Zakupy przez internet

Redakcja
Czy zapłata z góry jest normalną praktyką?

- Niedawno chciałem kupić telefon komórkowy od firmy, która zajmuje się sprzedażą przez internet. Z transakcji jednak zrezygnowałem, gdy zażądano ode mnie zapłaty z góry. Przelewem lub wpłatą na konto. Wydaje mi się, że to nieuczciwe podejście do klienta. Do stracenia miałem sporo, bo około tysiąc złotych. Czy zapłata z góry jest normalną praktyką? - pyta Czytelnik.

- Nie może być takiego przymusu. Wynika to z artykułu 11 ust. 1 ustawy " O ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U.00.22.271 ze zm.). Mówi on, że umowa sprzedaży - a dotyczy to między innymi sprzedaży przez internet - nie może nakładać na konsumenta obowiązku zapłaty ceny lub wynagrodzenia przed otrzymaniem świadczenia.
Zapłata za towar może być zatem dokonana w urzędzie pocztowym czy u kuriera po odebraniu przesyłki. Jeśli chcemy zapłacić przelewem w momencie dokonania zamówienia, możemy to zrobić, ale wyłącznie na własne życzenie.

(kb)

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie