Auris to podstawowy model Toyoty. Nie tylko w Polsce. Auto w wersji pięciodrzwiowej doskonale spełnia funkcje pojazdu rodzinnego, natomiast corolla jako model czterodrzwiowy czy też sedan, aspiruje do wyższego segmentu. Po trzech latach od premiery na polskim rynku aurisa, a przypomnijmy, że zastąpił on corollę w wersji pięciodrzwiowej, w salonach pojawił się inny auris. Celowo piszemy inny, bo szczególnie z zewnątrz auto znacznie różni się od poprzedniego modelu. Co chyba najważniejsze, zmodernizowany model łatwo odróżnimy od yarisa, a więc pojazdu niższego segmentu, co ze względu marketingowego było wcześniej błędem. Jeśli klient miał do wyboru dwa, niemal identyczne auta, z których jedno było znacznie tańsze, to wybierał to tańsze. A więc yarisa. Teraz tak pewnie nie będzie, bo nadwozie aurisa upodobniło się do avensisa.
Z zewnątrz widzimy nowe, bardziej masywne zderzaki, nowe reflektory, kierunkowskazy w lusterkach bocznych oraz inne lampy tylne. Oraz nową kratkę wlotu powietrza. Zmieniono niby niewiele, ale efekty są doskonałe. Jeśli chodzi natomiast o wnętrze, to tu zmian jest jeszcze mniej. Zauważymy zapewne nieco inny kształt kierownicy, tu ukłon w stronę młodych ludzi oraz chyba lepsze materiały wykończeniowe. Bez zmian pozostały natomiast przyciski, liczniki i pokrętła. Ale inna jest dźwignia hamulca ręcznego, bardziej wygodna w użyciu.
Na brak miejsca w aurisie trudno narzekać. Przy rozstawie osi wynoszącym aż 260 cm, zarówno z przodu jak też na tylnej kanapie mamy go pod dostatkiem. To oznacza, że nawet pięć osób a szczególnie cztery, podróżować będą w dobrych warunkach. Na plus zasługują też dobrze wyprofilowane fotele oraz tylna kanapa. Bagażnik aurisa ma 354 litry, a po złożeniu tylnej kanapy jego pojemność rośnie do 1.335 litrów.
Znacznie poprawiono i tak już wcześniej dobre zawieszenie i wszystko co jest związane z jazdą. Wyczuwamy twardsze amortyzatory, które jednak nie pogarszają ale wręcz poprawiają komfort jazdy. Kierownica jest regulowana w dwóch płaszczyznach. Do naszej dyspozycji diler przekazał model z silnikiem 1,6 litra o mocy 132 KM. To jedna z nowszych jednostek napędowych Toyoty, doskonale sprawdzająca się zarówno w czasie jazdy po mieście oraz na dłuższych odcinkach. Silnik jest bardzo ekonomiczny, spala średnio około 6,5 litra na 100 km a przyspieszenie jak też maksymalne prędkości, powinny zadowolić większość kierujących. Co też ważne, nawet przy sporych prędkościach silnik jest praktycznie niesłyszalny, a zawieszenie (chociaż to tylko belka skrętna) znakomicie radzi sobie ze sporymi nierównościami drogi.
Reasumując, wydaje się, że decyzja o liftingu aurisa jest jak najbardziej słuszna. Na rynek trafiło naprawdę udane auto, które zyska zapewne sporą popularność.
Ceny aurisa (5 drzwi) w wersji najtańszej
Model z silnikiem 1,33 litra benzyna - od 58.900 zł
Model z silnikiem 1,4 litra diesel - od 63.700 zł
Model z silnikiem 1,6 litra benzyna – od 62.900 zł
Model z silnikiem 2,0 litra diesel – od 77.690 zł
Auris z silnikiem 1,6 litra benzyna
* moc 132 KM
* moment obrotowy 160 Nm
* prędkość maksymalna 195 km/godz.
* przyspieszenie do 100 km/godz. 10,0 sekundy
* średnie zużycie benzyny 6,5 litra na 100 km
* pojemność bagażnika 354/1.335 litrów
* długość/szerokość 424,5/176 cm
* rozstaw osi 260 cm
Czytaj też: Najnowszy ranking niezawodności aut
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?