Po drugie, duże zmiany w organizacji ruchu są na wjeździe na S3 z Trasy Północnej w Zielonej Górze. Kiedy zjedziemy z węzła północ, napotkamy na ruch prowadzony jedną jezdnią (druga w tej chwili jest wyłączona z ruchu). Rozebrane zostały także stare, betonowe ekrany akustyczne, które osłaniały osiedle Pomorskie od drogi S3 (bardzo charaktersytyczne, bo z gigantycznym napisem Tylko Falubaz). Nowe ekrany w okolicy os.Pomorskiego będą w zupełnie nowej technologii i estetycznie pomalowane. Wysokość nowych osłon będzie się wahać od 2,5 do 5 m.
Obok Zielonej Góry druga nitka S3 ma zostać ukończona w 2018 r. Jak wygląda cały harmonogram budowy nowych jezdni na drodze ekspresowej? Obwodnica Gorzowa (11,6 km) – planowane oddanie do użytku w połowie 2017 roku; obwodnica Międzyrzecza (6,4 km) – planowane oddanie do użytku w połowie 2017 roku; Sulechów – Nowa Sól odc. 1 (Sulechów – Zielona Góra Północ dł. 13,4 km) – planowane oddanie do użytku druga połowa 2017 (z wyjątkiem drugiego mostu na Odrze, który oddany zostanie w połowie roku 2019); Sulechów – Nowa Sól odc. 2 (Zielona Góra Północ – Niedoradz dł. 13,3 km) – planowane oddanie do użytku połowa 2018; Sulechów – Nowa Sól odc. 3 (Niedoradz – Nowa Sól dł. 17,3 km) – planowane oddanie do użytku druga połowa 2018. W tym samym czasie ma zostać także ukończony dwujezdniowy odcinek poprowadzony nowym śladem od Nowej Soli do węzła Gaworzyce (16,4 km).
Przeczytaj także: W Zielonej Górze szykuje się praca dla kilkuset osób
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?