Sprawny Peron dla pasażerów
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. uruchomiły specjalną aplikację do szybkiego zgłaszania usterek na stacjach i przystankach. Bezpłatne narzędzie umożliwia podróżnym przekazywanie informacji o awariach oraz stanie czystości infrastruktury pasażerskiej na peronach, drogach dojścia, a także przejściach nad i pod torami. Dzięki wcześniejszemu powiadomieniu przez pasażera usterka może zostać naprawiona sprawniej.
Jak korzystać z nowej aplikacji?
W przypadku zauważenia usterki - awarii windy, nagłośnienia, wyświetlaczy czy zaśnieżonego peronu - podróżny może w szybki sposób dokonać zgłoszenia nieprawidłowości.
Po uruchomieniu aplikacji "Sprawny Peron" należy wybrać z listy stację lub przystanek. Data i godzina są uzupełniane automatycznie. Lokalizację można również łatwo wprowadzić z wykorzystaniem specjalnych kodów znajdujących się na wszystkich plakatowych rozkładach jazdy. Wystarczy w aplikacji kliknąć ikonkę symbolizującą kod, a następnie zeskanować ją aparatem telefonu - tłumaczy Magdalena Janus z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
W kolejnym kroku należy wybrać z dostępnych opcji konkretne miejsce występowania usterki oraz rodzaj nieprawidłowości. Opcjonalnie można szerzej opisać usterkę oraz dodać obrazujące ją zdjęcie. Krótki proces kończy wybranie opcji „Zgłaszam usterkę". Aplikację można bezpłatnie pobrać z Google Play lub Apple Store.
Zobacz również:
Wideo: Nowe wagony w PKP Intercity
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?