Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Uwaga klienci banku PKO BP! W sieci pojawił się wirus, który żąda podania haseł

Redakcja
Bank nigdy nie żąda podania kilku jednorazowych haseł jednocześnie (fot. archiwum)
Bank nigdy nie żąda podania kilku jednorazowych haseł jednocześnie (fot. archiwum)
- Potwierdzam, że dostaliśmy informacje o takim wirusie. Klienci naszego banku muszą pamiętać, że to oszustwo - wyjaśnia Marek Kłuciński, rzecznik prasowy PKO BP.

Program uruchamia się przy próbie zalogowania na internetowe konto. Wyskakuje wówczas następujący komunikat: "Aby zweryfkowac swoje logowanie nalezy podac nastepne dane z karty kodow jednorazowych”. Napisany jest bez użycia polskich znaków.

Nie wiadomo, jak trojan dostaje się na komputery internautów. - To zależy od tego, jakie strony oni odwiedzają i jakie mają zainstalowane programy zabezpieczające komputer - wyjaśnia rzecznik. Jego zdaniem przed wirusem mogą ochronić aktualne programy antywirusowe i zapory sieciowe, tzw. firewalle.

To, że ktoś chce od nas wyłudzić poufne dane łatwo rozpoznać. Bank nigdy nie żąda podania kilku jednorazowych haseł jednocześnie. - Jeśli już, to wymagamy podania tylko jednego hasła i to tylko przy dokonywaniu transakcji, nigdy w momencie logowania się do serwisu iPKO - tłumaczy M. Kłuciński. Na stronie www.ipko.pl znajdujemy następujący komunikat: "Logowanie do serwisu iPKO nie wymaga podania kodu z karty kodów jednorazowych. Bank również nigdy nie poprosi Cię o podanie jednocześnie kilku kodów z karty kodów.”

Rzecznik banku zapewnił, że sprawa została już zgłoszona policji.

To nie pierwszy atak hackerów na pieniądze internatów. W połowie października tego roku głośna była sprawa oszustów, którzy chcieli wyłudzić dane od klientów banku BZ WBK. Wówczas klientom banku rozsyłany był e-mail, w którym proszono o kliknięcie na link i uaktywnienie konta poprzez podanie numeru karty kredytowej na wyświetlonej stronie. Potem te dane można było wykorzystać do przeprowadzania transakcji finansowych. Wówczas bankowcy przypominali, że nigdy nie proszą swoich klientów o przesłanie danych, a tym bardziej kody PIN do karty kredytowej. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości można też zawsze zadzwonić do banku z pytaniem, czy rozsyłane maile są autentyczne.

Ostrożność należy też zachować przy wybieraniu pieniędzy z bankomatów. Zdarza się, że oszuści montują na nie specjalne nakładki, które skanują karty bankomatowe. Każdy nienaturalnie wyglądający bankomat, z dziwnymi wybrzuszeniami w miejscu wkładania karty, lub z nienaturalnie podniesioną klawiaturą numeryczną, powinien być traktowany ze szczególną ostrożnością.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska