Mimo, że droga na tym odcinku jest bardzo ruchliwa, gdyż przy trasie krajowej zbiega się również kilka dróg lokalnych (do Belęcina, do Świebodzina, do Powodowa i szlaki na pola, do Nowej Soli), to jednak nie została zamknięta. Prace odbywają się przy ciągłym ruchu, tyle że jest on sterowany, a samochody jadą wyznaczonym pasem. Mówimy o fragmencie krajówki między Powodowem a Wolsztynem, konkretnie zaś wiaduktem drogowym w mieście.
- Cały odcinek podlegający modernizacji liczy 5,2 km, a czego 200 m przypada na rondo - wyjaśnia Sandra Górnik z poznańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad. Głównym wykonawcą odcinka jest nowotomyska firma PRiD, podwykonawcą Dromost z Żabna. W ramach zmian na drodze przewidziano położenie nowych warstw asfaltu, poszerzenie jezdni w newralgicznych odcinkach, budowę zatok autobusowych, wysepek, w Powodowie zaś oprócz tych innowacji także zbudowanie chodników. Mają się też pojawić bezszmerowe kawałki asfaltu.
- Najważniejsze będzie zbudowanie ronda w Wolsztynie na skrzyżowaniu ulic Niałeckiej, czyli trasy nr 315 na Nową Sól, z naszą krajówką - dodaje S. Górnik. Dlatego w tym miejscu trzeba było nawieść setki metrów sześciennych ziemi i utwardzić ją, gdyż część ronda jest ulokowana na zupełnie nowych gruntach.
- Nie mniej istotna jest też przebudowa skrzyżowania "trzydziestodwójki" z szosą nr 303 w kierunku Siedlca, Babimostu i dalej Świebodzina - uważa S. Górnik. - Dotąd było tu skrzyżowanie pod dość "nieszczęśliwym kątem", co zostanie zmienione. Pojawi się wysepka "kanalizująca" ruch. Wjazd i wyjazd z 303 na krajówkę będzie tylko z jednego kierunku, a nie jak było do tej pory z dwóch, co było niebezpieczne.
Wartość robót wyniesie 8,89 mln zł. Prace rozpoczęte 2 kwietnia br. mają być całkowicie zakończone 2 sierpnia.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?