Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tu będzie rondo

Krzysztof Koziołek
Wczoraj robotnicy Budownictwa Drogowo-Sanitarnego Fuchs Andrzej Winiarski, Tomasz Winiarski, Grzegorz Ryśkiewicz i Andrzej Gbiorczyk (w fadromie) zaczęli wycinkę drzew. Żeby wybudować rondo, trzeba ich będzie wyciąć 14.
Wczoraj robotnicy Budownictwa Drogowo-Sanitarnego Fuchs Andrzej Winiarski, Tomasz Winiarski, Grzegorz Ryśkiewicz i Andrzej Gbiorczyk (w fadromie) zaczęli wycinkę drzew. Żeby wybudować rondo, trzeba ich będzie wyciąć 14. fot. Krzysztof Koziołek
Zaczęła się przebudowa skrzyżowania ul. 1 Maja z Matejki. Za kilka miesięcy będziemy jeździć po kole.

Choć inwestycja jest podzielona na dwa zadania, prace będą wykonywane "ciągiem". Pierwszy przetarg - na przebudowę skrzyżowania i krótkich odcinków wylotowych Matejki i 1 Maja - wygrała nowosolska firma Budownictwo Drogowo-Sanitarne Fuchs (kwota kontraktu: 427 tys. zł). Trwają procedury przetargowe dotyczące drugiego etapu, czyli modernizacji 1 Maja na odcinku od Siemiradzkiego do Kościuszki.

Dla pieszych i rowerzystów

Na samym skrzyżowaniu powstanie rondo, podobne do tego na Kościuszki, z wysepką przejazdową z kostki granitowej. - Wybudowane też zostaną azyle dla pieszych, co poprawi bezpieczeństwo przechodniów - mówi Mieczysław Kałużny z Powiatowego Zarządu Dróg.

Na Matejki prace obejmą odcinki ok. 50-60 m w obie strony. Na 1 Maja odcinek: od ok. 60 m w kierunku Wyszyńskiego aż za skrzyżowanie z Siemiradzkiego, w drugim etapie aż do Kościuszki. Po obu stronach 1 Maja wybudowane zostaną ścieżki rowerowe. W ten sposób powstanie ciąg dla cyklistów łączący centrum z os. XXX-lecia i Konstytucji 3 Maja.

Drogi i kanalizacja

Na razie projekt nie przewiduje miejsc postojowych na odcinku od ronda w kierunku Wyszyńskiego (dziś parkują tu auta mieszkańcy pobliskich bloków). Ale - jak mówi M. Kałużny - ten temat nie jest jeszcze zamknięty.

- Zatoki postojowe na ok. 10 aut powstaną na wysokości Intermarche, na odcinku od Siemiradzkiego do przejazdu oraz od Słonecznej do Królowej Jadwigi - wylicza M. Kałużny.

Przy skrzyżowaniu 1 Maja z tą ostatnią ulicą powstaną też dwa azyle dla pieszych. Właśnie dzięki poprawie bezpieczeństwa: kierowców (na krzyżówce dochodziło do stłuczek), cyklistów (oddzielne ścieżki rowerowe) i pieszych (azyle), powiatowi udało się uzyskać dotację z programu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Gambit.

Co ważne, wreszcie na 1 Maja powstanie kanalizacja deszczowa z prawdziwego zdarzenia. Dziś jest tu zaledwie kilka tzw. chłonnych studzienek burzowych, które nie radzą sobie jednak z większymi opadami.

Jedź inną drogą

Podczas robót będą występować utrudnienia. Możliwe, że ruch na niektórych odcinkach będzie puszczany wahadłowo lub tylko w jednym kierunku - wtedy będą wytyczone objazdy. W razie zamknięcia 1 Maja na wysokości Intermarche dojazd do tego marketu i do Bricomarche będzie objazdem przez Siemiradzkiego i Kossaka (uwaga: na tej pierwszej ulicy są dwa progi zwalniające i ograniczenie prędkości). Generalnie przez kilka najbliższych miesięcy lepiej ten rejon omijać.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska