Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tylko od strony technicznej

TATIANA MIKUŁKO 324 88 19 [email protected]
Co wspólnego mają ze sobą kształtny kobiecy dekolt i rowery? Ano nic. To jednak nie przeszkadza temu, by reklamowały one sklepy z RTV, AGD, rowerami, skuterami czy komputerami.

Tak zachęca do kupowania sklep Media Expert. Kierownik salonu z Żar (w mieście do niedawna wisiały dwa billboardy firmy) przyznaje, że nie wie, o co chodzi z tą reklamą.
- Nie ja wymyślam takie billboardy. Ja tu tylko sprzedaję. Podam numer do kierownictwa - zarzeka się Piotr Stramiet.

Tylko od strony technicznej

W siedzibie firmy w Złotowie powiedziano nam, że za wiszące reklamy odpowiada Marcin Żakowski. Spytaliśmy go, co wspólnego mają kobiece piersi z rowerami, które m.in. kupić można w sklepie Media Expert.
- O to musi pani spytać osobę, która odpowiedzialna jest za kreację w naszej firmie, jest nią pan Grzegorz Wiśniewski. Ja odpowiadam za billboardy, ale tylko od strony technicznej - twierdzi Żakowski.
- A co pan sądzi o tej reklamie? - dopytuję.
- Nie chciałbym z panią rozmawiać na temat moich odczuć. Nie widzę w treści plakatów niczego zdrożnego. Dzwoni pani jako osoba, którą treść reklamy w jakikolwiek sposób dotknęła lub uraziła? - zapytał Żakowski
- Jako dziennikarka - odpowiadam.
- Proszę raz jeszcze o kontakt z osobą odpowiedzialną za marketing i za powstanie między innymi tej reklamy. Pana Grzegorza dziś nie ma w biurze, proszę zadzwonić jutro.

Ceny i slipki

- Rower z piersiami nie ma nic wspólnego. Chodziło nam o to, by zwrócić uwagę klientów. Teraz wiele firm reklamuje swoje towary wizerunkiem różnych części kobiecego ciała - tłumaczy G. Wiśniewski.
- Ta reklama sugeruje, że można sobie zabrać biuściastą panią na wakacje i oddać bez kosztów po trzech miesiącach - drążę.
- Piersi kojarzą się z latem, ale nie chcieliśmy, by tak to odbierano - przyznaje Wiśniewski. - Mieliśmy też reklamę, w której kilku panów w samych slipkach z opuszczonymi spodniami reklamowało spadające ceny w naszych sklepach. Nie widzę w tym nic niewłaściwego.
- A słyszał pan o akcji monitorowania reklam pod kątem zawartych w nich treści seksualnych? - pytam.
- Nic mi o tym nie wiadomo - odpowiada Wiśniewski.

Które znikną?

Sprawdzaniem reklam zajmuje się Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji na wniosek pełnomocnika ds. równego statusu kobiet i mężczyzn. Zdaniem minister Magdaleny Środy niektóre reklamy sprowadzają kobiety tylko do kształtów i wymiarów. Bazują na głupich stereotypach i podtekście seksualnym. W ostatnim czasie do biura pełnomocnik trafia wiele skarg na niektóre spoty reklamowe i plakaty. Członkowie rady mają orzec, które z nich powinny zniknąć.

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska