Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Test Drive Unlimited 2 - poradnik ustawień

(pij)
Poradnik przyda się do lepszej sterowności samochodami.
Poradnik przyda się do lepszej sterowności samochodami. fot. Cenega
Przeczytaj przewodnik Team Eden odnośnie sterowania w Test Drive Unlimited 2 - kierownica, gamepad, klawiatura

Wibrowanie
Suwak pozwala regulować siłę wibracji. Można ustawić je od 0 (po lewej) do 10 (po prawej).

Force Feedback

Lista zawiera 8 opcji. Domyślnie ustawiona jest opcja 'Średni', dzięki czemu możesz odczuwać zwyczajny poziom force feedback. Kiedy jedziesz, kierownica powinna naturalnie zmierzać do swojej pierwotnej pozycji. Powinieneś także odczuć różne utrudnienia zależące od twoich zdolności i charakterystyki samochodu.

Opcje 'Niski' i 'Wysoki' są odmianami opcji 'Średni' zależącymi od twojej kierownicy i preferencji - możesz ustawić silny force feedback albo słaby. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić opcje kierowania w oknie opcji.
Bez zaskoczenia, opcja 'Wyłącz' da Ci bezwładną kierownicę. Nie będzie na nią działała żadna własna siła, nawet siła powrotu do pozycji pierwotnej.

Domyślne ustawienie włącza ciągły napór "powrotu do środkowej pozycji" na kierownicę. Nawet jeśli samochód jest 10 metrów nad ziemią, ta siłą ciągle będzie działała.

I w końcu opcje 'Odwrócony Wysoki, Średni i Niski' będą zachowywać się podobnie jak ich zwykłe odpowiedniki. Różnica tkwi w "pozycji środkowej", która nie będzie miała kąta 0 stopni, ale mniej więcej 180 stopni. Te opcje będą potrzebne tylko osobom używającym egzotycznych kierownic, napotykających dziwne reakcje gry podczas używania klasycznego force feedback. Innymi słowy, jeśli twoja kierownica zachowuje się dziwnie, kiedy przyśpieszasz, odwrócony force feedback Ci pomoże.

Czułość sterowania
Ten suwak nie przyda Ci się, jeśli grasz klawiaturą. Ulepszona w ostatniej wersji, suwak przechodzi od 0,5 (lewo) do 3 (prawo) z przeskokiem 0,25. Co te wartości oznaczają?
Sygnał wejściowy kontrolera jest wzmacniany do potęgi równej wartości na suwaku. Wcześniej można było tą opcję ustawić od 1 do 2.5. Domyślne wartości to 1 (dla kierownic) i 1.75 (do pada).

Poniższy wykaz pokazuje zmianę sygnału wejściowego zależną od ustawienia czułości sterowania.
Zielony - suwak po lewej. Wyjście = wejście ^ 0.5. Pierwsze stopnie na kole są bardzo wrażliwe. Reszta koła jest za to bardzo precyzyjna. Idealne dla kół 700 - 900 stopniowych.
Niebieski - suwak po lewej. Wyjście = wejście ^ 1. Bez zmian.
Czerwony - suwak po środku. Wyjście = wejście ^ 1.75. Idealne dla padów.
Czarny - suwak po prawej. Wyjście = wejście ^ 3. Pierwsze stopnie na kierownicy (albo mały ruch padem) są bardzo precyzyjne. Ostatnie aktywne stopnie koła będą bardzo wrażliwe.
Jeśli chcesz zmusić swoją kierownicę do używania zakresu 700 stopni - 900 stopni, powinieneś ustawić czułość sterowania na mniej więcej od 0.5 do 0.75. W przeciwnym razie kierownice działają w zakresie mniej więcej 200 stopni, więc standardowa czułość powinna wystarczyć.

Czynnik prędkościTym suwakiem możesz zwiększyć albo zmniejszyć ograniczenie kąta skrętu przy dużych prędkościach. W pozycji minimalnej nie ma żadnego ograniczenia kąta : na pełnej prędkości możesz obrócić koło do końca.
Jeśli wydaje Ci się, że zachowanie pojazdu jest zbyt wrażliwe, powinieneś zwiększyć opcję, w przeciwnym razie należy ją zmniejszyć.
Na klawiaturze i padzie użytkownicy powinni utrzymać wysoki albo średni współczynnik. Jeśli używasz kierownicy, ustawienie zależy od twojej preferencji.
Szybkość skrętu
Ten suwak pozwala Ci określić maksymalną kątową prędkość swojej kierownicy. Ograniczenie prędkości może zostać zniesione przez ustawienie go po lewej.
Ta opcja jest zalecana dla kierownic, ponieważ usuwa uczucie 'spowolnienia'. Jeśli przesuniesz suwak do prawej, kierownica będzie skręcać wolniej przy szybkiej prędkości, pozwalając uniknąć wpadania w bączki.
Przy niskiej prędkości nie zauważysz większej różnicy. Na padzie i na klawiaturze powinieneś ustawić te opcję między 1 (prawie skrajny lewy) a 10 (prawie skrajny prawy).
Więc jeśli ustawisz suwak na 10, przy prędkości 300 km/h twoja kierownica nie obróci się o więc niż 130 stopni na sekundę, więc będziesz potrzebował około 1,5 sekundy by w pełni obrócić kierownicę.
Martwy Kąt
Kierownica nie wymaga martwego kąta, więc w tym przypadku należy ustawić suwak na wartości minimalnej. Jeśli używasz zużytego pada, możesz wtedy zwiększyć martwy kąt by utrzymać poprawne zachowanie na drodze.
Suwak nie zmieni za to nic na klawiaturze. Klawisz jest wciśnięty albo nie, nie ma więc ciągłej wartości, na której można zastosować martwy kąt.
Linearność sprzęgła, gazu i hamulca
Te suwaki nie maj znaczenia, jeśli grasz przy pomocy klawiatury. Są podobne do Czułości Sterowania. Wartości wejściowe są podnoszone do potęgi na suwaku. Pozycje środkowa jest dobra dla wszystkich kontrolerów. Jeśli sterowanie jest zbyt czułe, przesuń prawo. Jeśli reaguje za wolno, przesuń w lewo.
Zielony - suwak po lewej. Szybka reakcja, niska precyzja. Niebieski - domyślna wartość, suwak po środku. Normalna czułość. Czerwony - suwak po prawej. Wysoka precyzja, ale zmusza Cię do mocnego wciskania gazu dla pełnej reakcji. Sprzęgło ustawione dla łatwiejszej zmiany biegów.
Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska