Trasa S3, na którą czekamy

Redakcja
Estakada pod Świebodzinem będzie miała prawie kilometr długości. To najpoważniejsze wyzwanie dla budowniczych odcinka S3 od Gorzowa do Sulechowa.
Estakada pod Świebodzinem będzie miała prawie kilometr długości. To najpoważniejsze wyzwanie dla budowniczych odcinka S3 od Gorzowa do Sulechowa. Mariusz Kapała
Odcinek trasy S3 od Gorzowa do Międzyrzecza ma być gotowy w maju 2014. A ten od Międzyrzecza do Sulechowa - w czerwcu 2013. My przed weekendem już nim jechaliśmy. I sprawdzaliśmy, jak idą prace. Czy zakończą się w terminie?

Gorzów. Wsiadamy do SUV-a z napędem na cztery koła i razem z Przemysławem Solanem z biura kierownika projektu ruszamy w trasę. Na obwodnicy (na razie jedna jezdnia) ruch spory. Rondo na ul. Sulęcińskiej to tzw. strefa zero, gdzie zaczyna się budowa odcinka do Międzyrzecza. Tu S3 przejdzie nad ulicą i z jednej jezdni zmieni się w dwie.
Pracownicy firmy Mota Engil wykonują odwierty i wlewają beton, by wzmocnić grząskie podłoże. Widać już wyraźnie, jak będą przebiegały obie jezdnie. W oddali przez zwały piachu przedzierają się potężne ciężarówki.

Karnin. Tu już powstają nasypy, rośnie wiadukt. - Nie było mrozów, dlatego wyprzedzamy terminy wynikające z harmonogramu. S3 pobiegnie dołem, a droga lokalna górą. Dodatkowo wiadukt przejdzie nad linią kolejową. Zdążymy - zapewnia Piotr Osowski, inżynier budowy.
Deszczno. Skręcamy w drogę powiatową w kierunku Maszewa. Tu też powstaje potężny wiadukt, widać już pierwszą podporę. Ale w tym miejscu S3 pobiegnie... nad powiatówką.
Wiadukt pojawi się także dalej, w stronę Skwierzyny, na skrzyżowaniu S3 z krajową "trójką". Na razie jest tu ogromna góra piachu. Krajobraz księżycowy.

Więcej przeczytasz w sobotnio-niedzielnym wydaniu "Gazety Lubuskiej"

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kander
I dlaczego w tym momencie miałbym mieć ochotę na sprawdzanie rozkład lotów z pasa startowego udającego lotnisko pod Babimostem w Zielonej Górze? Mam czekać do 2014 roku?
k
kierowca
jeżeli bedą ekspresówki takie jak odcinek N. sól- Zielona Góra to lepiej nic nie robic, i jeżdzić tymi starymi drogami, jedno pasmowe drogi szybkiego ruchu które tak naprawde są drogami zapchanymi różnymi zawalidrogami a to tiry które moga jechać 70 a to osobówki jadące 60 i tak w kółko, a to PKS-sy jadące 50 jaka to "eska"? dla mnie nijaka i lepiej gdyby takich dróg wogóle nie było, w Polsce się buduje jak najwiecej obwodnic aby były a nie po to by wkońcu zbudować dobre bezpieczne drogi 2 jezdniowe, wystarczy popatrzeć na statystyki wypadków śmiertelnych, ludzie wszędzie gnają na drogach lokalnych i autostradach , wszędzie jest kupe potencjalnych "zabójców drogowych" ALE najmniej wypadków mimo tego stanu jest właśnie na drogach dwu jezdniowych,kilka procent, natomiast najwiecej bo aż 70 % wszytskich wypadków występuje na pseudo ekspresówkach jednojezdniowych,i drogach lokalnych, które tak naprawde nie powinny wogóle podlegać unijnym standartom, kto wymyślał te standarty?jeszczy gdyby było rozwiązanie 2+1 to ok, ale jeden pas i tak ponad kilkaset kilometrów dróg międzynarodowych szybkiego ruchu czyli "esek", dla mnie jako kierowcy to jakaś pomyłka i jeszcze raz podkreśle lepiej zostawić rozpiep.... stare drogi niż budować jednojezdniowe barachło na którym ludzie cisną, i najwiżej ludzi ginie, bo niby z jakiej racji mamy wyjechać dwa dni wcześniej aby dojechać 300km, w Polsce znaki są tak stawiane aby "zarabiały"nieda się normalnie jeżdzić. Płacimy drakońskie podatki w paliwie oraz jest system viatoll, rządam jako kierowca od rządku RP i osób odpowiedzialnych za infrastrukturę drogową aby z tych pienięzy budowano porządne drogi, i niech nikt nie gada głupot że piniędzy za mało bo widać ile samochód jeżdzi na drogach a więc każdy musi tankować i płacić potężną cene za paliwo w którym duża część to właśnie podatki. Dobranoc. Zycze miłej nocy
c
cywil
ZDROWO PORYPANI MAJĄ GŁOS,NIE WIDZĄ NEWRALGICZNYCH ODCINKÓW S3 GORZÓW -SKWIERZYNA I N.SÓL -SULECHÓW
Dodaj ogłoszenie