Zmian chcą sami mieszkańcy
Nowe rozwiązania to odpowiedź na sugestie mieszkańców biorących udział w tak zwanych zielonych konsultacjach. W ich trakcie gorzowianie często narzekali na brak dostępu do informacji związanych między innymi z ewidencją drzew, planowanymi wycinkami, nowymi nasadzeniami czy harmonogramami koszeń i prac pielęgnacyjnych.
- Mieszkańcy chcieli, aby wszystkie te informacje znajdowały się w jednym miejscu. Dlatego chcemy ułatwić im dostęp do tych treści. W tym celu na portalu miejskim miasta stworzymy nową zakładkę przeznaczoną zagadnieniom związanym z zielenią - w jaki sposób jest pielęgnowana, jakie są plany dotyczące roślinności w mieście oraz jakie firmy i wydziały są odpowiedzialne za jej utrzymanie. Te informacje na bieżąco będą się również pojawiać w naszych mediach społecznościowych - mówi Marta Liberkowska, dyrektor Wydziału Promocji i Informacji UM w Gorzowie.
Przeczytaj również: Gorzów. Zakończyły się zielone konsultacje. Mieszkańcy zabrali głos w sprawie miejskiej zieleni
Urzędnik musi odpowiedzieć
Podczas konsultacji gorzowianie podkreślali również konieczność sprawnego odpowiadania przez urzędników między innymi na kontakt mailowy. Zwracali uwagę, że teraz jest z tym różnie dlatego chcieliby otrzymywać potwierdzenie, że sprawa została przyjęta, kto za nią odpowiada i wiedzieć, kiedy zostanie załatwiona. To również ma się zmienić.
- Po otrzymaniu od mieszkańców wiadomości w każdej sprawie pracownicy urzędu będą zobowiązani do udzielania podstawowej odpowiedzi zwrotnej zawierającej informację o tym, że wiadomość została przyjęta i wskazującej kontakt do osoby zajmującej się zgłoszoną sprawą - tłumaczy Marta Liberkowska.
Zielony telefon i aplikacja
Komunikację pomiędzy urzędem a mieszkańcami poprawić ma również uruchomienie specjalnego numeru alarmowego oraz specjalnej aplikacji, za pośrednictwem których mieszkańcy będą mogli szybko i łatwo zgłaszać budzące ich zastrzeżenia sytuacje czy działania związane z zielenią w mieście.
- Pojawi się specjalny numer alarmowy, który pozwoli informować o zielonych potrzebach i sytuacjach, które budzą niepokój mieszkańców. Poprawimy i usprawnimy również system, który jest już znany, czyli aplikację służącą zgłaszania problemów występujących w przestrzeni publicznej. W katalogu problemów uwzględnione zostaną zagadnienia związane z zielenią miejską. To dwa dodatkowe rozwiązania, które mają ulepszyć komunikacje z mieszkańcami - mówi Marta Liberkowska.
Miejski numer alarmowy 95 735 58 12 będzie działał w czasie pracy Urzędu Miasta.
Zobacz też:
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?