Wesele jak średnie auto

Tatiana Mikułko
Za zdjęcia zapłacimy więcej, gdy zażyczymy sobie sesję w plenerze
Za zdjęcia zapłacimy więcej, gdy zażyczymy sobie sesję w plenerze Fot. DigiTouch
Planowanie najważniejszego dnia w życiu zacząć trzeba od zgrania terminu, sali i orkiestry. Potem szykujemy kasę. Tej potrzeba będzie sporo, bo koszt wesela na 100 osób to co najmniej 20 tys. zł!

Potrzebne nam będą odpisy aktów urodzenia - 24 zł. Jeśli ślub bierzemy w innej parafii niż nasza, musimy też mieć potwierdzenie aktu chrztu i bierzmowania. Płacimy księdzu co łaska, 30-50 zł. Załatwienie formalności w urzędzie stanu cywilnego - 80 zł. Wszystkie dokumenty powinniśmy zanieść do księdza, który będzie udzielał nam ślubu co najmniej miesiąc przed uroczystością (wcześniej trzeba mieć "zaklepany" termin). Ceremonia w kościele - co łaska, czyli od 300 - 500 zł. Organista - 100-200 zł, wystrój kościoła kolejne 200 zł.

Co najmniej trzy miesiące przed ślubem trzeba rozejrzeć się za suknią ślubną. Mamy trzy możliwości: kupno, uszycie, wypożyczenie. W zależności od miasta, za gotową suknię przyjdzie nam zapłacić od 2 tys. zł w górę. Wypożyczenie od 1 tys. zł. Szycie, w zależności od sukni i salonu, też od 2 tys. zł. W tym przypadku jednak najważniejszy jest czas - wybieramy fason i zamawiamy minimum trzy miesiące przed datą uroczystości. Buty to wydatek ok. 150 zł, choć na aukcjach internetowych można kupić pantofelki już za 60 zł. Za welon zapłacić musimy 100-200 zł, a za rękawiczki 50-120 zł. Fryzura i makijaż panny młodej to wydatek minimum 150 zł. Na strój pana młodego zarezerwujmy w budżecie ok. 1 tys. zł.

Według tradycji trzy miesiące przed ślubem rozdajemy zaproszenia. Wybór jest ogromny. Zapłacimy od 60 gr. za sztukę do 12 zł. Tak samo jeśli chodzi o zawiadomienia.

Sala. Jeśli wiejska - od 400 zł plus opłaty za media. Lokal, pałacyk, dworek - od 2 tys. zł. Na jedzenie wydamy najmniej jeśli wynajmiemy kucharki. Koszt to ok. 24 zł od osoby, ale do tego doliczyć trzeba kupno wszystkich produktów. Zakładając, że na wesele przyjdzie 100 gości, na jedzenie wydamy 8 tys. zł. Za alkohol w hurtowni zapłacimy ok. 2-3 tys. zł., ciasto: 10 blach - od 400 zł, tort - od 800 zł. Jeśli zamawiamy jedzenie w lokalu - za menu zapłacimy od 120-170 zł od osoby. Do tego doliczyć trzeba będzie ciasta i alkohol.

Muzyka. Dobra orkiestra weźmie od 2.500 zł. Jeśli zdecydujemy się na DJ'a zapłacimy 1.500 zł. Film i zdjęcia to wydatek kolejnych ponad 2 tys. zł.
Za pięknie ustrojoną salę zapłacić musimy ok. 2 tys. zł, za samochód - od 200 zł. Bukiet ślubny kosztuje od 200 zł. Wynajęcie samochodu - od 1 tys. zł, ale będzie za darmo, jeśli poprosimy kogoś z rodziny o pożyczenie wymarzonego auta.
Na koniec najważniejsze - obrączki. Trzeba je zamówić minimum miesiąc przed ślubem. Im wcześniej, tym lepiej. Za dwie, tradycyjne, złote zapłacimy od 800 zł. Modne tytanowe to wydatek 500 zł. Brylancik w obrączce panny młodej kosztuje od 250 zł.

W ślubno-weselnym budżecie trzeba też uwzględnić biżuterię panny młodej, stroje na poprawiny, bukiety dla rodziców, autobus i noclegi dla gości, kotyliony, wizytowniki... Rachunek za wesele na 100 osób urośnie do 20 tys. zł pod warunkiem, że zrobimy je tanim kosztem.

Czytaj e-wydanie »

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kasia

witam serdecznie!ja wraz z narzeczonym bierzemy ślub we wrześniu b.r. i chciałabym zaznaczyć, ze żadna z podanych cen nie ma podskoku do tego jakie są u nas faktyczne(tu podane są zaniżone!!)Mieszkamy w Kostrzynie nad odrą i szczerzez powiem,że gdybyśmy zmieścili się w tym przedziale cenowym, to byłby cud, przy czym chciałabym zaznaczyc, ze wcale nie bierzemy "rzeczy" z górnej półki, a raczej najzwyklejszy standard!!!FOTOGRAF 1600ZŁ, KAMERZYSTA 1800ZŁ, CATERING 165ZŁ/OS, ORKIESTRA 3450, WIĘC ABY ZMIEŚCIĆ SIE W 20TYŚ PRZY LICZBIE GOŚCI 100OSÓB, JEST NIESTETY RACZEJ NIEREALNE!!NIE WSPOMINAJĄC O TERMINACH, ŻE WSZYSTKO TRZEBA REZERWOWAĆ MINIMUM Z ROCZNYM WYPRZEDZENIEM, CO JEST TU W OKOLICY NORMALNOŚCIA!!POZDRAWIAM

l
lizun9małpao2.pl

Ja jestem zdziwiony tym co skrobie gazeta - to chyba jakiś gotowiec który powstał w centrali w Warszawie. Drugi rok fotografuję sluby w centralnej Polsce, a ilekroć odezwie się do mnie ktoś z lubuskiego to okazuje się że durne 600 - 700 złotych to cena zaporowa...Więc jakie dwa tysiące?

G
Gość

Tak to prawda wesele to drogi wydatek! Ja mam zaplanowane swoje na nastepny rok! Wraz z narzeczonym wyliczylismy ze wydamy na nie ok 28 tys, wesele mamy w lokalu gdzie placimy 150 zl od osoby (103 osoby x 150 = 15450) oczywiscie cena nie zawiera ciasta, owocow, napojów i alkoholu! Za orkiestre placimy 2 tys, do tego ubiór oplaty koscielne bukiet makijaz i tak wszystko sie zebralo na taka wielka kwote! Mielismy nadzieje ze w 25 tyś sie zmiescimy...jednak nie da rady!

R
RR

Zapraszam na www.spadajcie_sępy_żerujące_na-młodych_ludziach_wyjmujące_ceny_z_kapelusza_tylko_dlatego_że_usłyszeliście_słowo
_wesele.com.pl

A
A.G.

ARTYSTYCZNA FOTOGRAFIA ŚLUBNA ***********

w
www.mojslub.com

Serdecznie zapraszam do zapoznania sie z oferta na wykonanie zdjeć ślubnych z tych niezapomnianych chwil. Gwarantuje piekna pamiatke na dlugie lata **********

Dodaj ogłoszenie