Tylko od strony technicznej

TATIANA MIKUŁKO 324 88 19 [email protected]
Udostępnij:
Co wspólnego mają ze sobą kształtny kobiecy dekolt i rowery? Ano nic. To jednak nie przeszkadza temu, by reklamowały one sklepy z RTV, AGD, rowerami, skuterami czy komputerami.

Tak zachęca do kupowania sklep Media Expert. Kierownik salonu z Żar (w mieście do niedawna wisiały dwa billboardy firmy) przyznaje, że nie wie, o co chodzi z tą reklamą.
- Nie ja wymyślam takie billboardy. Ja tu tylko sprzedaję. Podam numer do kierownictwa - zarzeka się Piotr Stramiet.

Tylko od strony technicznej

W siedzibie firmy w Złotowie powiedziano nam, że za wiszące reklamy odpowiada Marcin Żakowski. Spytaliśmy go, co wspólnego mają kobiece piersi z rowerami, które m.in. kupić można w sklepie Media Expert.
- O to musi pani spytać osobę, która odpowiedzialna jest za kreację w naszej firmie, jest nią pan Grzegorz Wiśniewski. Ja odpowiadam za billboardy, ale tylko od strony technicznej - twierdzi Żakowski.
- A co pan sądzi o tej reklamie? - dopytuję.
- Nie chciałbym z panią rozmawiać na temat moich odczuć. Nie widzę w treści plakatów niczego zdrożnego. Dzwoni pani jako osoba, którą treść reklamy w jakikolwiek sposób dotknęła lub uraziła? - zapytał Żakowski
- Jako dziennikarka - odpowiadam.
- Proszę raz jeszcze o kontakt z osobą odpowiedzialną za marketing i za powstanie między innymi tej reklamy. Pana Grzegorza dziś nie ma w biurze, proszę zadzwonić jutro.

Ceny i slipki

- Rower z piersiami nie ma nic wspólnego. Chodziło nam o to, by zwrócić uwagę klientów. Teraz wiele firm reklamuje swoje towary wizerunkiem różnych części kobiecego ciała - tłumaczy G. Wiśniewski.
- Ta reklama sugeruje, że można sobie zabrać biuściastą panią na wakacje i oddać bez kosztów po trzech miesiącach - drążę.
- Piersi kojarzą się z latem, ale nie chcieliśmy, by tak to odbierano - przyznaje Wiśniewski. - Mieliśmy też reklamę, w której kilku panów w samych slipkach z opuszczonymi spodniami reklamowało spadające ceny w naszych sklepach. Nie widzę w tym nic niewłaściwego.
- A słyszał pan o akcji monitorowania reklam pod kątem zawartych w nich treści seksualnych? - pytam.
- Nic mi o tym nie wiadomo - odpowiada Wiśniewski.

Które znikną?

Sprawdzaniem reklam zajmuje się Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji na wniosek pełnomocnika ds. równego statusu kobiet i mężczyzn. Zdaniem minister Magdaleny Środy niektóre reklamy sprowadzają kobiety tylko do kształtów i wymiarów. Bazują na głupich stereotypach i podtekście seksualnym. W ostatnim czasie do biura pełnomocnik trafia wiele skarg na niektóre spoty reklamowe i plakaty. Członkowie rady mają orzec, które z nich powinny zniknąć.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

ASUS

ASUS X515EA-BQ1445W i5/8GB/512GB/Win11 (X515EABQ1445W)

4 299,00 zł2 599,00 zł-40%
miejsce #2

Lenovo

Lenovo Legion 5-15ACH 15,6"/Ryzen7/16GB/512GB/NoOS (82JW008SPB)

6 499,00 zł4 399,00 zł-32%
miejsce #3

ASUS

ASUS ROG Strix G15 G513IE-HN003 15,6"/Ryzen7/16GB/512GB/NoOS ...

6 334,80 zł4 699,00 zł-26%
miejsce #4

MSI

MSI Katana GF76 17,3"/i7/16GB/512GB/NoOS (11UD466XPL)

6 169,83 zł4 799,00 zł-22%
Materiały promocyjne partnera

Jakub Wiech: Ceny ropy naftowej wracają do poziomu sprzed wojny

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Lubuska
Dodaj ogłoszenie