Pani W. opowiada: miał być pokój z klimatyzacją - był bez, miał być blisko plaży - był daleko. Miało być kilka imprez bezpłatnych - okazały się płatne.
Przestrzega: biuro podróży traktujcie przed kupieniem wczasów jak pole minowe. Poruszajcie się po nim powoli, przyglądajcie się wszystkiemu, umowę czytajcie kilka razy, dopytujcie się w razie jakichkolwiek wątpliwości, a odpowiedzi najlepiej nagrywajcie. Z tym nagrywaniem to może przesada, ale teraz to modne i niekiedy może okazać się praktyczne. W każdym razie warto znać swoje prawa przed podróżą, bo to da ci spokój płynący z dobrego przygotowania do wyprawy, a w razie kłopotów oszczędzi sporo nerwów.
Wybór imprezy
Przy wyborze spośród ofert biura trzeba koniecznie zwrócić uwagę na:
.
Zawarcie umowy
Niby oczywiste, ale warto podkreślić: umowa musi być na piśmie. Jeśli biuro zwleka z jej podpisaniem, sugeruje wysłanie cię na wypoczynek bez tego dokumentu - zakończ kontakty z takim - za przeproszeniem - touroperatorem. Dobra umowa powinna zawierać m. in.:WYŻSZA CENA
W zasadzie cena ustalona w umowie nie może być podwyższona. Organizator może ją podwyższyć tylko wtedy, jeżeli taką możliwość przewiduje umowa oraz udokumentuje (powinien klientowi przedstawić kalkulację): wzrost kosztów transportu albo wzrost kursów walut lub wzrost opłat urzędowych albo podatków czy opłat lotniskowych, załadunkowych lub przeładunkowe w portach morskich i lotniczych. Od 20. dnia przed datą wyjazdu cena ustalona w umowie nie może być podwyższona bez względu na okoliczności.
KIEDY ZGŁOSIĆ REKLAMACJĘ?
Niezwłocznie. Powinieneś zawiadomić wykonawcę usługi i organizatora o wadach imprezy. Pilot wycieczki ma obowiązek potwierdzić przyjęcie reklamacji. Jeżeli jej nie załatwi, musi ją niezwłocznie przekazać organizatorowi turystyki. Organizator powinien odpowiedzieć ci pisemnie w ciągu 30 dni od zakończenia imprezy, a gdy zgłaszasz reklamację po jej zakończeniu - w ciągu 30 dni od złożenia reklamacji. Brak odpowiedzi w terminie powoduje uznanie reklamacji za uzasadnioną. Organizator ma wtedy obowiązek załatwienia jej zgodnie z twoim żądaniem.
PRZYDATNE ADRESY
Federacja Konsumentów
czynne: poniedziałek - 10.00-15.00, środa - 12.00-18.00, wtorek, czwartek i piątek - 9.00-15.00
czynne: poniedziałek, wtorek, czwartek i piątek - 10.00-14.00, środa 13.30-18.00
[email protected]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?