Maszewscy urzędnicy cieszą się z pozyskania kolejnego dofinansowania. W partnerstwie z 14 innymi gminami z siedmiu różnych powiatów woj. lubuskiego opracowała wniosek o dofinansowanie projektu, dotyczącego rozwoju systemu informatycznego urzędu.
Koszt projektu w samej gminie Maszewo wynosi prawie 500 tys. zł. Z budżetu trzeba było tylko wyłożyć ok. 75 tys. zł, reszta to kwota dofinansowania. W ramach projektu gmina Maszewo rozbuduje i unowocześni swoje zasoby sprzętowe, związane z siecią informatyczną. M.in. chodzi o wyposażenie serwerowni.
Co to oznacza? Dzięki nowemu sprzętowi przetwarzanie informacji będzie szybsze i bezpieczniejsze.
- Udostępnimy możliwość składania informacji, deklaracji podatkowych, wniosków oraz pism różnych za pomocą internetu, otrzymywanie elektronicznych decyzji podatkowych, wdrożymy nowoczesny system rozliczania wody z fakturami elektronicznymi oraz możliwością elektronicznego zgłaszania stanów liczników - wymienia wójt Dariusz Jarociński. I zapewnia, że będzie też wprowadzona możliwość płatności internetowych.
- Zbudujemy również SMS-owy system powiadamiania o zbliżających się terminach płatności, zaległościach, nadpłatach, innych istotnych informacjach - dodaje wójt. - Przebudujemy też stronę internetową gminy.
Czytaj też: Elektroniczne dowody osobiste już funkcjonują. Na początek w czterech miastach
Zobacz też: Napady na klientów banków - jak uchronić się przed cyberatakiem?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?