- Konstrukcja przęseł mostu docelowo zostanie podniesiona o 184 cm – informuje Jarosław Garbacz, rzecznik prasowy wrocławskiego oddziału Wód Polskich. – Dzięki temu możliwe będą prowadzenie skutecznych akcji lodołamania i zapobiegania powodziom zatorowym.
Jak będzie przebiegało podnoszenia mostu?
Podnoszenie konstrukcji (inaczej lewarowanie) wykonane zostanie przy użyciu istniejących podpór, na których zbudowane zostaną podkonstrukcje niezbędne do przeniesienia sił na przyczółki i podpory pośrednie. Proces przebiegać będzie skokowo, po 10 cm na kolejnych podporach, rozpoczynając od przyczółka. Obiekt zostanie podniesiony na 200 cm. Zwiększona wartość podniesienia w stosunku do docelowej wartości (184 cm) związana jest z koniecznością wykonania niezbędnych prac w obrębie podpór – stąd zapas 16 cm na prowadzenie robót.
Proces lewarowania podzielono na trzy fazy:
- Podnoszenia – okres od momentu rozpoczęcia podnoszenia na pierwszej podporze, do posadowienia mostu na stalowych podkonstrukcjach.
- Podparcia tymczasowego – okres od zakończenia podnoszenia do wybudowania nowych konstrukcji na przyczółkach oraz filarach.
- Opuszczania – okres od momentu rozpoczęcia opuszczania mostu do osadzenia na nowej rzędnej.
Przebudowa mostu zakończy się w przyszłym roku
Inwestycja jest realizowana przez Wody Polskie RZGW we Wrocławiu w ramach zadania pod nazwą „Przebudowa mostu drogowego w Krośnie Odrzańskim wraz z drogami dojazdowymi”. Polega na podniesieniu konstrukcji przęseł mostu o 184 cm. Obejmuje remont stalowej konstrukcji przęseł mostu, wzmocnienie oraz przebudowę istniejących podpór, budowę tymczasowego mostu objazdowego oraz elementów technologicznych, umożliwiających realizację prac.
Wykonawcą jest firma Strabag.
Zobacz wideo: Uszkodzony most tymczasowy w Krośnie Odrzańskim
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?