- To właśnie w internecie co czwarty konsument planuje wydać pieniądze na bożonarodzeniowe prezenty. E-sklepy zyskują na popularności, bo z reguły produkty w sieci mają niższą cenę, a zakupy online są wygodne. Ale nie zawsze tanio i szybko, oznacza bezpiecznie. Za zasłoną okazyjnych produktów, może czaić się ryzyko opóźnienia w dostawie, nieotrzymania konkretnego produktu czy nawet brak przesyłki - mówi Adam Łącki, prezes Zarządu Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej SA.
Tylko w ciągu ostatniego długi sklepów internetowych zwiększyły się o jedną trzecią i sięgają ponad 172 mln zł.
- Jak widać, ryzyko natrafienia na niewypłacalny e-sklep jest całkiem spore. Tym samym może zwiększyć się liczba niezadowolonych i oszukanych klientów. Z badania przeprowadzonego przez IMAS International, aż 68 proc. klientów ma zastrzeżenia wobec sklepów internetowych. Kupujący najczęściej narzekają na to, że nie doczekali się dostawy w ustalonym terminie, dostali produkt różniący się od tego, co oferował sklep albo w ogóle nie otrzymali swojego zamówienia - mówi Jakub Kostecki prezes Zarządu firmy windykacyjnej Kaczmarski Inkasso.
Jak zatem uchronić się przed prezentowym rozczarowaniem?
- Zawsze sprawdzajmy opinie innych internautów na temat danej firmy
- Sprawdźmy, czy e-sklep posiada odpowiedni certyfikat potwierdzający jego rzetelność
- Warto też sprawdzić czy dany sprzedawca nie figuruje w rejestrze dłużników
Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?