UOKIK: Nieprawidłowości w lokalach gastronomicznych, także w Lubuskiem
Inspektorzy odwiedzili bary, pizzerie, restauracje, zajazdy, karczmy, stacje paliw w 13 województwach. Na 58 sprawdzonych placówek gastronomicznych w 33 (56,9 proc) odnotowali nieprawidłowości. Jakie grzechy najczęściej popełnili właściciele restauracji, barów i smażalni ryb? Jak wypadły lubuskie lokale?
Wideo: Co drugi sklep błędnie informuje o cenach. Co powinien zrobić konsument?
Źródło: Dzień Dobry TVN/x-news
Czytaj także: Nad Bałtykiem jeszcze drożej niż przed rokiem
Nierzetelna obsługa konsumentów
Nierzetelna obsługa konsumentów dotyczyła 10 placówek. Sprzedawcy zaniżali pojemność napojów alkoholowych i wagę potraw, podawali inny składnika niż wymieniony w menu, pobierali opłaty za opakowanie, którego klient nie otrzymał.
Wideo: Co drugi sklep błędnie informuje o cenach. Co powinien zrobić konsument?
Źródło: Dzień Dobry TVN/x-news
Czytaj także: Nad Bałtykiem jeszcze drożej niż przed rokiem
Brak cen
Uchybienia stwierdzono u 20 skontrolowanych placówek. Właściciele lokali najczęściej nie podawali ilości potraw napojów oferowanych w danej cenie, albo zapominali o zamieszczeniu cen.
Wideo: Co drugi sklep błędnie informuje o cenach. Co powinien zrobić konsument?
Źródło: Dzień Dobry TVN/x-news
Czytaj także: Nad Bałtykiem jeszcze drożej niż przed rokiem
Nielegalne serwowanie posiłków
W dwóch przypadkach przedsiębiorcy podawali posiłki bez zgłoszenia tego typu działalności do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Wideo: Co drugi sklep błędnie informuje o cenach. Co powinien zrobić konsument?
Źródło: Dzień Dobry TVN/x-news
Czytaj także: Nad Bałtykiem jeszcze drożej niż przed rokiem