Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trwa budowa mostu w Łupowie. Kierowcy narzekają i na koniec prac jeszcze poczekają

Magdalena Marszałek
Magdalena Marszałek
Prace przy przebudowie mostu w Łupowie potrwają dłużej, niż pierwotnie zakładano.
Prace przy przebudowie mostu w Łupowie potrwają dłużej, niż pierwotnie zakładano. Magda Marszałek
Nie w czerwcu, ale dopiero w sierpniu zakończy się przebudowa mostu w Łupowie. To oznacza dodatkowe tygodnie utrudnień dla kierowców, bo droga w miejscu prowadzonego remontu jest nieprzejezdna w obu kierunkach. Zmotoryzowani muszą korzystać z objazdów.

Prace potrwają do sierpnia

Most w Łupowie to ważny i często uczęszczany fragment drogi wojewódzkiej łączącej Gorzów z Kostrzynem. Miał już jednak swoje lata, a ponieważ nigdy wcześniej nie przechodził poważnego remontu, był w opłakanym stanie. Zniszczona i mocno skorodowana konstrukcja nie nadawała się do modernizacji, dlatego podjęto decyzję o rozbiórce oraz wybudowaniu zupełnie nowego obiektu. Prace rozpoczęły się na początku lutego. Pierwotnie zapowiadano, że mają potrwać do końca czerwca, ale jak się okazuje będzie to dopiero sierpień.

Umowa z wykonawcą inwestycji została podpisana w październiku ubiegłego roku. Zaraz po tym miały się rozpocząć prace, których czas określono na osiem miesięcy. Ale ponieważ władze gminy Bogdaniec obawiały się, że nadchodząca zima utrudni lub uniemożliwi przeprowadzenie robót, zwróciły się do nas z prośbą o przesunięcie terminu ich rozpoczęcia właśnie na luty. Podpisany został stosowny aneks do umowy, określający termin zakończenia zadania na pierwszą połowę sierpnia tego roku - mówi Grzegorz Szulc, zastępca dyrektora ds. zarządzania drogami i mostami w Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze.

Po starym moście nie ma śladu

W ramach inwestycji najpierw przeprowadzone zostały roboty rozbiórkowe. Był to demontaż istniejącej nawierzchni drogi, zjazdów oraz chodników, a później samej konstrukcji mostu. Dziś po starej przeprawie nie ma już śladu, a wykonawca zajmuje się wykonaniem poszczególnych elementów nowej konstrukcji. Na jakim dokładnie etapie są prace?

Stary most został zdemontowany, a nowy jest już w dużej części gotowy. Wykonany został jednootworowy prefabrykowany przepust skrzynkowy, czyli taki podziemny korytarz, który jest stosowany przy pracach nad drogowymi obiektami mostowymi. On jest zespolony od góry płytą żelbetową. Trzeba jeszcze odtworzyć drogę, barierki i oznakowanie - mówi Grzegorz Szulc.

Budowa nowego mostu oznacza spore utrudnienia dla kierowców. Od lutego muszą korzystać z wyznaczonych objazdów. Kierując się od strony Gorzowa do Kostrzyna jadą przez Baczynę i Racław, a następnie w stronę Łupowa, gdzie wyjeżdżają na tamtejszym rondzie. Dla pojazdów ciężarowych alternatywna trasa wiedzie natomiast przez Bolemin, Krzeszyce, a następnie przez niedawno wyremontowany most w Świerkocinie.

Na placu budowy hula wiatr?

Choć do zakończenia prac zostało jeszcze trochę czasu, to zdaniem kierowców, ale też wielu mieszkańców - roboty nie idą tak, jak powinny. Niektórzy twierdzą, że na placu budowy niewiele się dzieje i przez większość czasu zamiast robotników hula tam wiatr. Inni zauważają natomiast, że czas wyznaczony na przeprowadzenie inwestycji jest stanowczo za długi, jak na zakres prac w tym miejscu.

Mosteczek wielki jak stół, a remont trwa kilka miesięcy. Pracowników jest dwóch, żadnego ciężkiego sprzętu, to jest remont wykonywany pracą rąk. - Przecież tam nic się nie dzieje! Ani żywego ducha, a ludzie muszą nabijać kilometrów - mówią.

Jak tłumaczy Zarząd Dróg Wojewódzkich, który odpowiada za tę inwestycję - prace idą zgodnie z planem, a termin ich zakończenia nie jest zagrożony.

Te roboty trwają i są realizowane zgodnie z określonym harmonogramem. To są różne procesy technologiczne, które wymagają określonych procedur i czasu. Mam tu na myśli sytuację, kiedy na przykład beton musi się związać, więc to nie jest tak, że codziennie tam może pracować cały sztab ludzi - tłumaczy Grzegorz Szulc.

Na nowym moście powstanie jezdnia o szerokości ośmiu metrów, szeroki na dwa metry chodnik dla pieszych oraz ciąg pieszo-rowerowy o szerokości ponad trzech metrów.

Zobacz również:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska