Największą kwotą przeznaczaną z tego działu jest tradycyjnie już promocja województwa przez przewoźników lotniczych. Zapis jest formalnym wybiegiem, który umożliwia dotowanie siatki lotów z portu Zielona Góra – Babimost do lotniska w Warszawie i innych międzynarodowych portów lotniczych. Z budżetu województwa na ten cel przeznaczonych zostanie 15 mln. zł. czyli dwa razy więcej niż w roku bieżącym. Do tego wydatku należy dodać pół miliona na obsługę linii autobusowej, która przywiezie i odwiezie pasażerów z centrum miasta. Jednak mimo, że to wydatek największy w promocyjnej puli, nie wydaje się by był szczególnie kwestionowany. Jeśli pojawią się głosy przeciwne, to bardziej ukierunkowane na dyskusję, czy lotnisko ma sens, czy nie, a tego w trakcie zbliżającej się debaty o budżecie radni nie rozstrzygną.
Radni mogą za to dyskutować o sensie poświęcenia miliona złotych na bezpłatne czasopismo, które urząd w dwutygodniowym cyklu zamierza nadal kolportować do skrzynek pocztowych Lubuszan. Jak czytamy w projekcie budżetu, to „kontynuacja działań promocyjnych w oparciu o media lokalne obejmujące swoim zasięgiem konkretne powiaty, poprzez kampanię „Region – działania informacyjno – promocyjne dotyczące działań i najważniejszych wydarzeń Województwa Lubuskiego w mediach drukowanych”, w celu powiększenia grona odbiorców najważniejszych wydarzeń w 2022 roku oraz efektów bieżącej pracy Zarządu na rzecz rozwoju regionu” (zapis w projekcie budżetu).
Upraszczając, chodzi o rozwój tzw. marszałkowskich mediów. W sumie, tylko z budżetu na promocję, nośniki informacji będą kosztować lubuskiego podatnika prawie 1.600 000 zł. Oprócz gazety zapłacimy także za urzędniczą aktywność w mediach społecznościowych i produkcję materiałów wideo. Lubuskie pokryje także koszty transmisji meczów Ligi VB United League, w których występuje zielonogórski Zastal.
Za środki na promocję, jak co roku województwo będzie wpierać kulturę. Pieniądze otrzymają organizatorzy festiwali filmowych i muzycznych. Spore środki przeznaczone zostaną na promocję produktów regionalnych i udział w branżowych targach.
Tradycyjnie, jak co roku w budżecie pojawiają się wydatki na zagraniczne wojaże. Chodzi o tzw. misje gospodarcze, które z założenia mają promować region i działający na jego terenie lokalny biznes. Mimo, że efekty takich działań trudne są do oszacowania, Zarząd województwa chce zapisać na nie poważne środki. Ponad pół miliona złotych zostanie przeznaczone na wyjazdy do Izraela, Algierii i Dubaju. Ten ostatni kraj ma być zresztą odwiedzany przez Lubuskie także z innego powodu. W budżecie zapisano ponad milion na udział w Światowej Wystawie EXPO oraz misję gospodarczą małych i średnich przedsiębiorstw. W tym kontekście niewielkim wydatkiem wydaje się zaplanowana w drugim kwartale 2022 r. „promocja potencjału Województwa Lubuskiego w Szwajcarii za 200 tyś. i 3 zł.
Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?