Przeczytaj też: 54 mln złotych kary za zmowę cenową na rynku farb i lakierów!
Firma Acplast sprzedaje m.in. okna PCV (wraz z usługą montażu), a część umów z konsumentami zawiera poza lokalem przedsiębiorstwa czyli np. w domu klienta. UOKiK zakwestionował postanowienia zawarte we wzorcu umownym określającym w szczególności zasady reklamacji i prawo odstąpienia od umowy.
Konsument, który zawiera umowę poza lokalem przedsiębiorstwa powinien otrzymać informację o 10-dniowym prawie odstąpienia od kontraktu bez podania przyczyny. Urząd ustalił, że Acplast nie informował konsumentów o prawie do odstąpienia.
Ponadto w dokumentach nie umieszczono także obowiązkowej informacji, że kupujący mimo udzielonej gwarancji, może reklamować produkt powołując się na niezgodność towaru z umową. Dzięki tej informacji konsument ma świadomość, że dochodząc roszczeń ma prawo powoływać się na inne regulacje, a nie tylko na warunki gwarancyjne.
Przedsiębiorca zobowiązał się do zmiany kwestionowanych postanowień. Decyzja nie jest ostateczna. Spółka ma prawo odwołać się od decyzji do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Przeczytaj też: Żabka ma zapłacić ponad 1,5 mln zł kary!
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?