Trzy Impulsy wyprodukowała firma NEWAG z Nowego Sącza. Zakup był możliwy w ramach wspólnego projektu z Zachodniopomorskiem. Początkowo miały do nas trafić dwa Impulsy. W ostatniej chwili udało się zdobyć fundusze na trzeci.
Obecnie tabor województwa lubuskiego składa się z 19 pojazdów pasażerskich (w tym z czterech szynobusów, 12 spalinowych oraz trzech elektrycznych zespołów trakcyjnych). Na ich zakup wydano 184,8 mln zł, a na modernizację blisko 19 mln zł. Na przewozy przeznaczamy zaś 44 mln zł.
- By kolej była atrakcyjna, modernizujemy też sukcesywnie infrastrukturę - mówi E. Polak. Wśród zaplanowanych do 2023 r. inwestycji zawartych w Kontrakcie Terytorialnym (na kwotę 11,8 mld zł) są: prace na linii Wrocław - Głogów - Zielona Góra - Rzepin - Szczecin Podjuchy; na odcinku Poznań - Szczecin Dąbie (na terenie Lubuskiego); na linii Ostrów - Leszno - Wschowa - Głogów. Na liście warunkowej są zaś linie: Czerwieńsk - Gubin, Żary - Żagań - Forst oraz Krzyż - Gorzów Wlkp.
Więcej w czwartek 4 lutego w papierowym wydaniu "Gazety Lubuskiej" oraz w serwisie plus.gazetalubuska.pl, gdzie m.in. znajdziecie materiał wideo.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?