Budowa nowej obwodnicy idzie pełną parą
Na wielkim placu budowy praca wre, a do końca inwestycji jest już bliżej niż dalej. W ramach wartego blisko osiemdziesiąt milionów złotych zadania powstała dwupasmowa droga o długości ponad siedmiu kilometrów, która ominie miasto od strony północnej. Obecnie stan zaawansowania robót wynosi już ponad siedemdziesiąt procent. Na całym odcinku ułożono asfalt, a trwa jeszcze montaż oświetlenia, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz budowa drogowych obiektów inżynierskich w ciągu obwodnicy.
Ruch wahadłowy powoduje ogromne koki
Zakrojona na szeroką skalę inwestycja trwa od marca ubiegłego roku i wiąże się ze sporymi utrudnieniami dla kierowców. Głównie dlatego, że w dwóch miejscach, gdzie nowa obwodnica łączy się z krajową "dwudziestką dwójką" obowiązuje ruch wahadłowy, który sterowany jest za pomocą sygnalizacji świetlnej. Tak jest w okolicach miejscowości Brzoza przed wjazdem do Strzelec Krajeńskich oraz na wyjeździe z miasta w rejonie Małego Osiedla. Dla zmotoryzowanych to prawdziwa udręka, bo szczególnie w godzinach szczytu tworzą się tam olbrzymie korki. Teraz kierowcom będzie jednak nieco lżej. Ruch wahadłowy za Strzelcami Krajeńskimi w kierunku Dobiegniewa został właśnie zlikwidowany, a w najbliższych tygodniach zniknie również "wahadło" przed wjazdem do Strzelec.
Lepiej będzie kierowcom i mieszkańcom
Kierowców wiadomość o likwidacji ruchu wahadłowego zapewne ucieszy, ale wcale nie oznacza końca niedogodności związanych z budową nowej obwodnicy. Do finału inwestycji jeszcze kilka miesięcy. Dwupasmową jezdnią auta pomkną bez przeszkód już w pierwszym kwartale przyszłego roku. Trasa ma usprawnić płynność ruchu samochodowego, ale przede wszystkim zwiększyć spokój i bezpieczeństwo strzelczan. Obecnie krajowa "dwudziestka dwójka" jest jedyną trasą przejazdową przez Strzelce Krajeńskie w kierunku Gorzowa oraz województwa pomorskiego. Ponadto przebiega przez strefę zabytkową, co uniemożliwia rozbudowę układu komunikacyjnego miasta. Fragment drogi przebiegający przez miasto ma nawierzchnię z kostki brukowej, co znacznie utrudnia jej utrzymanie w dobrym stanie technicznym przy obecnym natężeniu ruchu, a częste remonty są uciążliwe dla kierowców i mieszkańców.
Zobacz również:
Dziesięć firm chce zaprojektować obwodnicę Słubic. Kiedy kierowcy pojadą nową drogą?Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?