Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wiedźmin na konsole z problemami

(pij)
Wszystko przez nieporozumienia między CD Projekt a WideScreen. Tą smutną informację przekazuje gram.pl.

Już cieszyliśmy się z sobie z wieści o konsolowej wersji Wiedźmina. Niestety CD Projekt nie ma radosnych wieści. Okazuje się, że studio WideScreen zawiesiło prace nad Powrotem Białego Wilka. Powód decyzji - pieniądze.
Studio WideScreen stoi na stanowisku, że kłopoty z Białym Wilkiem to wina CD Projekt:

- Po tym jak CDP nie wywiązało się ze swoich zobowiązań finansowych (wypłaty, którą powinniśmy dostać), a my zaangażowaliśmy się na 3 miesiące w projekt za który nam nie zapłacono, nie miałem innego wyjścia, jak tylko wstrzymać naszą ekipę (...) Będę starał się znaleźć rozwiązanie tej sytuacji ze względu na fanów. Konsolowy Wiedźmin jest bardzo obiecującym tytułem oczekiwanym przez wielu ludzi. Mamy działającą wersję i mogę powiedzieć, że jeżeli gra ta trafi któregoś dnia na półki sklepowe, to będzie hitem... Przykro mi ze względu na fanów i Namco Bandai".

To jednak tylko jedna strona. Głos ma również CD Projekt, z pewnościa najbardziej zainteresowany wydaniem konsolowych przygód Białego Wilka. Michał Kiciński skomentował całą sprawę w komentarzach w serwisie VG247.
"To smutne, że nie możemy rozmawiać z WSG w normalny biznesowy sposób, tylko poprzez media. To zupełnie nie jest w naszym stylu, ale czujemy, że zostaliśmy zmuszeni do wyjaśnienia tych informacji. I tu wyliczanka. 1. Wszelkie płatności zostały zrealizowane. 2. Prawdą jest, że płatności zostały uregulowane nieco później, niż planowano. Niemniej było to spowodowane tylko i wyłącznie opóźnieniami w produkcji, które nagromadzały się z winy WSG, które nie dotrzymywało terminów.

3. Opóźnienia w pracach WSG i ryzyko z nimi związane nie są akceptowane przez CD Projekt (na poprawę sytuacji nie wpłynęło nawet to, że część ekipy CDProjekt RED zaczęła pomagać przy projekcie). Najważniejszym faktem jest to, że prace posuwały się w takim tempie, że uniemożliwiły one zrealizowanie zakładanej daty premiery i wciąż proponowane były kolejne terminy. Oprócz tego, brak technicznych możliwości tworzył ryzyko nieosiągnięcia wystarczającej jakości, na co nie mogliśmy się zgodzić. To doprowadziło do zakończenia naszej współpracy z WSG. 4. Obecnie prace są wstrzymane. Sprawdzamy wszelkie możliwe sposoby wznowienia produkcji.

(...) Nie ważne więc, jaka będzie ostateczna decyzja w tej sprawie - możecie być pewni, że gra ta będzie odznaczała się najwyższą jakością i będzie dawała odbiorcom satysfakcję. To dla nas najważniejsze!"
Mamy nadzieję, że Biały wilka zawita na konsoli. I oby tak było.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska