Dotychczasowa fabia od kilku lat należy do najpopularniejszych aut w Polsce. W innych krajach też jest chętnie kupowana. Do rąk klientów trafiło już ponad 1,5 mln tych samochodów. Może dlatego jeszcze przez pewien czas na rynku będą obecne poprzednie modele fabii, ale w wersji kombi i sedan.
Fabia, tak jak jej najwięksi rywale - fiat grande puto, toyota yaris czy peugeot 207 - w porównaniu z poprzednią wersją, sporo urosła. Obecnie jej długość wynosi 399 cm, przy szerokości 164,2 cm i wysokości 150 cm. Dzięki temu mamy większe wnętrze. Zresztą w poprzedniej wersji wnętrze też należało do atutów auta z Czech.
Jest ono też pewnie ładniejsze, bardziej dostosowane do gustów młodszych klientów i nieco podobne do tego w roomsterze. Plusem nowej fabii jest też wiele schowków, chociażby naprzeciwko pasażera z przodu mamy teraz dwa. Niestety kolejną zmianą jest wzrost cen. W najtańszej wersji junior, która występuje tylko z najsłabszym 60-konnym silnikiem auto kosztuje od 35.900 zł. Motor ten pozwala na jazdę z prędkością do 155 km/h a setkę uzyskuje po 16,5 sekundach.
Jednak już najtańszej wersji auto ma czołowe i boczne poduszki powietrzne, ABS z MSR, immobiliser, wspomaganie układu kierowniczego a nawet regulowana, w dwóch płaszczyznach kierownicę.
Fabia jest oferowana z siedmioma silnikami do wyboru. Obok wspomnianego benzynowego o mocy 60 KM, mamy jeszcze trzy inne jednostki benzynowe: 1,2 litra o mocy 70 KM, 1,4 litra o mocy 85 KM oraz 1,6 litra o mocy 105 KM. Są jeszcze trzy diesle TDI: 1,4 litra o mocy 70 lub 80 KM oraz 1,9 litra o mocy 105 KM. Dodajmy jeszcze, że w najtańszej wersji benzynowy model 70-konny kosztuje od 38.500 zł, a z 70-konnym dieslem od 47.000 zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?