W Gorzowie tramwaj wypadł z szyn

(roch)
fot. Renata Ochwat
W samym centrum miasta z szyn wypadł stary "helmut". MZK uruchomi komunikację zastępczą.

Na chwilę obecną nikt nie wie co było przyczyną tego zdarzenia. Tym bardziej jest to dziwne, że z torowiska wypadł drugi wagon. Kilka tramwajów jest jeszcze na trasie w kierunku pętli na Manhattanie. Autobusy zastępcze ruszą w tamtym kierunku dopiero kiedy zabraknie tramwajów. Ponieważ jeszcze nie przyjechali technicy MZK nikt nie umiał powiedzieć ile potrwa usuwanie awarii.

Wideo

Komentarze 22

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
Apek
W dniu 24.09.2009 o 07:52, arek napisał:

a to jakies tramwaje wodne uwazajcie zeby ta wasz smródka was nie zalała



A ja myślałem, że to w Zielonce g*** po ulicy pływają?

Pozdrawiam
N
NIk
W Kostrzynie tramwaj konny uruchomiono w 1903 roku jeździły do jesieni 1923 roku.
Natomiast elektryczne uruchomiono na wiosnę 1925 i jeździły do 1945 roku.
k
[email protected]
W ZWIĄZKU Z TY, PROPONUJĘ PRZEJŚĆ NA ZAPRZĘGI KONNE.
p
phi
<Na chwilę obecną nikt nie wie co było przyczyną tego zdarzenia > Nie łazić w gumiakach po torach,bo to co do nich jest przyklejone to zakleja tory.
T
Tram freak
Na początek sprostowanie, położenie kilometra trakcji kosztuje około 25 mln a Gorzów ma 20 km, więc suma sie zgadza, tylko podałem zły koszt za 1 km.

W dniu 24.09.2009 o 07:54, Gość napisał:

to ciekawe jak teorie wymyslisz do gubina, slubic, kostrzyna, i wszystkich mniejszych miast w ktorych byly tramwajea jaką legende dorobisz np:350tys lublinowi170tys olsztynowi300tys białostokowii wielu wielu miastach wiekszych a nie posiadajacych lini tramwajowych



Ale dlaczego ja mam wymyślac jakieś teorie i legendy, wystarczy poczytać, żeby sie dowiedzieć...
Jeżeli chodzi o Kostrzyn i Gubin, to funkcjonowały tam tramwaje konne jeszcze przed wojną (1 linia). Podobnie było w Białymstoku. No i po wojnie, w miejscach, gdzie była tylko 1 linia konna wprowadzono tymczasowo linię autobusową, potem ze względów finansowych tak już zostało... Trzeba wiedzieć, że tabor konny a tabor elektryczny to był znaczny skok cywilizacyjny, oznaczający diametralnie inne koszty budowy i taboru. Niewiele mniejszych miast temu podołało. Ze Słubicami to była inna historia, przed wojną to było jedno wspólne miasto z Frankfurtem z linią tramwajową przez most. Po wojnie z wiadomych względów nie było to możliwe. Władze po naszej stronie uznały, że nie potrzebują trakcji dla samych Słubic. W Lublinie tramwaje są planowane. W Olsztynie bezmyślnie zlikwidowano tramwaje w 1965 roku. W tych czasach w Gorzowie tez o mały włos zlikwidowano by tramwaje, bo chciały tego ówczesne władze ówczesnej stolicy województwa - Zielonej Góry, ale nasz prezydent Zenon Bauer obronił tramwaje w Gorzowie. Z jego wspomnień wynika, że Zielona Góra chciała mieć taką trakcje tramwajową jak Gorzów, jednak gdy wyliczono, że jest to niewykonalne, stwierdzono, że w takim razie tego typu ISTNIEJĄCA już komunikacja w Gorzowie musi także być także nieopłacalna, próbowano więc doprowadzić do likwidacji sieci tramwajowej w Gorzowie. Zlecano najróżniejsze wyliczenia itd. byle doprowadzić do likwidacji sieci. To się jednak Zielonej Górze nie udało. Na całe szczęście. Wracając do Olsztyna i zlikwidowanej tam w 1965 linii to obecnie planuje się przywrócenie trakcji tramwajowej: "W lutym 2009 r. ujawniono wyniki studium wykonalności dla projektu rozwoju komunikacji miejskiej w Olsztynie. Wynika z niego, że wskazane jest przywrócenie w tym mieście komunikacji tramwajowej." Jeżeli budowę zatwierdzą radni i prezydent miasta, to pierwsza linia ukończona zostanie w 2013.

Na koniec pod rozważenie, czy warto mieć tramwaje w swoim mieście:

* Linie tramwajowe mogą przebiegać niezależnie od systemu ulic, co stwarza warunki do płynnej jazdy i w tych warunkach nie stoją w korkach ulicznych.
* Tramwaj jest pojazdem długowiecznym, trwałym, co stwarza mniejszy udział kosztów jego amortyzacji.
* Tramwaj jest w większości warunków tańszy w eksploatacji niż autobus. Mając mniejsze opory toczenia może łatwo wykorzystać jazdę z wybiegu, hamując może zwracać energię do sieci, mniejsze jest zużycie energii w przeliczeniu na pasażera.
* Tramwaj praktycznie nie emituje zanieczyszczeń – przez to przyczynia się do poprawy warunków ekologicznych w mieście.
* Tramwaj (łączony w pociągi) ma większą pojemność przewozową od autobusu.
* Tramwaj jest mniej wrażliwy na niekorzystne warunki atmosferyczne (gołoledź, opady)
* Praca silników elektrycznych jest znacznie cichsza od spalinowych.
* Silnik elektryczny łatwo znosi przeciążenia, jest prostszy konstrukcyjnie, co sprowadza się do mniejszego udziału czynności konserwacyjno-naprawczych niż w przypadku autobusu.
* Tramwaj jest pojazdem bardzo bezpiecznym, statystycznie o wiele bezpieczniejszym od autobusu.
~Aga~
Zdjęcie jakieś stare . Kamieniczni są odnowione.
Krytykanci ! A widzieliście zdjęcie szczurów na ulicy Reja ? Też sensacja !
Wojenka zielonogórsko-gorzowska jest dziecinna i bezsensowna. Jestem z Gorzowa . Oba miasta są ładne
G
Gość
te wysokie i klkapietrowe reprezentacyjne kamienice swiadzcza o statusie miasta
G
Gość
W dniu 24.09.2009 o 00:20, Tram freak napisał:

Obecnie we Francji około 10 miast wielkości Zielonej Góry zakłada trakcje tramwajową, gdyż jest to najszybszy i najbardziej ekologiczny środek komunikacji miejskiej, jaki wymyślono, poza tym miasta zyskują na prestiżu. Żeby założyć taką trakcję tramwajową w Zielonej Górze, takiej wielkości, jak ma Gorzów, potrzeba pół miliarda złotych (50 mln za 1 km) nie licząc zajezdni, taboru (nawet takiego używanego "helmutowego") i obiektów inżynierskich tam gdzie są niezbędne, a więc na moje oko tak z MILIARD złotych. Mogę więc spokojnie stwierdzić: Zielona Góro, NIGDY nie będziesz mieć tramwajowej komunikacji miejskiej. Skazani na autobusy, jak miasteczka wielkości 10 - 20 tyś mieszkańców.



to ciekawe jak teorie wymyslisz do gubina, slubic, kostrzyna, i wszystkich mniejszych miast w ktorych byly tramwaje

a jaką legende dorobisz np:
350tys lublinowi
170tys olsztynowi
300tys białostokowi
i wielu wielu miastach wiekszych a nie posiadajacych lini tramwajowych
g
gorzowianin
Nie wiem czym tu się podniecać. Są tramwaje to i są różne zdarzenia z ich udziałem. Czy to takie dziwne ? W Gorzowie nikt nie zwraca szczególnej uwagi na ten środek transportu - po prostu tramwaje stanowią część codzienności. Ale w ZG na to magiczne dla nich słowo, dostają gęsiej skórki. Stąd i te śmieszne pseudoartykuły w pseudogazecie...
T
Tram freak
Obecnie we Francji około 10 miast wielkości Zielonej Góry zakłada trakcje tramwajową, gdyż jest to najszybszy i najbardziej ekologiczny środek komunikacji miejskiej, jaki wymyślono, poza tym miasta zyskują na prestiżu. Żeby założyć taką trakcję tramwajową w Zielonej Górze, takiej wielkości, jak ma Gorzów, potrzeba pół miliarda złotych (50 mln za 1 km) nie licząc zajezdni, taboru (nawet takiego używanego "helmutowego") i obiektów inżynierskich tam gdzie są niezbędne, a więc na moje oko tak z MILIARD złotych. Mogę więc spokojnie stwierdzić: Zielona Góro, NIGDY nie będziesz mieć tramwajowej komunikacji miejskiej. Skazani na autobusy, jak miasteczka wielkości 10 - 20 tyś mieszkańców.
B
BodzioS
W dniu 23.09.2009 o 19:28, Gozio napisał:

Ostatnio w zielonce dwa tramwaje prawie się zderzyły...Jedzie tramwaj po zielonej jedzie już od rana..NIE ŁÓDŹ SIĘ FALUBAZ TO FATAMORGANA!!!



Prawie robi wieeeelką różnicę.
W Kobylewie na jedynym skrzyżowaniu się zderzyły na serio a nie prawie.
I pomyśleć, dwa tramwaje, jedno skrzyżowanie i takie BUM!
Co by było gdybyście mieli ze dwadzieścia składów?
Strach się bać.
M
Miodek&amp;Bralczyk
W dniu 23.09.2009 o 21:13, Dziewczyna Falubazu napisał:

Najpierw idź do szkoły się dokształcić! W Zielonej nie ma tramwai! To czyste schludne miasto



Właśnei idzicie wszyscy do szkul. W zielonej nie ma tramwaiji!
D
Dziewczyna Falubazu
W dniu 23.09.2009 o 19:28, Gozio napisał:

Ostatnio w zielonce dwa tramwaje prawie się zderzyły...Jedzie tramwaj po zielonej jedzie już od rana..NIE ŁÓDŹ SIĘ FALUBAZ TO FATAMORGANA!!!



Najpierw idź do szkoły się dokształcić! W Zielonej nie ma tramwai! To czyste schludne miasto
W
Władek K.
Nie było zgody, i nie będzie! Na wypadanie naszych luksusowych tramwajów z szyn! Widziałem, jak kibice Falubazu razem z policją grzebali coś w tamtym miejscu w południe o 12 czasu gorzowskiego, 22 września!! Mam 31 oświadczeń kibiców naszej Staleczki, poważani adwokaci z Gorzowa już się tą sprawą zajmują... obiecuję, że ukaramy winnych, zostaje w klubie na następny rok, żeby dogłębnie zająć się tą sprawą!
Ż
Żaganianin
...... buhahahahahahahahahaha!!! nie mam pytań ;p
Dodaj ogłoszenie