Hotel przed podróżą
Nie czekaj na wyjazd z założonymi rękami. Jeszcze przed wykupieniem wczasów:
Hotel w umowie
Umowa z biurem podróży musi określać położenie, rodzaj i kategorię hotelu (pensjonatu itp.) zgodnie z przepisami kraju pobytu (to ten haczyk, na który warto zwrócić uwagę!) lub opis wyposażenia. W przypadku gdy wakacyjne miejsce twojego zamieszkania nie ma kategorii - sprawdź, czy zawiera te elementy. Natychmiast sprawdź z umową w ręku punkt po punkcie. Potem przejrzyj wyposażenie element po elemencie i zrób listę braków. Po zakwaterowaniu zgłoś sprawę pilotowi. To najlepszy moment, bo turnus jest w fazie organizacji, pilot jeszcze zmobilizowany, a gospodarz hotelu skłonny dbać o dobre wrażenie.
Jeżeli twoja sprawa nie zostanie załatwiona natychmiast, umów się z pilotem na termin jej załatwienia. Jeśli nie zostanie dotrzymany - zrób raban. Powiedz jasno, stanowczo i bez lęku, co nie znaczy, że wrzaskiem domagaj się swoich praw i spełnienia obietnic. Całość kończ jasno wyrażoną groźbą. Tak, groźbą, że będziesz domagać się odszkodowania.
Hotel jak z obrazka
Często zdjęcia w katalogach przedstawiają hotel z najładniejszej strony albo wręcz komputerowy retusz go idealizuje. Jeśli popełniłeś sztubacki błąd i zaufałeś efektowi współczesnej techniki komputerowej, możesz za to zapłacić ugruntowaniem wiary we własną naiwność. Dlatego trzeba zwrócić uwagę na informacje pisemne dotyczące hotelu. Jeżeli nie będzie on odpowiadał opisowi zawartemu w katalogu to wtedy masz prawo żądać, aby przeniesiono cię do takiego hotelu, który będzie zgodny z opisem. W razie odmowy - możesz żądać od organizatora turystyki obniżenia ceny imprezy.Hotelowe jedzonko
Umowa z biurem podróży musi określać liczbę i rodzaj posiłków. To wszystko. W tej sprawie rzadko coś się nie zgadza. Jeśli masz gorsze warunki niż w umowie, należy ci się odszkodowanie. Uwagi do wyżywienia można zgłaszać na bieżąco pilotowi lub innemu reprezentantami polskiego organizatora imprezy.Hotel do reklamacji
Zawsze możesz składać reklamację, jeżeli jakość usług jest niezgodna z umową. Nie ma przy tym znaczenia, czy jest to oferta specjalna, promocyjna, wyprzedażowa czy standardowa. Sposób zgłoszenia reklamacji określa umowa. Jeśli w egzemplarzu, który masz podpisać nie ma punktu z procedurą reklamacji - nie podpisuj umowy.Reklamację musisz złożyć niezwłocznie.
SPRAWDŹ BIURO
Czy biuro podróży działa legalnie (czy jest w rejestrze organizatorów turystyki i pośredników turystycznych) - te informacje możesz uzyskać w urzędzie wojewódzkim lub w departamencie turystyki Ministerstwa Gospodarki - tel. 0 22 693 46 47. Wszystkie dane możesz sprawdzić w Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych: http://turystyka.crz.mg.gov.pl
TU CI POMOGĄ
Federacja Konsumentów
TERMINY REKLAMACJI
Organizator turystyki powinien odpowiedzieć ci pisemnie w ciągu 30 dni od zakończenia imprezy, a gdy zgłaszasz reklamację po zakończeniu imprezy - w ciągu 30 dni od złożenia reklamacji. Brak odpowiedzi w terminie powoduje uznanie reklamacji za uzasadnioną. Organizator ma wtedy obowiązek załatwienia jej zgodnie z naszym żądaniem.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?