Zgodnie z projektem przygotowanym przez urzędników z międzyrzeckiego ratusza, w 2014 r. podatki od nieruchomości mają wzrosnąć średnio o 4 proc. Ostateczna decyzja należy jednak do radnych, którzy będą debatować nad przyszłorocznymi budżetami podczas sesji, która odbędzie się we wtorek, 26 listopada, o 10.00 w siedzibie władz miejskich Międzyrzecza.
Mieszkańcy muszą się liczyć z kolejnym uderzeniem po kieszeniach, gdyż następny projekt zakłada wzrost opłat za wodę i ścieki.
Sesja zapowiada się na gorącą. Rada rozpatrzy też stanowisko komisji rewizyjnej, która ostatnio kontrolowała lipcowy przetarg na zarządzanie cmentarzami komunalnymi i wykryła w nim rażące nieprawidłowości. Komisja chce, aby sprawę wyjaśniła Regionalna Izba Obrachunkowa.
Program sesji
1.Sprawy regulaminowe:
a) otwarcie sesji i stwierdzenie quorum,
b) porządek obrad.
2. Przyjęcie protokołu z XXXV sesji Rady Miejskiej.
3. Realizacja lokalnej strategii działania przez Lokalną Grupę Rybacką Obra - Warta za lata 2007 - 2013 oraz założenia nowej strategii na okres programowania 2014 - 2020.
4. Zatwierdzenie taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków na 2014 rok - podjęcie uchwały.
5. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2014.
6. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Gminy Międzyrzecz na rok 2013.
7. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie wieloletniej prognozy finansowej Gminy Międzyrzecz na lata 2013-2024.
8. Podjęcie uchwały w sprawie obniżenia ceny skupu żyta przyjmowanej jako podstawa obliczania podatku rolnego na obszarze gminy Międzyrzecz na rok 2014.
9. Podjęcie uchwały w sprawie stawek podatku od nieruchomości.
10. Podjęcie uchwały o zmianie uchwały Nr IV/19/11 zmienionej uchwałą Nr VIII/38/11 w sprawie powierzenia reprezentowania gminy Międzyrzecz w Celowym Związku Gmin CZG-12 w Długoszynie.
11. Przedstawienie wyników kontroli przeprowadzonej przez Komisję Rewizyjną Rady Miejskiej w Międzyrzeczu w zakresie prawidłowości przeprowadzonego przetargu na administrowanie - zarządzanie i utrzymanie - cmentarzy komunalnych Gminy Międzyrzecz na czas określony pięciu lat od sierpnia 2013 r. do 31 lipca 2018 r. i przyjęcie stanowiska przez radę miejską.
12. Sprawozdanie burmistrza z działalności w okresie międzysesyjnym oraz z realizacji uchwał Rady Miejskiej.
13. Informacja przewodniczącego rady o działalności w okresie międzysesyjnym.
14. Interpelacje, zapytania radnych i odpowiedzi.
15. Wolne wnioski i informacje.
16. Zamknięcie obrad sesji.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?