Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wygoda nie musi być droga

Redakcja
Mariusz Iwan prowadzi w Kielcach sklep ze sprzętem medycznym. Dzięki platformie iStore łatwo dociera ze swoją ofertą do coraz szerszego grona klientów.
Mariusz Iwan prowadzi w Kielcach sklep ze sprzętem medycznym. Dzięki platformie iStore łatwo dociera ze swoją ofertą do coraz szerszego grona klientów. Dawid Łukasik
Mariusz Iwan, właściciel kieleckiej firmy Iwan Med Zaopatrzenie Medyczne trafia ze swoją ofertą do coraz szerszego grona klientów. A to za sprawą kompleksowych usług, które zapewnia platforma iStore.

Przedsiębiorstwo Iwan Med zajmuje się szeroko rozumianym zaopatrzeniem medycznym, kierując swoją ofertę zarówno do klienta indywidualnego, jak i instytucji, takich jak poradnie czy szpitale.

Co dokładnie oferuje Pana firma, czego nie znajdzie-my niegdzie indziej?

Mariusz Iwan: - Jest to sprzęt medyczny różnego rodzaju, od stabilizatorów, przez ubrania po drobne rzeczy – igły czy strzykawki. Wszystko, co potrzebne jest w przychodniach, szpi-talach i pacjentom indywidualnym. Firma działa od 2005 roku. Jej profil z biegiem czasu się zmieniał. Starałem się znaleźć ni-szę na rynku zdominowanym przez duże firmy. Zaczynałem od specjalistycznego sprzętu, który trudno dostać w hurtowniach, bo sprzedaje się go zbyt mało i nie jest to opłacalne. Powoli rozszerzałem asortyment, dopasowując się do zapotrzebowania klientów. Wcześniej sprzedaż była skierowana głównie do pod-miotów takich jak poradnie czy przychodnie. Przyszedł czas, by zacząć sprzedaż detaliczną.

A dotarcie do klienta indywidualnego jest trudniejsze niż do wyspecjalizowanej instytucji. Dlatego zaczął Pan szukać nowych kanałów, które umożliwiły rozpromowałyby firmę?

- Od jakiegoś czasu próbowałem różnych form reklam internetowych. Głównie było to Adwords, bo są łatwo policzalne i wszystko jest widoczne – ile pieniędzy zużywa się na reklamę i jak jest ona skuteczna. To dobre rozwiązanie, gdy ma się wyspecjalizowany produkt, który powinien dotrzeć do określonej grupy. Przy sprzedaży detalicznej pojawił się jednak taki problem, że trzeba wyjść do szerokiej rzeszy klientów. Nie ma teraz innej możliwości niż Internet. Allegro nie ma tożsamości, można cos sprzedać, ale niekoniecznie pokazać się. Przez przypadek spotkałem się ze specjalistą, który przedstawił mi ofertę Istore. Spodobała mi się jej kompleksowość – od sklepu internetowego przez reklamę na regiofirma.pl, aż po platformę Sendit, która bardzo ułatwia wysyłanie paczek bezpośrednio do klienta. Wszystko jest robione z jednego miejsca, za pomocą kilku kliknięć. Obsługa jest łatwa, intuicyjna. Trochę czasu trzeba poświęcić, żeby wprowadzić produkty, ale tak to wygląda w przypadku wszystkich sklepów internetowych. Założyłem tam konto.
 

 Co Pana zdaniem wyróżnia platformę iStore na tle szerokiej oferty dostępnej w sieci?
 

- Szereg ułatwień. Dodatkową zaletą jest zintegrowanie platformy iStore z Allegro. Przy pomocy jednego kliknięcia mogę umieścić produkt na serwisie aukcyjnym i w drugą stronę, „przekliknąć” się z Allegro na sklep, gdzie jest dostępna pełna oferta. Kolejna ciekawa rzecz, to integracja z porównywarkami cen. Niekoniecznie trzeba być najtańszym, ważne, że się w tych porównywarkach jest. Często okazuje się, że klient mieszkający w naszym regionie zauważa na nich produkt, którego szuka i postanawia przyjść do sklepu, zobaczyć go, sprawdzić. Niekoniecznie muszą kupować cos z drugiego końca Polski. To jest bardzo dobre, kompleksowe rozwiązanie. Mamy tu wszystko, od wprowadzenia produktu, przez jego promocję, sprzedaż, po-przez promocję samej firmy na regiofirmie. Po dotarciu do klienta, zostaje mi tylko wydrukować dane na paczkę, a kurier przychodzi i ją odbiera. I to jest cała moja praca. Nie musze podpisywać żadnych dodatkowych umów z firmami kurierskimi. Sklep można też zintegrować z Facebookiem i na przykład zlecić ob-sługę strony na tym portalu społecznościowym. To bardzo fajny kanał o dużym zasięgu.

Czyli usługi iStore wyraźnie ułatwiają życie przedsiębiorcy „w sieci”?

- Przede wszystkim jest to wygoda. Zazwyczaj wygoda jest droga, ale w tym przypadku, przy tych wszystkich zaletach, okazuje się ona być tania, szczególnie dla tych, którzy dopiero zaczynają sprzedaż internetową i nie wysyłają jeszcze zbyt wielu paczek. Kurier zapewnia szybkość. Ale teraz trzeba tez po-stawić na rzetelność. Klienci już powoli odchodzą od ceny, jako głównego kryterium wyboru produktu. Zaczyna się za to znów liczyć jakość obsługi. Co ważne, nie ograniczamy się do miasta, województwa czy regionu. Jeśli ktoś szuka konkretnych rzeczy przez porównywarki cen, pojawiają się na przykład tylko dwa sklepy w Polsce. Klient nie jest już skazany na ten jedyny sklep, o którym wie.

Jak szybko można zauważyć efekty takiej formy re-klamy?

- Z iStore korzystam dopiero około 3-4 miesięcy, ale nawet po tak krótkim czasie mogę powiedzieć, że opłacało się w tę usługę zainwestować. Widać to chociażby po statystykach. Widać, czy osoby, dokładnie przeglądają stronę, a które tylko wchodzą i wychodzą. Z miesiąca na miesiąc jest tych wejść coraz więcej. Siłą rzeczy, reklama idzie coraz szerzej i statystycznie więcej będzie klien-tów. Do tej pory głównym kanałem dostępu było spotkanie w cztery oczy, a teraz nawet duże instytucje korzystają chętniej z Internetu i kontaktują się przez sklep. Jeszcze kilak lat temu ko-rzystanie z Internetu nie było tak powszechne, ale teraz sam, jeśli czegoś szukam, to zaglądam najpierw do sieci. Jeśli kogoś nie ma w Internecie, to nie istnieje.
 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Wygoda nie musi być droga - Echo Dnia

Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska