MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Wydłużają się kolejki po nowy dowód

Dagmara Ostrowska
Magdalena Pawlińska, Kamil Michalak i Krzysztof Krasowski byli mile zaskoczeni, bo na złożenie wniosku o dowód osobisty czekali kilkanaście minut. Inni mówili jednak o kilkugodzinnym staniu w ogonku.
Magdalena Pawlińska, Kamil Michalak i Krzysztof Krasowski byli mile zaskoczeni, bo na złożenie wniosku o dowód osobisty czekali kilkanaście minut. Inni mówili jednak o kilkugodzinnym staniu w ogonku. fot. Paweł Janczaruk
Coraz mniej czasu zostało na wymianę starego dowodu osobistego na nowy. I coraz więcej osób zaczyna sobie o tym przypominać.

- Dzisiaj mi się udało, bo czeka się w miarę krótko - mówi Magdalena Pawlińska, która przyszła wczoraj złożyć wniosek o wymianę dowodu. - Słyszałam, że czasami czeka się nawet kilka godzin.

- To prawda - dodaje Kamil Michalak. - Jak składałem wniosek o swój dowód, to czekałem w kolejce prawie dwie godziny. Przecież to zmarnowany czas.

- A co mają powiedzieć ludzie, którzy pracują? Mają na kilka godzin wyjść z pracy? - pyta retorycznie Krzysztof Krasowski.

B>Można rezerwować miejsca

Urząd Miejski wyszedł naprzeciw petentom i wprowadził zmiany. Mają one na celu zlikwidowanie kolejek i skrócenie czasu spędzanego w urzędzie.

- Teraz są dwie drogi do złożenia wniosku o nowy dokument - tłumaczy naczelnik miejskiego Wydziału Spraw Obywatelskich Andrzej Sokół. - Albo osoba zapisuje się w biurze obsługi na dany dzień i godzinę, albo przychodzi bez zapisu z samego rana. Wtedy jednak petent może nie zostać przyjęty. Obsługujemy tylko do momentu, kiedy są wolne miejsca. Jednak takie osoby automatycznie zapisujemy na następny dzień.

.

Rezerwować termin można od poniedziałku do piątku. Albo w Biurze Obsługi Interesanta na stanowisku informacji ogólnej (parter budynku urzędu, ul. Podgórnej 22), albo pod nr 068 45 64 836 w godz. 8.00-10.00. Petent otrzymuje wtedy kartkę z numerem, datą i godziną obsłużenia. Osoby, które telefonicznie rezerwowały termin, muszą kartkę odebrać w biurze obsługi.

Więcej pracowników przyjmie 200 osób

- Jeżeli ktoś zapisałby się dzisiaj, to termin zostanie mu wyznaczony po 14 sierpnia - tłumaczy A. Sokół. - Dziennie obsługiwanych jest 150 petentów, w tym osób z numerkami jest ok. 60.

Niedługo liczba przyjmowanych dziennie wniosków wzrośnie do 200. - Będzie więcej pracowników, właśnie ich zatrudniamy - mówi naczelnik.

Wnioski o wydanie dowodu będą nadal przyjmowane na drugim piętrze UM, w pok. nr 212- 217. Natomiast gotowe dokumenty będzie można odbierać w Biurze Obsługi Interesanta. I najważniejsze - rezerwować terminu nie trzeba osobiście, natomiast wniosek złożyć może tylko właściciel dowodu.

- Cieszę się, że coś się zmienia - ocenia te pomysły Kamil Michalak. - Mam nadzieję, że dzięki temu krócej będzie się czekać na dokument.

WEŹ ZE SOBĄ DO URZĘDU

  • wniosek o wymianę dokumentu (można go dostać w budynku urzędu albo wydrukować na ze strony internetowej magistratu)
  • dwie aktualne fotografie o wymiarach 45 na 35 mm, podpisane na odwrocie pełnym imieniem i nazwiskiem
  • skrócony odpis aktu urodzenia
  • odpis aktu ślubu z adnotacją o aktualnie używanym nazwisku (w przypadku, gdy akty znajdują się w Urzędzie Stanu Cywilnego, odpisy nie są potrzebne)
  • dowód opłaty
  • stary dowód

  • Dołącz do nas na Facebooku!

    Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

    Polub nas na Facebooku!

    Kontakt z redakcją

    Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

    Napisz do nas!
    Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska