Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tracimy unikalne zaułki Zielonej Góry!

(map)
Jedna z ostatnich fotografii bocznicy Loblenz, która wychodziła ze stacji towarowej Plac Strzelecki i obsługiwała Polską Wełnę i Zefam.
Jedna z ostatnich fotografii bocznicy Loblenz, która wychodziła ze stacji towarowej Plac Strzelecki i obsługiwała Polską Wełnę i Zefam. Fot.: Mieczysław Bonisławski, mmzielonagora.pl
- Zielona Góra "za Niemca" była miastem przemysłowym, co dziś wydać się może... żartem - zauważa Mieczysław Bonisławski w swych artykułach o kolei szprotawskiej na zielonogórskiej MM-ce.

- Dawny dworzec Grunberg Oberstadt (Zielona Góra Południowa). Kiedyś było tu 6 nitek torów, unikalna pompa dla parowozów i oryginalne warsztaty kolejowe, zwane przez mieszkańców często parowozownią - tak zaczął swój pierwszy artykuł o dawnych miejscach w Zielonej Górze, których już nie ma, znany na MM-ce miłośnik kolejki szprotawskiej Mieczysław Bonisławski.

Zdjęcie powyżej obrazuje drugi artykuł Bonisławskiego - Obrazek jak ze Śląska czy z Łodzi. Jest to bocznica Loblenz, która wychodziła ze stacji towarowej Plac Strzelecki i obsługiwała Polską Wełnę i Zefam. To tutaj przyprowadzało się gości z Polski, aby pożartować, że w Zielonej Górze też... jeździły tramwaje. To tutaj można było zrobić ciekawą trasę spacerową po historii architektury i urbanistyki przemysłowej Europy początków XX wieku. Komu to przeszkadzało? Na pewno nie zmotoryzowanym.

Jeśli chcecie przeczytać więcej o kolei szprotawskiej, wejdźcie na serwis dziennikarstwa obywatelskiego www.mmzielonagora.pl.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska