Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Toyota avensis - limuzyna na każdą okazję

Czesław Wachnik
Nadwozie nowego avensisa wyraźnie nawiązuje do leksusów. Ale to raczej powód do dumy a nie zmartwienia
Nadwozie nowego avensisa wyraźnie nawiązuje do leksusów. Ale to raczej powód do dumy a nie zmartwienia Fot. Czesław Wachnik
Mija rok od chwili ukazania się na polskim rynku trzeciej generacji toyoty avensis. Auto w wersji limuzyna i kombi jest oferowane z siedmioma silnikami do wyboru i w cenie od 73.090 zł. Z silnikiem benzynowym 1,6 litra i mocy 132 KM.

Z zewnątrz avensis przypomina luksusowego lexusa. Te same, zachodzące na bok reflektory, niewielka, ale sportowa kratka wlotu powietrza a na środku duże logo Toyoty. Mamy też tradycyjne przetłoczenia, co razem sprawia, że avensis mimo sporych rozmiarów przypomina sportową limuzynę.

Wnętrze a raczej deska rozdzielcza są bardziej spokojne, by nie powiedzieć, że tradycyjne. Żadnych udziwnień, gruba o trzech ramionach kierownica, dwa podświetlane na bursztynowo zegary i wygodne fotele. I też tradycyjny na środku kokpit, wszystko to przypomina auta niemieckie, czytelnie zaprojektowane i proste w obsłudze. Dodajmy jeszcze wygodne, regulowane na wiele sposobów fotele i mamy receptę na udane auto.

Długość avensisa w wersji limuzyna to 469,5 cm, szerokość - 181 cm i wysokość - 148 cm. Przy rozstawie osi 270 cm. Rozmiary są imponujące i dowodzą, że wewnątrz będziemy mieli dużo miejsca. I tak jest faktycznie. Zarówno z przodu jak też na tylnej kanapie siedzi się bardzo wygodnie. Bagażnik ma teraz 509 litrów, a w wersji wagon czyli kombi 543 litry. Po złożeniu tylnej kanapy w wagonie rośnie on do 1610 litrów. Auto jest oferowane w dwóch wersjach, sedan oraz kombi.

Wszystkie modele avensisa mają w standardzie przednie oraz boczne poduszki powietrzne a także kurtyny, elektryczny hamulec postojowy, aktywne zagłówki, światła stopu typu LED oraz klimatyzację.
Samochód jest oferowane z sześcioma (do wyboru) silnikami. Trzema benzynowymi i trzema dieslami. Najmniejszy z benzynowych ma 1,6 litra i moc 132 KM. Dzięki niemu auto osiąga prędkość do 200 km/godz. a setkę uzyskuje po 10,4 sekundy. Średnio spala 6,5 litra benzyny na 100 km, ale na trasie tylko 5,4 litra. Jak na tak wielką ważącą 1,4 tony limuzynę, to spalanie wręcz symboliczne.

Silnik 1,8 litra o mocy 147 KM ma podobne osiągi, identyczne spalanie a tego słabszego przewyższa jednie startem do setki. Jest szybszy o jedną sekundę. Najmocniejszy benzynowy ma 2 litry pojemności i 152 KM. Z diesli wymieńmy 2,0 litra o mocy 126 KM i 2,2 litra o mocy 150 i 177 KM. Obok osiągów silniki te imponują wręcz symbolicznym zużyciem paliwa. Średnio wynosi ono 5,1-5,5 litra, a przy oszczędnej jeździ na trasie spalanie nie przekracza 4,3 litry przy jednostce o mocy 126 KM.

Jazda avensisem z silnikiem benzynowym 2,0 litra o mocy 152 KM to jedna wielka przyjemność. Zawieszenie, które jest nieco sztywne, doskonale eliminuje nierówności drogi, a silnik jest niesłyszalny. Plusem jest też automatyczna skrzynia biegów. Auto jest ciche nawet przy sporych prędkościach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska