reklama

Wypłacasz tak gotówkę ze swojego bankomatu? Możesz stracić pieniądze! [9.12.2019]

MW-G za Santander BankZaktualizowano 
Znany bank ostrzega: wypłacasz tak gotówkę z bankomatu? Możesz stracić pieniądze! Cash Trapping  to jeden z najgroźniejszych rodzajów oszustwa.
Znany bank ostrzega: wypłacasz tak gotówkę z bankomatu? Możesz stracić pieniądze! Cash Trapping to jeden z najgroźniejszych rodzajów oszustwa. Fot. Karolina Misztal / Polskapresse
Bank ostrzega przed groźnym rodzajem sposobów na kradzież gotówki z bankomatu. Santander Bank przypomina, żeby zwracać uwagę na bankomat, w którym wypłacamy pieniądze. Oszuści stosują tzw. cash trapping, czyli dodatkową listwę w maszynie.

- Uwaga na Cash Trapping! Czym on jest? W najprostszej formie, to przyklejenie się wypłaconej gotówki do dodatkowo zamontowanej do bankomatu listwy, w miejscu gdzie powinien odbyć się odbiór pieniędzy - ostrzega Santander Bank we wpisie na Facebooku. I podpowiada, jak się ustrzec przed jednym z najgroźniejszych rodzajów oszustwa.

Cash Trapping nie jest metodą nową, ale warto o niej przypomnieć, bo to jeden z najgroźniejszych rodzajów oszustwa.

Cash Trapping - co to znaczy?

Cash trapping nie jest metodą nową. Z angielskiego dosłownie oznacza to "pułapkę na pieniądze" - w miejscu, w którym maszyna wypłaca pieniądze, złodzieje umieszczają nakładkę, która blokuje ich wyjście. Jednocześnie bankomat nie jest w stanie cofnąć banknotów, ponieważ przyklejają się do "pułapki".

W efekcie wypłacający sądzi, że bankomat ma awarię a gdy tylko odejdzie - złodziej zabiera pieniądze z nakładki.

Bankomat nie wypłacił pieniędzy - co zrobić?

Jeśli bankomat nie wypłacił pieniędzy - z powodu oszustwa czy awarii - najlepiej zgłosić sprawę do banku. Na wszelki wypadek warto też sprawdzić dokładnie bankomat - może się okazać, że padliśmy ofiarą cash trappingu. Ważne, by nie odchodzić od bankomatu przed zgłoszeniem sprawy.

Ostrzeżenie firmy Google! Masz te aplikacje w swoim telefoni...

Masz jeden z tych telefonów? To smartfony najbardziej podatn...

Wideo

Materiał oryginalny: Wypłacasz tak gotówkę ze swojego bankomatu? Możesz stracić pieniądze! [9.12.2019] - Gazeta Pomorska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 117

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

E
Ehe
6 grudnia, 20:22, Gość:

polecam alior po pol roku oddaje kase skradziona przez hakera,utknela w dot pay,ale bank niewinny,powiedzieli ze klient nieostrożny i bank za takie rzeczy nieodpowiada,ale kasa zniknela z banku,dodam ze chodzilo o kilkanascie tysiecy

Kasę ukradli tobie, a nie bankowi. To ty dałeś d@py.

T
Tia
3 października, 7:29, Kwinto:

Czyli jeśli wypłacam kasę przy okienku i ktoś wyrywa kasjerce pieniądze z ręki to ja jestem stratny tak? Banki są odpowiedzialne za bankomaty obojętne czy są ich własnością czy też są dzierżawione. Ale nie to klient ma być specjalistą od bankomatów,wiedzieć i znać wszystko tricki złodziei. Chory system,nieuleczalnie chory!

8 października, 19:08, Gość:

Od tego jest bank aby zabezpieczyć oni są właścicielami każdy sąd uczciwy to przyzna

9 października, 17:31, Ech:

Bank nie jest właścicielem bankomatu. Bank nie odpowiada za bankomat, ani za twój portfel w dziurawej kieszeni.

22 listopada, 19:22, Gość:

i tu masz rację,miałam taką sytuację bankomat nie wypłacił pieniędzy,stałam i stałam przy nim dzwoniłam na info linię i na nr telefonu napisany na bankomacie ale nic cisza,kiedy zwróciłam się do Banku usłyszałam że bankomat nie jest własnością banku i na tym koniec.

23 listopada, 17:08, Russel:

Ale odkrycie!

Trzeba być niezłym głąbem, żeby nie wiedzieć czyj jest dany bankomat.

8 grudnia, 14:04, Ktos:

Nie, debilizmem jest sytuacja, że bankomat nie należy do banku. Podobnie jest z opłatami za parkowanie. U mnie robi to prywatna firma. To też jest chore.

Nie, debilizmem są twoje pomysły.

K
Ktos
3 października, 7:29, Kwinto:

Czyli jeśli wypłacam kasę przy okienku i ktoś wyrywa kasjerce pieniądze z ręki to ja jestem stratny tak? Banki są odpowiedzialne za bankomaty obojętne czy są ich własnością czy też są dzierżawione. Ale nie to klient ma być specjalistą od bankomatów,wiedzieć i znać wszystko tricki złodziei. Chory system,nieuleczalnie chory!

8 października, 19:08, Gość:

Od tego jest bank aby zabezpieczyć oni są właścicielami każdy sąd uczciwy to przyzna

9 października, 17:31, Ech:

Bank nie jest właścicielem bankomatu. Bank nie odpowiada za bankomat, ani za twój portfel w dziurawej kieszeni.

22 listopada, 19:22, Gość:

i tu masz rację,miałam taką sytuację bankomat nie wypłacił pieniędzy,stałam i stałam przy nim dzwoniłam na info linię i na nr telefonu napisany na bankomacie ale nic cisza,kiedy zwróciłam się do Banku usłyszałam że bankomat nie jest własnością banku i na tym koniec.

23 listopada, 17:08, Russel:

Ale odkrycie!

Trzeba być niezłym głąbem, żeby nie wiedzieć czyj jest dany bankomat.

Nie, debilizmem jest sytuacja, że bankomat nie należy do banku. Podobnie jest z opłatami za parkowanie. U mnie robi to prywatna firma. To też jest chore.

b
belfer
6 grudnia, 21:25, Zorro:

Nam pytanie!? Kiedy i w jaki sposób złodzieje i oszuści robią takie rzeczy?

Spróbuj napisać dwa zdania po polsku.

Z
Zorro

Nam pytanie!? Kiedy i w jaki sposób złodzieje i oszuści robią takie rzeczy?

G
Gość

polecam alior po pol roku oddaje kase skradziona przez hakera,utknela w dot pay,ale bank niewinny,powiedzieli ze klient nieostrożny i bank za takie rzeczy nieodpowiada,ale kasa zniknela z banku,dodam ze chodzilo o kilkanascie tysiecy

R
Russel
3 października, 7:29, Kwinto:

Czyli jeśli wypłacam kasę przy okienku i ktoś wyrywa kasjerce pieniądze z ręki to ja jestem stratny tak? Banki są odpowiedzialne za bankomaty obojętne czy są ich własnością czy też są dzierżawione. Ale nie to klient ma być specjalistą od bankomatów,wiedzieć i znać wszystko tricki złodziei. Chory system,nieuleczalnie chory!

8 października, 19:08, Gość:

Od tego jest bank aby zabezpieczyć oni są właścicielami każdy sąd uczciwy to przyzna

9 października, 17:31, Ech:

Bank nie jest właścicielem bankomatu. Bank nie odpowiada za bankomat, ani za twój portfel w dziurawej kieszeni.

22 listopada, 19:22, Gość:

i tu masz rację,miałam taką sytuację bankomat nie wypłacił pieniędzy,stałam i stałam przy nim dzwoniłam na info linię i na nr telefonu napisany na bankomacie ale nic cisza,kiedy zwróciłam się do Banku usłyszałam że bankomat nie jest własnością banku i na tym koniec.

Ale odkrycie!

Trzeba być niezłym głąbem, żeby nie wiedzieć czyj jest dany bankomat.

G
Gość
3 października, 7:29, Kwinto:

Czyli jeśli wypłacam kasę przy okienku i ktoś wyrywa kasjerce pieniądze z ręki to ja jestem stratny tak? Banki są odpowiedzialne za bankomaty obojętne czy są ich własnością czy też są dzierżawione. Ale nie to klient ma być specjalistą od bankomatów,wiedzieć i znać wszystko tricki złodziei. Chory system,nieuleczalnie chory!

8 października, 19:08, Gość:

Od tego jest bank aby zabezpieczyć oni są właścicielami każdy sąd uczciwy to przyzna

9 października, 17:31, Ech:

Bank nie jest właścicielem bankomatu. Bank nie odpowiada za bankomat, ani za twój portfel w dziurawej kieszeni.

i tu masz rację,miałam taką sytuację bankomat nie wypłacił pieniędzy,stałam i stałam przy nim dzwoniłam na info linię i na nr telefonu napisany na bankomacie ale nic cisza,kiedy zwróciłam się do Banku usłyszałam że bankomat nie jest własnością banku i na tym koniec.

G
Gość
3 października, 7:29, Kwinto:

Czyli jeśli wypłacam kasę przy okienku i ktoś wyrywa kasjerce pieniądze z ręki to ja jestem stratny tak? Banki są odpowiedzialne za bankomaty obojętne czy są ich własnością czy też są dzierżawione. Ale nie to klient ma być specjalistą od bankomatów,wiedzieć i znać wszystko tricki złodziei. Chory system,nieuleczalnie chory!

8 października, 19:08, Gość:

Od tego jest bank aby zabezpieczyć oni są właścicielami każdy sąd uczciwy to przyzna

20 listopada, 22:20, Ja i ja:

Uczciwy. A który jest uczciwy

Oj sa wyjatki.. A jak Nie znasz sie na rzeczy to nie zabieraj glosu lepiej heh...

J
Ja i ja
3 października, 7:29, Kwinto:

Czyli jeśli wypłacam kasę przy okienku i ktoś wyrywa kasjerce pieniądze z ręki to ja jestem stratny tak? Banki są odpowiedzialne za bankomaty obojętne czy są ich własnością czy też są dzierżawione. Ale nie to klient ma być specjalistą od bankomatów,wiedzieć i znać wszystko tricki złodziei. Chory system,nieuleczalnie chory!

8 października, 19:08, Gość:

Od tego jest bank aby zabezpieczyć oni są właścicielami każdy sąd uczciwy to przyzna

Uczciwy. A który jest uczciwy

J
Ja i ja
2019-08-04T18:50:39 02:00, Gość:

WINA banku,jego bankomat i on ma za to odpowiadać,a nie tylko obracać pieniędzmi ludzi.

2019-08-04T19:07:42 02:00, Gość:

Taa a bank ma ochronę postawić aby 24h pilnowali wszystkich bankomatów? Człowieku zejdź na ziemię bo bujasz w obłokach

2019-08-05T14:18:03 02:00, Gość:

To jedmak.jesy wina banku. Skoro to stosunkowo łatwo odkryć, ekipa uzupeľniajăca pien8ądze w automacie powinna sprawdzaç.jego działanie.

6 sierpnia, 15:22, O:

To twoja wina

7 października, 7:00, Gość:

Jakiś debil, pracownik banku chyba wstawia co chwilę komentarze obrażając ludzi. Prawdę mówiąc nie wiem jakie są zapiski w umowie, natomiast czytałem że bank powinien zwrócić ukradzione klientowi pieniądze po dobie od zgłoszenia i tak stanowi prawo, inną kwestią są"przepychanki" na linii klient-bank i mowa tutaj o tzw. "rażącym niedbalstwie" klienta, ale przecież żaden klient banku nie musi znać tricków złodziei czy też hackerów, więc sprawa jest dla mnie prosta i oczywista- to bank któremu zwierzam środki jest odpowiedzialny za ich bezpieczeństwo nawet gdy wypłacam pieniądze w obcym bankomacie ponieważ ten ma podpisane umowy z innymi usługodawcami które muszą być w korelacji z moją umową z bankiem. To chyba nie jest aż tak skomplikowane? Po prostu nie dajmy się robić w "bambuko". Pozdrawiam wszystkich.

Żebyś się nie zdziwił. Mnie ostatnio Plus tak zrobił na szaro i co polecę do sądu... O 450 złotych. Oni mają swoich radców prawnych.

c
cv

Co za bankowe brednie!To bank jest odpowiedzialny za prawidłowe działanie bankomatu.Babcie,dziadki a nawet młodzi nie muszą się znać na bankomacie.

K
Koko
3 października, 7:29, Kwinto:

Czyli jeśli wypłacam kasę przy okienku i ktoś wyrywa kasjerce pieniądze z ręki to ja jestem stratny tak? Banki są odpowiedzialne za bankomaty obojętne czy są ich własnością czy też są dzierżawione. Ale nie to klient ma być specjalistą od bankomatów,wiedzieć i znać wszystko tricki złodziei. Chory system,nieuleczalnie chory!

8 października, 19:08, Gość:

Od tego jest bank aby zabezpieczyć oni są właścicielami każdy sąd uczciwy to przyzna

9 października, 17:31, Ech:

Bank nie jest właścicielem bankomatu. Bank nie odpowiada za bankomat, ani za twój portfel w dziurawej kieszeni.

Nie gadaj głupot

K
Koko

Tak, nie odchodzić od bankomatu. A ta kolejka za mną mi h.je nawciska

G
Gość
8 października, 22:25, ingerencja:

Piszecie tu bzdury , albo tylko ja mam taki uczciwy bank , nie wyjąłem pieniędzy z bankomatu ,zagapiłem się i wciągnął z powrotem , transakcja się zaksięgowała -zgłosiłem reklamację w banku i po ok. 3 tyg pieniądze wróciły na konto .

9 października, 1:26, Gość:

Piierdolisz przygłupie

Pajacu uczciwy bank buahhhhha

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3