Wiadomo, którędy będzie przebiegała obwodnica Kostrzyna nad Odrą. Wybrano najdłuższy i najlepszy dla miasta wariant

Jakub Pikulik
Jakub Pikulik
Wiemy już, którędy będzie przebiegała obwodnica Kostrzyna nad Odrą. Grzegorz Walkowski
Warianty przebiegu obwodnicy były trzy. Wybrano najdłuższy, najdroższy i najlepszy dla Kostrzyna. – To inwestycja stulecia – podkreśla burmistrz miasta.

Poznaliśmy przebieg obwodnicy Kostrzyna

W1 – tak nazywa się wariant obwodnicy przebiegu Kostrzyna, który został wybrany przez firmę Muliticonsult Polska. Ta firma, na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, przeanalizowała kilkadziesiąt różnych czynników. Na tej podstawie wyłoniono najbardziej korzystny przebieg obwodnicy.

INFORMACJE Z KOSTRZYNA NAD ODRĄ

Wybierano spośród trzech wariantów

Warianty były trzy. Pierwszy (żółty), poprowadzenie obwodnicy praktycznie przez centrum miasta, na estakadzie, po terenach kolejowych. Wariant drugi (niebieski), zakładał wyprowadzenie ruchu z centrum. Obwodnica kolidowałaby jednak z częścią terenów przemysłowych w północnej części Kostrzyna. W tym wariancie zachodziła też konieczność wysiedlenia mieszkańców i wyburzenia kilku domów.

CO DALEJ Z BUDOWĄ KRYTEGO BASENU W KOSTRZYNE?

Najdłuższy i najdroższy wariant

Wybrany wariant na mapach planistów oznaczono kolorem zielonym. Jest najdłuższy. Wybudować trzeba 9,3 km. Obwodnica ma mieć w tym wariancie sześć wiaduktów i jeden most, do tego przepusty dla zwierząt. Ten wariat wyprowadza ruch najdalej na północ od centrum Kostrzyna. Co ważne, droga ma być też najlepiej połączona z kostrzyńskimi podstrefami przemysłowymi. Jej budowa poza tym, że jest najdroższa, wymaga też wycięcia największej ilości drzew i poprowadzenia drogi po terenach zalewowych. – To jednak najlepszy wariant dla miasta, dla mieszkańców i dla działających tu firm – przyznaje Andrzej Kunt, burmistrz Kostrzyna nad Odrą.

To najlepszy wariant dla miasta, dla mieszkańców i dla działających tu firm

Dobre informacje dla Kostrzyna

- W wybranym wariancie zdecydowanie najłatwiej połączyć nasze trzy strefy przemysłowe z obwodnicą. Droga będzie dodatkowo przebiegała z dala od terenów zamieszkałych, a im dalej od domów, tym lepiej – mówi burmistrz.

W wybranym wariancie zdecydowanie najłatwiej połączyć nasze trzy strefy przemysłowe z obwodnicą

Wybranie wariantu przebiegu obwodnicy oznacza, że wkrótce będą mogły się rozpocząć się prace projektowe. Potrwają około pięciu lat. Po przygotowaniu projektu technicznego przyjdzie czas na budowę obwodnicy. Harmonogram zakłada, że droga powstanie w latach 2025-2027.

Polecamy wideo: Kostrzyn nad Odrą, obwodnica Kostrzyna nad Odrą. Burmistrz Andrzej Kunt o obwodnicy miasta

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3