Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zakupy 2018. W Internecie coraz chętniej kupujemy na raty. Tak płaci już co siódmy klient

AIP
Grzegorz Dembiński / Polska Press
​Raty są coraz częściej wybieraną formą płatności w sklepach internetowych, w szczególności, gdy mówimy o zakupach powyżej tysiąca złotych.

- W niektórych branżach z rat korzysta aż 4 proc. klientów - zauważa Krystian Wesołowski, ekspert od ecommerce w Blue Media. Według raportu “Płatności cyfrowe 2017” w drugim półroczu minionego roku z płatności ratalnych skorzystało już 14 proc. kupujących w internecie.

Coraz więcej sklepów internetowych daje swoim klientom możliwość opłacenia zakupionych produktów w systemie ratalnym. Ofertę płatności ratalnych wprowadziła niedawno spółka Blue Media, operator Płatności Online BM. Wystarczy, że po wybraniu towaru, klient wypełni prosty wniosek online, by po kilku minutach otrzymać decyzję umożliwiającą finalizację transakcji. Do płatności ratalnych Blue Media dostęp ma już 8 tysięcy sklepów internetowych.

Oprócz korzystania z firm, które specjalizują się w sprzedaży ratalnej w internecie, część dużych sklepów umożliwia płatności w ratach za towary z e-sklepu bezpośrednio we współpracy z bankami (np. Alior, mBank czy Credit Agricole). Ofertę płatności ratalnych wprowadzili także operatorzy płatności internetowych, tacy jak Blue Media.

Rozwiązania płatnicze sopockiej spółki umożliwiają wprowadzenie do oferty rat online nawet małym e-sklepom. Sklepy internetowe oferujące sprzedaż ratalną Blue Media nie muszą podpisywać umowy z bankiem. Właściciel e-sklepu podpisuje ją bezpośrednio z operatorem płatności i z nim też się rozlicza. Włączenie i wyłączenie rat odbywa się przy pomocy jednego kliknięcia w panelu Blue Media.

Adwokaci wyjaśniają dlaczego afera GetBack jest porównywana do Amber Gold i radzą co powinni robić poszkodowani. Kliknij w ten tekst, a dowiesz się wszystkiego!

Płatności ratalne niosą za sobą szereg korzyści dla klientów. Jest to przede wszystkim wielkie ułatwienie dla osób, które chciałyby np. skorzystać z promocji, ale nie mają w danym momencie wystarczających środków. Poza tym, część klientów czuje się bardziej komfortowo wnioskując o pożyczkę na stronie sklepu internetowego, a nie w banku czy np. w jednym ze sklepów stacjonarnych.

Na płatnościach ratalnych korzystają również same sklepy. Dzięki wprowadzeniu takiej formy płatności rośnie konkurencyjność, wzrasta sprzedaż i średnia wartość koszyka. Obroty sklepów zwiększają się o kwotę, która nie zostałaby wydana, gdyby brakowało możliwości skorzystania z rat. Ponadto, dzięki temu rozwiązaniu klienci często mogą zdecydować się na droższe produkty i rzadziej będą porzucać koszyki.

- W przyszłości płatności ratalne online będą dostępne nie tylko przy okazji zakupów sprzętu RTV i AGD, ale wielu branż, gdzie wartość zakupów przekracza 600 zł. Rozwiązania takie niewątpliwie będą rozwijane, ponieważ z punktu widzenia operatorów są naturalnym uzupełnieniem ich oferty - mówi Krystian Wesołowski z Blue Media.

Komunie 2018 to duże wyzwanie, bo w tym roku angażują prawie dwa razy więcej rodzin. Jakie są ceny w tym roku, ile i co warto dać na prezent i jak się w ogóle znaleźć. Wszystkiego dowiesz się klikając po prostu w ten tekst!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Zakupy 2018. W Internecie coraz chętniej kupujemy na raty. Tak płaci już co siódmy klient - Strefa Biznesu

Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska