Tunel na dworcu PKP Zielona Góra Główna do poprawki. Zbiera się w nim woda... Czy będzie remont? A co z czwartym peronem?

Leszek Kalinowski
Leszek Kalinowski

Wideo

Udostępnij:
Z przedłużenia tunelu podziemnego na stacji PKP Zielona Góra Główna cieszyli się wszyscy mieszkańcy, bo dzięki tej inwestycji zostały połączone dwie części miasta. Ale radość jest połowiczna. Bo inwestycja za grube miliony nie do końca się sprawdza. W tunelu wciąż gromadzi się woda. Jest niebezpiecznie i nieestetycznie. Czy PKP PLK zamierza coś z tym faktem zrobić?

O problemie pisaliśmy już 9 października 2020 roku. Już wtedy mieszkańcy zauważyli, że tunel pozostawia wiele do życzenia. I trzeba zmusić wykonawcę do poprawek. PLK PKP obiecało, że przyjrzy się sprawie.

Zmodernizowany i przedłużony tunel podziemny na stacji Zielona Góra Główna, wyremontowano też perony, które zostały zadaszone i zyskały pochylnie, infokioski

Tunel na dworcu PKP Zielona Góra Główna do poprawki. Zbiera ...

Minęło siedem miesięcy, a woda nadal stoi w tunelu

Czas mijał, jeden z Czytelników przysłał nam e-maila: - "Piszę w nawiązaniu do Pana artykułu z 9 października 2020 r. dot. usterek w tunelu na stacji kolejowej Zielona Góra Główna - https://gazetalubuska.pl/tunel-na-stacji-zielona-gora-do-poprawki-gromadzi-sie-w-nim-woda-brak-spoin-miedzy-plytami-zglaszaja-czytelnicy/ar/c3-15225630 Przechodzę przez tunel codziennie i przez 7 miesięcy od artykułu nie zostały wykonane żadne poprawki - w tunelu codziennie stoi gnijąca, zielona woda. W zimie były to wielkie zamarznięte kałuże, które uniemożliwiały korzystanie ze schodów w stronę dworca - przez pewien czas zostały one zabezpieczone workami z piaskiem, co wyglądało fatalnie.
Pomijając ogromne środki, jakie pochłonęła budowa tunelu, jest to dla wielu podróżnych pierwszy widok, jaki wita ich w naszym mieście.

Co dalej z tunelem na stacji Zielona Góra Główna?

Pytamy więc w PKP PLK o fuszerkę w tunelu...
- Przeprowadzone w przejściu podziemnym prace są objęte gwarancją. Mimo działającego systemu odwodnienia pojawiają się zacieki. By ustalić przyczynę, wykonano już badanie wodociągu. Przygotowywana jest dodatkowa ekspertyza, która wykaże, dlaczego występuje woda - odpowiada Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe. I dodaje: - PLK zależy, aby utrzymać dobry komfort podróży i komunikacji na stacji. Rozbudowane do ul. Towarowej przejście podziemne zapewnia dojście na perony i przeciwległą część stacji. W tunelu jest m.in. jasne oświetlenie oraz dobra informacja. Dogodny dostęp umożliwiają windy, a także pochylnie. Z myślą o osobach niewidomych przygotowano ścieżki naprowadzające i nakładki w alfabecie Braille’a na poręczach.
Zobacz wideo: przedłużenie tunelu podziemnego zakończone:

Co z tunelem w kontekście budowy czwartego peronu na stacji Zielona Góra Główna?

Pytamy też o dalsze losy tunelu. Na stacji Zielona Góra Główna ma powstać czwarty peron, w związku z tym konieczne będzie wykonanie z tunelu przebicia i wyjścia na ten peron IV. Czy w tej sprawie coś już wiadomo? Kiedy planowane są prace, jaki będzie ich koszt itd.?
- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują obecnie studium wykonalności dla modernizacji linii Wrocław – Szczecin (tzw. Nadodrzanki) na odcinku Grabiszyn – Rzepin. W opracowywanej dokumentacji pod uwagę brana jest m.in. przebudowa układu torów oraz budowa dodatkowego peronu na stacji Zielona Góra Główna. Studium będzie gotowe w II poł. br. Określi optymalny wariant planowanej inwestycji i umożliwi przygotowanie projektu, który wskaże dokładny zakres prac - mówi Radosław Śledziński z PKP PLK.

ZOBACZ TO

Podziemny tunel kolejowy z pochylniami rowerowymi - dworzec Zielona Góra Główna

ZIELONA GÓRA: A jednak jest zakaz jazdy rowerem w tunelu! [ZDJĘCIA]

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

N
Nina

Niedawno korzystałam z tego dworca i brakowało mi infokiosków. Na innym widziałam takie infokioski z firmy Dasoft https://dasoft.com.pl/pl/produkty/infokioski, były na każdym peronie i korytarzu, a nie tylko na parterze.

A
Aleksandra

Przecież to jest fuszerka zupełnie jak za PRLu!

S
Stasia Zołza

" W tunelu jest m.in. jasne oświetlenie oraz dobra informacja. Dogodny dostęp umożliwiają windy, a także pochylnie". - To jest wyjaśnienie rzecznika kolejowego co do przyczyn występowania wody w tunelu.

Dodaj ogłoszenie