Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Z czterema silnikami do wyboru, ale tylko z napędem na dwa koła

Czesław Wachnik
Nadwozie peugeota 3008 mimo sporej wysokości sprawia bardzo korzystne wrażenie. Jest dynamiczne, o sportowym charakterze.
Nadwozie peugeota 3008 mimo sporej wysokości sprawia bardzo korzystne wrażenie. Jest dynamiczne, o sportowym charakterze. Fot. Czesław Wachnik
Peugeot 3008 to skrzyżowanie minivana i terenowego SUV-a. To także po 308 i 308 SW trzecie auto, które powstało na płycie podłogowej 308.

Producent zapewnia, że mimo braku napędu 4x4, nowy 3008 nadaje się do jazdy zarówno po leśnych bezdrożach jak też na autostradzie.

Peugeot 3008 to potencjalny rywal tak znanych SUV-ów jak volkswagen tiguan, ford kuga, honda CRV, toyoty RAV 4 czy kia sportage. Auto kosztuje od 69.900 zł.

Z dzieloną półką bagażnika

3008 zbudowano na płycie podłogowej 308, którą jedynie nieco zmodyfikowano. Z zewnątrz auto jest bardzo podobne do innych modeli peugeota. Dynamiczny przód, z bardzo dużą kratką wlotu powietrza, skośne i zachodzące na maskę reflektory oraz duży zderzak to przód 3008. Auto od typowego kompaktu 308 jest wyższe i bardziej masywne. Mimo tego wydaje się dynamiczne i szybkie. Podobnie atrakcyjny jest tył, z zaskakującym kształtem świateł.

Przypominają one stylizowaną strzałę. Ale jeszcze bardziej zaskakuje bagażnik. Można go dowolnie kształtować. Dzięki ruchomej półce oraz składanemu zderzakowi. W konsekwencji jeśli wozimy tylko małe rzeczy, półkę umieszczamy np. na środku wysokości bagażnika. Gdy chcemy przewieźć większy bagaż, półka ląduje na spodzie. Ten szalenie prosty wynalazek sprawia też, że w dolnej części bagażnika możemy wieść np. warzywa a w górnej inne produkty.

Wnętrze wydaje się atrakcyjne. Deska jest podobna do tej z 308. Trzyramienna duża kierownica, dwa duże z metalowymi obwódkami liczniki, a więc prędkościomierza i obrotomierza oraz wysokiej jakości materiały nadają kokpitowi nowoczesny wygląd. Uwagę zwraca też wysoko umieszczony, na specjalnej ,,kolumnie'' drążek skrzyni biegów. Na wspomnianej kolumnie znajdują się też wszystkie pokrętła, radio oraz sterowanie klimatyzacją.

Peugeot 3008 jest oferowany z czterema silnikami do wyboru, dwoma benzynowymi i dwoma dieslami. Te pierwsze maja pojemność 1,6 litra i moc 120 lub 150 KM. Silniki te zostały opracowane przy współudziale inżynierów BMW. Z diesli pierwszy ma pojemność 1,6 litra i moc 110 KM a drugi 2,0 litra i moc 150 KM.

Wrażenia z jazdy

Peugeot 3008 jest połączeniem vana i SUV-a, czyli może być samochodem rekreacyjno-terenowym. Auto prowadzi się pewnie, a to zasługa układu kierowniczego i jednak dosyć miękkiego zawieszenia. Mimo tego nadwozie jedynie nieznacznie przechyla się w zakrętach. Plusem jest doskonałe wyciszenie. Nawet przy sporych prędkościach, 3008 zachowuje się jak typowy kompakt. Jest cicho i komfortowo.

Jeździliśmy autem z najsłabszym dieslem 1,6 klitra o mocy 110 KM i silnik ten wydaje się zupełnie wystarczający. Auto w tej wersji kosztuje od 79 tys. zł i jest o prawie 10 tys. zł droższe od modelu z silnikiem benzynowym o mocy 120 KM. Ale też aż o 12.600 zł tańsze od wersji z dieslem 150-konnym. Dodajmy, że 6-stopniowa skrzynia biegów sprawowała się doskonale.

Auto jest oferowane tylko z napędem na dwa koła. Na leśne dukty czy polne drogi napęd ten wydaje się wystarczający. Bagażnik ma od 432 do 1241 litrów, z możliwością kształtowania jego pojemności. Auto jest dosyć pojemne, na tylnej kanapie wygodnie będzie podróżowało dwoje pasażerów, a od biedy nawet troje.
Ceny rozpoczynają się od 69.900 zł, a w najdroższej wersji z silnikiem diesla 150 KM peugeot kosztuje 98.100 zł.

Reasumując, 3008 to dosyć interesujący i uniwersalny pojazd, o atrakcyjnym wyglądzie, dobrze zrobionym wnętrzu i przyzwoitym komforcie jazdy. Konkurencji przybył groźny rywal.

3008, diesel w pigułce:

* silnik: moc 150 KM przy 340 Nm
* prędkość maksymalna: 195 km/godz.
* przyspieszenie (0-100 km/godz.) 9,7 sekundy
* długość/wysokość: 436,5/164 cm
* pojemność bagażnika: 432/1241 litrów
* średnie zużycie paliwa: 5,6 litra na 100 km

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska