Tak zachęca do kupowania sklep Media Expert. Kierownik salonu z Żar (w mieście do niedawna wisiały dwa billboardy firmy) przyznaje, że nie wie, o co chodzi z tą reklamą.
- Nie ja wymyślam takie billboardy. Ja tu tylko sprzedaję. Podam numer do kierownictwa - zarzeka się Piotr Stramiet.
Tylko od strony technicznej
W siedzibie firmy w Złotowie powiedziano nam, że za wiszące reklamy odpowiada Marcin Żakowski. Spytaliśmy go, co wspólnego mają kobiece piersi z rowerami, które m.in. kupić można w sklepie Media Expert.
- O to musi pani spytać osobę, która odpowiedzialna jest za kreację w naszej firmie, jest nią pan Grzegorz Wiśniewski. Ja odpowiadam za billboardy, ale tylko od strony technicznej - twierdzi Żakowski.
- A co pan sądzi o tej reklamie? - dopytuję.
- Nie chciałbym z panią rozmawiać na temat moich odczuć. Nie widzę w treści plakatów niczego zdrożnego. Dzwoni pani jako osoba, którą treść reklamy w jakikolwiek sposób dotknęła lub uraziła? - zapytał Żakowski
- Jako dziennikarka - odpowiadam.
- Proszę raz jeszcze o kontakt z osobą odpowiedzialną za marketing i za powstanie między innymi tej reklamy. Pana Grzegorza dziś nie ma w biurze, proszę zadzwonić jutro.
Ceny i slipki
- Rower z piersiami nie ma nic wspólnego. Chodziło nam o to, by zwrócić uwagę klientów. Teraz wiele firm reklamuje swoje towary wizerunkiem różnych części kobiecego ciała - tłumaczy G. Wiśniewski.
- Ta reklama sugeruje, że można sobie zabrać biuściastą panią na wakacje i oddać bez kosztów po trzech miesiącach - drążę.
- Piersi kojarzą się z latem, ale nie chcieliśmy, by tak to odbierano - przyznaje Wiśniewski. - Mieliśmy też reklamę, w której kilku panów w samych slipkach z opuszczonymi spodniami reklamowało spadające ceny w naszych sklepach. Nie widzę w tym nic niewłaściwego.
- A słyszał pan o akcji monitorowania reklam pod kątem zawartych w nich treści seksualnych? - pytam.
- Nic mi o tym nie wiadomo - odpowiada Wiśniewski.
Które znikną?
Sprawdzaniem reklam zajmuje się Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji na wniosek pełnomocnika ds. równego statusu kobiet i mężczyzn. Zdaniem minister Magdaleny Środy niektóre reklamy sprowadzają kobiety tylko do kształtów i wymiarów. Bazują na głupich stereotypach i podtekście seksualnym. W ostatnim czasie do biura pełnomocnik trafia wiele skarg na niektóre spoty reklamowe i plakaty. Członkowie rady mają orzec, które z nich powinny zniknąć.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?