O problemie pisaliśmy już 9 października 2020 roku. Już wtedy mieszkańcy zauważyli, że tunel pozostawia wiele do życzenia. I trzeba zmusić wykonawcę do poprawek. PLK PKP obiecało, że przyjrzy się sprawie.
Minęło siedem miesięcy, a woda nadal stoi w tunelu
Czas mijał, jeden z Czytelników przysłał nam e-maila: - "Piszę w nawiązaniu do Pana artykułu z 9 października 2020 r. dot. usterek w tunelu na stacji kolejowej Zielona Góra Główna - https://gazetalubuska.pl/tunel-na-stacji-zielona-gora-do-poprawki-gromadzi-sie-w-nim-woda-brak-spoin-miedzy-plytami-zglaszaja-czytelnicy/ar/c3-15225630 Przechodzę przez tunel codziennie i przez 7 miesięcy od artykułu nie zostały wykonane żadne poprawki - w tunelu codziennie stoi gnijąca, zielona woda. W zimie były to wielkie zamarznięte kałuże, które uniemożliwiały korzystanie ze schodów w stronę dworca - przez pewien czas zostały one zabezpieczone workami z piaskiem, co wyglądało fatalnie.
Pomijając ogromne środki, jakie pochłonęła budowa tunelu, jest to dla wielu podróżnych pierwszy widok, jaki wita ich w naszym mieście.
Co dalej z tunelem na stacji Zielona Góra Główna?
Pytamy więc w PKP PLK o fuszerkę w tunelu...
- Przeprowadzone w przejściu podziemnym prace są objęte gwarancją. Mimo działającego systemu odwodnienia pojawiają się zacieki. By ustalić przyczynę, wykonano już badanie wodociągu. Przygotowywana jest dodatkowa ekspertyza, która wykaże, dlaczego występuje woda - odpowiada Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe. I dodaje: - PLK zależy, aby utrzymać dobry komfort podróży i komunikacji na stacji. Rozbudowane do ul. Towarowej przejście podziemne zapewnia dojście na perony i przeciwległą część stacji. W tunelu jest m.in. jasne oświetlenie oraz dobra informacja. Dogodny dostęp umożliwiają windy, a także pochylnie. Z myślą o osobach niewidomych przygotowano ścieżki naprowadzające i nakładki w alfabecie Braille’a na poręczach.
Zobacz wideo: przedłużenie tunelu podziemnego zakończone:
Co z tunelem w kontekście budowy czwartego peronu na stacji Zielona Góra Główna?
Pytamy też o dalsze losy tunelu. Na stacji Zielona Góra Główna ma powstać czwarty peron, w związku z tym konieczne będzie wykonanie z tunelu przebicia i wyjścia na ten peron IV. Czy w tej sprawie coś już wiadomo? Kiedy planowane są prace, jaki będzie ich koszt itd.?
- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują obecnie studium wykonalności dla modernizacji linii Wrocław – Szczecin (tzw. Nadodrzanki) na odcinku Grabiszyn – Rzepin. W opracowywanej dokumentacji pod uwagę brana jest m.in. przebudowa układu torów oraz budowa dodatkowego peronu na stacji Zielona Góra Główna. Studium będzie gotowe w II poł. br. Określi optymalny wariant planowanej inwestycji i umożliwi przygotowanie projektu, który wskaże dokładny zakres prac - mówi Radosław Śledziński z PKP PLK.
ZOBACZ TO
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?