Seat wraz z Skodą i Audi jest częścią rodziny Volkswagena. To oznacza, że w autach tych marek wiele podzespołów jest identycznych. Przykładowo toledo i leon Seata są technologicznie podobne do golfa i bory Volkswagena a także skody octavii oraz audi A3. Każde z nich ma identyczną płytę podłogową, silniki a także większość podstawowych podzespołów. Mimo to jesteśmy świadkami... rodzinnej rywalizacji.
Obecnie na rynku mamy m.in. trzy bliźniacze auta: toledo, octavię i borę. Różnią się one deskami rozdzielczymi, wnętrzami a także wyposażeniem. Oferują jednak podobny, by nie powiedzieć identyczny komfort jazdy.
Z wspomnianej trójki najtańsza i najbardziej popularna jest octavia. W wersji 75-konnej, z całkiem przyzwoitym wyposażeniem auto to jest do kupienia za ok. 45 tys. zł. Natomiast za toledo trzeba było zapłacić ok. 50 tys. zł, a borę nawet 55 tys. zł.
Teraz to się nieco zmieniło. Przed kilkoma dniami Seat obniżył cenę toledo do ok. 46 tys. zł. Za tę sumę nabywca dostaje nowoczesne auto segmentu C z silnikiem 75-konnym, który umożliwia jazdę z prędkością do 170 km/h. Atutem toleda jest komfort jazdy, obszerne wnętrze a także 500-litrowy bagażnik. Nic dziwnego, że auto jest bardzo często postrzegane jako atrakcyjna limuzyna.
Toledo jest dobrze wyposażone. Ma ABS, airbag kierowcy, wspomaganie układu kierowniczego, centralny zamek z pilotem, radio, immobiliser a nawet atermiczne szyby. Wydaje się, że rywale z rodziny Volkswagena, czyli octavia a szczególnie bora mogą czuć się mocno zagrożeni. Chyba, że teraz oni znacznie obniżą ceny
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?