Węzły na autostradzie A2 będą, jeśli... Warunki są dwa

RedakcjaZaktualizowano 
mazwebs / sxc.hu
Po pierwsze na budowę zjazdów w Gronowie i Myszęcinie musi zgodzić się minister transportu. Po drugie trzeba znaleźć 50 mln zł, bo tyle mają kosztować - dowiedzieliśmy się we wtorek.

Przypomnijmy. Autostrada A2 ze Świecka do Nowego Tomyśla została uroczyście otwarta 1 grudnia. Były lasery, wystąpienia prezydentów... A już kilka dni później awantura. Bo przedsiębiorcy i samorządowcy z powiatu świebodzińskiego zauważyli, że wielu kierowców ciężarówek wybiera jazdę autostradą, a nie - jak wcześniej - drogą krajową nr 2. W efekcie parkingi, stacje paliw, hotele i sklepy przy "dwójce" opustoszały. Jedynym ratunkiem, by to zmienić, jest budowa węzłów na A2 w Gronowie i Myszęcinie. Tymczasem zgodnie z umową, którą podpisał minister infrastruktury z Autostradą Wielkopolską, te zjazdy mają powstać do... 2030 r. Czy do budowy węzłów nam bliżej? I tak, i nie.

Więcej przeczytasz w środę, 8 lutego, W papierowym wydaniu "Gazety Lubuskiej"

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

polecane: Wyniki wyborów parlamentarnych 2019

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 3

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

c
cosiek

Już nudne staje się to że po wejściu na strone Gazety Lubuskiej co trzeci artykół dotyczy autostrady A2, jak władze od gminnych do wojewódzkich starają sie budowę węzłów.Prawda jest taka że nikt nie chce przyznać sie do błędów jakie popełniono przy wydawaniu pozwoleń ,nie patrząc na korzyści dla swojego województwa ,tylko szybko składano podpisy na pozwoleniach i pewnie nawet nie doczytano dokładnie całości. Województo Wielkopolskie pokazało Lubuskiemu że to oni mają lepszą władze i wpływy w Warszawie.Przed rozpoczęciem budowy jak i w trakcie składania podpisów na pozwoleniach , planach autostrady ktoś popełnił szerg błędów nie patrząc na korzyści dla swojego województwa, tylko na to żeby przed wyborami było czym sie chwalić .Konkretnie chodzi o chwalenie sie rozpoczęciem budowy A2.Teraz znowu nasi wytrwali ,dzielni politycy walczą o węzły ,bo grono przedsiębiorców mających swoje interesy przy drodze nr92 traci kase.Oni tracą kase ,inni tracą prace . Wydaje mi się że może pora o znalezienie nowych inwestorów ,którzy założą swoje firmy w Lubuskiem i dadzą prace tym co ją stracili.Autostrada nie była planowana od wczoraj i właściciele interesów leżących przy starej dwójce wiedzieli że w końcu nastąpi jej budowa i otwarcie.Teraz wielki krzyk i lamęt bo tiry jadą autostradą i kierowcy nie zostawiają swoich złotówek w ich knajpach.
Przed rozpoczęciem budowy autostrady gdy dochodziło do wypadków z ofiarami śmiertelnymi na lubuskim odcinku DK92 każdy zapytany polityk o bezpieczeństwo na tym odcinku odpowiadał ,żę wszystko sie zmieni po otwarci autostrady.I tak też sie stało tylko stworzył sie kolejny problem i przed nami kolejne wybory na których trzeba pokazać kolejne sukcesy (walka o węzły) które są nie dopilnowaniem wcześniejszych inwestycji ,ale ludzie zapomną bo ważniejsze będą fakty że zjazdy są i to ich sukces.Mieszkańcą miejscowości leżących przy drodze 92 obiecano spokuj i bezpieczeństwo gdy ruszy autostrada.Teraz gdzy A2 ruszyła zapomniano o tych obietnicach ,bo paru dzianych gości zaczeło nażekać na niskie wpływy na konto.Zgodze sie z tym że ludzie tracą prace ,ale wydaje mi się że pierwsze w kolejności naszych włodaży powinno być ściągnięcie nowych zakładów pracy do naszego regionu,które stworzą nowe miejsca pracy dla bezrobotnych.

G
Gość
Mleko już się rozlało.
Węzły które powstaną, nie uratują przedsiębiorców którzy splajtują. Nikt nie jest w stanie tyle czasu przeżyć bez "obrotu". To fizycznie niemożliwe. Te kilkaset osób musi sobie szukać pracy. (tylko gdzie, w urzędzie?) Kiedyś zapewne częściowo odbuduje się gospodarka, zdemolowana przez ignorancję naszych lokalnych przedstawicieli, ale w niewielkim stopniu. Nie dalej jak z wczoraj ukazał się w Gazecie Lubuskiej, artykuł o tym że U-Marł. czyli Zamek Książąt Lubuskich pracuje nad nową "Projekt Strategii Rozwoju Lubuskiego" Słodkie jest określenie Pani Marszałek (obecnie panującej) zacytuję: "Marszałek Elżbieta Polak twierdzi, że strategia powinna być dokumentem jak najbardziej ogólnym, wyznaczającym kierunki rozwoju lubuskiego." LINKJak widać produkowany jest kolejny bezproduktywny gniot który nic nie wniesie do rozwoju regionu. Ale do "ogólności" nikt się nie doczepi. Zawsze można powiedzieć "myśmy sobie tylko trochę po bleblali". Jak napisałem w poprzednim komentarzu od raz, przypomniał mi się film Barei i wypowiedź "dyrektora": "Ja mogę przemawiać, owszem, ogólnie, ja mogę naświetlić sytuację międzynarodową, ale w tych szczegółach Marysia to wszystko musi wyjaśnić."
Faktem jest że jeden z poprzednich marszałków wylądował z wyrokiem w zawieszeniu za "strategie rozwoju". Jak widać i to może być niebezpieczne. Cóż dużo nie dostał "rok nie wyrok dwa lata jak dla brata". Kolejne strategie które były w pocie czoła produkowane doprowadziły do odcięcia lubuskiego od głównej arterii komunikacyjnej. Po wybudowaniu A2 region stracił, jest gorzej niż było.

Ale nic nie mąci poczucia dobrze spełnionego obowiązku u naszego zdymisjonowanego marszałka, późniejszego dyrektora szpitala na rubieży, a obecnie Wojewody i tu cytat z poprzedniego artykułu o węzłach na A2: Jako region już osiągnęliśmy sukces. Szybko powstała autostrada A2. Była to zasługa rządu i istniejącego wtedy ministerstwa infrastruktury. Dużo pracy wykonała wojewoda Helena Hatka wspólnie z pracownikami urzędu, którzy szybko wydali pozwolenia na budowę. Piękny sukces okupiony spustoszeniem gospodarczym rejonu. Ale to tak jest gdy się żyje ssąc budżetowego cyca, a otaczającą rzeczywistość od lat ogląda się z klimatyzowanej fury za którą też budżet zapłacił. Wtedy wszystko jest w różowych kolorach.

To nie myśmy osiągnęli sukces tylko Poznań.
Podczas reformy terytorialnej Poznaniacy dążyli do utworzenia Województwa Wielkopolskiego aż do granicy z Niemcami
Nie udało się.
Ale za to mają eksterytorialna autostradę. Na jedno wyszło.
(piękna otoczona płotem, mysz się nie prześliźnie jak za Niemca)
Ale przecież mogło być jeszcze gorzej.
Były plany przebiegu S3 ze Szczecina przez Gorzów do Poznania. LINK
Choć temu łajdactwu udało się zapobiec.

Cała prawda,pieniądze w błocie,bo nie zarobią przy starej dwójce,a od maja nie będzie też kokosów z płatnej autostrady,chyba że jak w zwyczaju u nas,posuną się do działań bezprawnych/zakazy/Za dużo sępów.
e
euro_kołchoźnik

Mleko już się rozlało.
Węzły które powstaną, nie uratują przedsiębiorców którzy splajtują. Nikt nie jest w stanie tyle czasu przeżyć bez "obrotu". To fizycznie niemożliwe. Te kilkaset osób musi sobie szukać pracy. (tylko gdzie, w urzędzie?) Kiedyś zapewne częściowo odbuduje się gospodarka, zdemolowana przez ignorancję naszych lokalnych przedstawicieli, ale w niewielkim stopniu. Nie dalej jak z wczoraj ukazał się w Gazecie Lubuskiej, artykuł o tym że U-Marł. czyli Zamek Książąt Lubuskich pracuje nad nową "Projekt Strategii Rozwoju Lubuskiego" Słodkie jest określenie Pani Marszałek (obecnie panującej) zacytuję: "Marszałek Elżbieta Polak twierdzi, że strategia powinna być dokumentem jak najbardziej ogólnym, wyznaczającym kierunki rozwoju lubuskiego." LINKJak widać produkowany jest kolejny bezproduktywny gniot który nic nie wniesie do rozwoju regionu. Ale do "ogólności" nikt się nie doczepi. Zawsze można powiedzieć "myśmy sobie tylko trochę po bleblali". Jak napisałem w poprzednim komentarzu od raz, przypomniał mi się film Barei i wypowiedź "dyrektora": "Ja mogę przemawiać, owszem, ogólnie, ja mogę naświetlić sytuację międzynarodową, ale w tych szczegółach Marysia to wszystko musi wyjaśnić."
Faktem jest że jeden z poprzednich marszałków wylądował z wyrokiem w zawieszeniu za "strategie rozwoju". Jak widać i to może być niebezpieczne. Cóż dużo nie dostał "rok nie wyrok dwa lata jak dla brata". Kolejne strategie które były w pocie czoła produkowane doprowadziły do odcięcia lubuskiego od głównej arterii komunikacyjnej. Po wybudowaniu A2 region stracił, jest gorzej niż było.

Ale nic nie mąci poczucia dobrze spełnionego obowiązku u naszego zdymisjonowanego marszałka, późniejszego dyrektora szpitala na rubieży, a obecnie Wojewody i tu cytat z poprzedniego artykułu o węzłach na A2: Jako region już osiągnęliśmy sukces. Szybko powstała autostrada A2. Była to zasługa rządu i istniejącego wtedy ministerstwa infrastruktury. Dużo pracy wykonała wojewoda Helena Hatka wspólnie z pracownikami urzędu, którzy szybko wydali pozwolenia na budowę. Piękny sukces okupiony spustoszeniem gospodarczym rejonu. Ale to tak jest gdy się żyje ssąc budżetowego cyca, a otaczającą rzeczywistość od lat ogląda się z klimatyzowanej fury za którą też budżet zapłacił. Wtedy wszystko jest w różowych kolorach.

To nie myśmy osiągnęli sukces tylko Poznań.
Podczas reformy terytorialnej Poznaniacy dążyli do utworzenia Województwa Wielkopolskiego aż do granicy z Niemcami
Nie udało się.
Ale za to mają eksterytorialna autostradę. Na jedno wyszło.
(piękna otoczona płotem, mysz się nie prześliźnie jak za Niemca)
Ale przecież mogło być jeszcze gorzej.
Były plany przebiegu S3 ze Szczecina przez Gorzów do Poznania. LINK
Choć temu łajdactwu udało się zapobiec.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3