Warszawa jak... Barcelona? Metamorfoza kolejnej ulicy przyniesie spore zmiany i emocje

SR
Szymon Starnawski /Polska Press
Warszawę czekają zmiany, które odczują zarówno piesi, jak i kierowcy. Z pewnością każda z tych grup będzie miała inne zdanie na ten temat, wszystko dlatego, że ulica Krucza w Warszawie już wkrótce ma wyglądać jak popularna, barcelońska ulica La Rambla. Oznacza to więcej miejsca dla pieszych, a tym samym ograniczenie ruchu samochodowego.

Jak podaje Onet.pl, zmiany na ulicy Kruczej w Warszawie, które zakładają m.in. powstanie pasażu dla pieszych, zacienionego wysokimi szpalerami drzew to kolejny element realizacji projektu Nowego Centrum Warszawy. Zgodnie z planem mają się tutaj pojawić również dodatkowe udogodnienia dla rowerzystów i więcej zieleni. Takie rozwiązanie wiąże się ze znacznym ograniczeniem ruchu samochodowego. Na myśl przychodzą porównania do La Rambla, czyli barcelońskiej ulicy, gdzie właśnie pasażem dla pieszych spacerują setki turystów.

Ta metamorfoza to kolejny etap realizacji projektu Rafała Trzaskowskiego pod nazwą Nowe Centrum Warszawy. Jak tłumaczy Onet.pl, plan zakłada przemianę centralnych ulic stolicy w taki sposób, aby nabrały charakteru zrównoważonej przestrzeni miejskiej.
W 2020 roku w ramach działań przebudowano aleję Jana Pawła II oraz Rondo Czterdziestolatka. Obecnie prace trwają na wspomnianym pl. Pięciu Rogów i zachodniej części centralnego odcinka ul. Marszałkowskiej. Trwa również budowa Muzeum Sztuki Nowoczesnej w pobliżu Pałacu Kultury. - podaje Onet.

Źródło: Onet.pl

Astronauci amatorzy polecieli w kosmos

Wideo

Materiał oryginalny: Warszawa jak... Barcelona? Metamorfoza kolejnej ulicy przyniesie spore zmiany i emocje - Polska Times

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Zbigniew Rusek

Krucza akurat nie jest arterią autobusową, ale Marszałkowskiej NIE należy zwężać a nawet powinno się porobić przejścia podziemne, by autobusy komunikacji miejskiej nie trwoniły paliwa na sygnalizacji świetlnej. Lepiej, gdy tramwaje się zatrzymują, gdyż one zwracają prąd do sieci, podczas gdy autobus hamując marnuje paliwo (autobus powinien pędzić i trąbić na pieszych i na rowerzystów).

Dodaj ogłoszenie