Tomasz Sielicki, burmistrz Świebodzina dokonał zmian kadrowych w urzędzie. Kto odchodzi, a kto awansuje?

Renata ZdanowiczZaktualizowano 
<strong>Puste biuro czeka na nowego kierownika wydziału inwestycji, zamówień publicznych i planowania przestrzennego</strong>
Puste biuro czeka na nowego kierownika wydziału inwestycji, zamówień publicznych i planowania przestrzennego Renata Zdanowicz
Zaraz po zmianie na stanowisku burmistrza, miasto obiegły spekulacje i zapowiedzi „czystek” w urzędzie gminy w Świebodzinie. Minęły trzy miesiące i już wiadomo, jakie rozwiązania kadrowe zastosował burmistrz Tomasz Sielicki.

Kto opuszcza urząd, a kto awansuje? Kogo nowego zdecydował się zatrudnić włodarz Świebodzina?

- Obecnie, jeżeli chodzi o trzon naszej kadry, temat mamy zamknięty. Kosmetyka gdzieś tam będzie potrzebna zawsze, ale korpus ludzi, z którymi chcielibyśmy pracować mamy dopięty na 99 procent - stwierdza burmistrz T. Sielicki.

Zmiany w schemacie i regulaminie organizacyjnym urzędu są wynikiem analiz prowadzonych przez burmistrza od początku objęcia przeze niego urzędu. - Myśmy nad tym siedzieli przez dość długi czas, przede wszystkim obserwując i analizując pracę poszczególnych wydziałów, tego jak te wydziały ze sobą współpracują, w jaki sposób realizują kompetencje, jaki jest ich podział oraz w jaki sposób te kompetencje się nierzadko na siebie nakładają - tłumaczy T. Sielicki. - Z tych obserwacji wysnuliśmy wnioski, że pewne zmiany jeśli chodzi o organizację pracy naszego urzędu są konieczne - dodaje.

Co zmieniło się w strukturze organizacyjnej urzędu? Nazwę zmienił wydział budownictwa i zamówień publicznych, który teraz działa pod szyldem „wydział inwestycji, zamówień publicznych i planowania przestrzennego”. Utworzono nowy „wydział rozwoju, promocji i funduszy europejskich”, który jest trochę powrotem do tego, co już było kiedyś w urzędzie a później funkcjonowało bardziej „na papierze”, jako jednoosobowe stanowisko. Teraz osobny wydział ma zostać wzmocniony. - Będziemy chcieli na pewno pozyskać przynajmniej jednego dodatkowego pracownika, żeby wejść w pozyskiwanie funduszy, tak naprawdę w końcówce perspektywy finansowej UE, i pozyskiwać je na tyle efektywnie, na ile jeszcze się da - zapowiada burmistrz.

Przypomnijmy, że rządzący burmistrz już w kampanii wyborczej mówił o stworzeniu strategii rozwoju i promocji gminy Świebodzin. Tak więc wzmocniony kadrowo wydział będzie nie tylko odpowiedzialny za jej stworzenie, ale również docelowo ma ułatwić i usprawnić kontakt oraz komunikację z mieszkańcami.

Zmiany struktury organizacyjnej wynikają też z faktu, że T. Sielicki zdecydował się zatrudnić drugiego zastępcę burmistrza, którym został Mikołaj Tomaszyk. Jest pracownikiem naukowym Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i byłym zastępcą burmistrza Lubonia. - To jest naprawdę człowiek z dużym doświadczeniem. Ma bardzo szerokie kompetencje. Cieszę się, że takie osoby decydują się, żeby wspierać nas swoim doświadczeniem i zasilać kadrę naszego urzędu - podkreśla T. Sielicki.

Drugi zastępca pracuje na 3/5 etatu, jest w urzędzie od środy do piątku i - jak wynika ze schematu organizacyjnego - ma pod sobą trzy wydziały: kontroli i audytu, a także oświaty, kultury i sportu oraz rozwoju, promocji i funduszy europejskich. Przypomnijmy, że pierwszy zastępca - Przemysław Nitschka, odpowiada za gospodarkę komunalną i mieszkaniową, gospodarkę nieruchomościami i ochronę środowiska oraz za wspomniany wcześniej wydział inwestycji i planowania przestrzennego.

Za sprawą transmitowanych na żywo sesji rady miejskiej, rozpoznawalną twarzą jest konsultant - Paweł Antkowiak, którego rola polega na wsparciu dla całości urzędu, nie tylko burmistrza. - Zdarzało się, że już pełnił funkcję konsultingową wobec radnych, tak samo wobec pracowników urzędu - zaznacza T. Sielicki. Konsultant jest zatrudniony na umowie zlecenie, wykonuje swoje obowiązki na miejscu a charakter stanowiska pozwala na to, żeby być z nim również w kontakcie zdalnym.

Co ważne, wynagrodzenie obu zastępców i konsultanta obejmuje również koszty ich dojazdów do pracy. Bo trzeba zaznaczyć, że wszyscy trzej panowie dojeżdżają spoza terenu gminy. - Nie wypłacamy im dodatkowego wynagrodzenia za dojazdy do pracy - podkreśla burmistrz.

Całkowita zmiana dotyczy za to obsługi prawnej urzędu i likwidacji biura radców prawnych. Kończą w nim pracę trzy prawniczki. Miesięczny koszt biura prawnego jest na poziomie ok. 20 tys. zł. - Moim zdaniem zupełnie niewspółmierny do tego, co jesteśmy w stanie uzyskać na rynku zewnętrznym, ponieważ według naszego wstępnego rozeznania możemy obsługę porównywalną czasowo, zakresowo, a nawet w nieco wyższym poziomie uzyskać w kwocie ok. 14 tys. zł, czyli generując ok. 6 tys. zł oszczędności, w ogóle nie tracąc na jakości obsługi prawnej - przekalkulował burmistrz.

Zatrudnienie zewnętrznej kancelarii do obsługi urzędu niesie zmianę w kwestii przestawienia się pracowników na współpracę zdalną, korespondencyjną. Przy czym pracownik, jeśli ma problem, może zwrócić się bezpośrednio do kancelarii o opinię. - Nie powinno to stanowić utrudnienia w bieżącej pracy urzędu. Ponadto przynajmniej 4 z 5 dni będziemy mieli prawnika na miejscu - zaznacza burmistrz, który sam jest z wykształcenia prawnikiem. Dodaje też, że kancelarie potrafią zapewnić szersze spektrum doradztwa w wielu różnych dziedzinach, mając jednocześnie specjalistów w danej dziedzinie. - Będziemy szukać takiej, która jest doświadczona w obsłudze jednostek samorządowych. Jesteśmy w stanie uzyskać bardzo wysoką jakość generując jednocześnie oszczędności - zapewnia.

Co ważne, są też przesunięcia kadrowe na stanowiskach wewnątrz wydziałów. „Budownictwo” opuściła Maria Włodarczyk (przeszła na emeryturę), a pełniącą obowiązki kierownika wydziału jest Ewa Lemanik. Propozycje objęcia posad zastępców kierownika wydziału dostali Marek Kościukiewicz i Paweł Wierzbicki. Podobnie w „komunalce” - Michał Kowalczyk obejmie funkcję kierownika po przejściu na emeryturę Romana Pacuka.

Burmistrz nie stroni od konkursów - zwyczajnie potencjał kadrowy pozwala mu na desygnowanie na stanowisko kierownicze pracowników za pomocą wewnętrznego awansu.

- Po trzech miesiącach widzę, że mamy naprawdę bardzo dobrych urzędników, fajną kadrę w średnio - młodym wieku, perspektywiczną a już doświadczoną. Trzeba im dać tylko trochę wolnej ręki i mobilizacji do pracy i oni tutaj będą świetnie funkcjonować - podkreśla burmistrz. - Mając świadomość tego, że mamy zasoby kadrowe, które pozwalają nam na przesunięcia wewnętrzne, będziemy chcieli z nich korzystać. Oczywiście gdzieś pojawią się wakaty, które trzeba będzie uzupełnić. Natomiast mając tylu młodych a już doświadczonych urzędników chcielibyśmy korzystać z ich zasobów, bo w tej kadrze jest ogromny potencjał i przy odpowiednich bodźcach ze strony kadry zarządzającej jesteśmy w stanie bardzo dobry merytorycznie i bardzo sprawny organizacyjnie korpus urzędniczy stworzyć w naszym mieście - uważa burmistrz Tomasz Sielicki.

POLECAMY: Czwartek z opadami w całym kraju. W piątek poprawa pogody

Więcej wiadomości w tygodniku papierowym „Dzień za Dniem” lub na www.prasa24.pl. Aktualny numer w każdą środę.**Zajrzyj też na Facebooka Dzień za Dniem**

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3