Urząd przeprasza za takie numery

Anna RimkeZaktualizowano 
- Zameldowaliśmy się, zmieniliśmy adresy w bankach, dowody osobiste, prawa jazdy. A teraz mamy robić to jeszcze raz?! - Arkadiusz Saskowski pokazuje nowe dokumenty.
- Zameldowaliśmy się, zmieniliśmy adresy w bankach, dowody osobiste, prawa jazdy. A teraz mamy robić to jeszcze raz?! - Arkadiusz Saskowski pokazuje nowe dokumenty. fot. Katarzyna Chądzyńska
Mieszkańcy ul. Śląskiej 77 dostali zawiadomienie, że od nowego roku zmienia się numer ich domu. Po roku od zameldowania musieliby wymieniać wszystkie dokumenty!

- Przecież tak nie można! Niech magistrat sobie zmieni adres, może wtedy zobaczy, jakie to koszty! - denerwuje się Arkadiusz Saskowski, mieszkaniec ul. Śląskiej 77 c. On i 35 innych rodzin przeprowadzili się do nowego bloku nr 77 a, b, c zaledwie rok temu.

- Zameldowaliśmy się, zmieniliśmy adresy w bankach, dowody osobiste, prawa jazdy. A teraz mamy robić to jeszcze raz?! - A. Saskowski oburzony pokazuje wszystkie nowe dokumenty.

Bo taki już jest

Kilka dni temu mieszkańcy zostali zawiadomieni, że od nowego roku ich blok będzie miał numer 75. Bo urzędnicy dopatrzyli się, że przy ul. Śląskiej jest już numer 77.

Swój błąd pracownik wydziału geodezji i katastru Urzędu Miasta chciał naprawić ponowną zmianą numeracji budynku. Naczelnik tego wydziału Jerzy Oleksiewicz twierdzi jednak, że nic nie wiedział o pomyśle pracownika i piśmie wysłanym do mieszkańców.

- Już anulowałem tę decyzję. Nie będziemy narażać lokatorów tego domu na koszty związane z wymianą dokumentów - mówi naczelnik. Jego zdaniem, choć numer 77 jest już na tej ulicy, numeracja na razie może zostać, bo nowy blok odróżnia się tym, że oznaczono go jako 77 a, b, c.

Uporządkują później

Miejsc z pomieszaną numeracją jest w mieście znacznie więcej. Choćby przy placu Jana Pawła II, bo dobudowano tam nowe budynki między już ponumerowanymi. - Ale numerację będziemy porządkować dopiero, gdy zmienią się przepisy w sprawie kosztów wymiany dokumentów - zaznacza naczelnik Oleksiewicz.

Chodzi o to, żeby w przypadkach, gdy adres jest zmieniany z powodów administracyjnych, mieszkańcy mogli bezpłatnie wymienić dokumenty. Płaciłby za to samorząd lub Skarb Państwa.

- W tej chwili mogę tylko przeprosić mieszkańców bloku przy ul. Śląskiej za zamieszanie - mówi naczelnik.

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3