Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trwa budowa mostu kolejowego nad Odrą w Kostrzynie. Zobacz zdjęcia z postępu prac

Jakub Pikulik
Jakub Pikulik
Trwa budowa nowoczesnego mostu kolejowego nad Odrą w Kostrzynie nad Odrą. Inwestycje realizuje strona niemiecka. Jej koszt to 65 mln euro.
Trwa budowa nowoczesnego mostu kolejowego nad Odrą w Kostrzynie nad Odrą. Inwestycje realizuje strona niemiecka. Jej koszt to 65 mln euro. Jakub Pikulik
Trwa budowa mostu kolejowego nad Odrą w Kostrzynie. Inwestycję realizuje strona niemiecka. Jej koszt to 65 mln euro. Zgodnie z planem prace mają się zakończyć w grudniu tego roku. Byliśmy na miejscu. Zobacz zdjęcia z postępów prac.

Osoby, które dojeżdżają z Kostrzyna do pracy na terenie Niemiec, na zakończenie tej inwestycji czekają jak na zbawienie. Od wielu miesięcy korzystają z uciążliwej komunikacji zastępczej. Autobusami dowożeni się do Kietz, skąd przesiadają się do pociągów i nimi podróżują dalej w stronę stolicy Niemiec. Mowa o budowie nowego mostu nad Odrą. Inwestycja jest finansowana przez stronę niemiecką. Jej koszt to 65 mln euro. Zakończenie prac zaplanowano na koniec tego roku. Czy uda się dotrzymać tego terminu?

To będzie nowoczesna konstrukcja

Praca przy budowie nowej przeprawy idzie pełną parą. Stoją już filary mostu. Po stronie niemieckiej budowana jest konstrukcja, która później nasunięta zostanie nad nurt Odry. Most zostanie wykonany z wykorzystaniem najnowszych technologii. Niemcy informują, będzie to most łukowy, którego konstrukcja będzie w dużej mierze wisiała na specjalnych linach. Zostaną one wykonane z włókiem węglowych. To będzie prawdziwy unikat na skalę światową. Węgiel ma zmniejszyć masę konstrukcji, oraz sprawić, że będzie bardziej smukła i przyjazna środowisku.

Prace po polskiej stronie

Budowa mostu na Odrze przez Niemców wymusiła również prace po stronie polskiej. Pociągi jeżdżące do Berlina pokonują dwie przeprawy: nad Odrą i Wartą. W Kostrzynie trwa właśnie gruntowny remont mostu kolejowego na Warcie. Po jego zakończeniu pociągi również będą miały do dyspozycji dwa torowiska. Równocześnie trwa podniesienie poziomu torów na drodze dojazdowej do niemieckiego mostu. Będzie on bowiem wyżej zwieszony nad lustrem wody od dotychczasowego, aby podnieść klasę żeglowności Odry. Sąd konieczność podniesienia torów po polskiej stronie.

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska