Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zamiast nowych tramwajów MZK kupuje zabytki

Tomasz Rusek 95 722 57 72 [email protected]
Z lewej Helmut - podobne dwa przyjadą do nas z Holandii jeszcze w marcu. Z prawej zabytkowa, drewniana ,,N'' - ka, która jest zaledwie kilka lat od nich starsza. Ona wyjeżdża okazyjnie, one będą na trasie codziennie.
Z lewej Helmut - podobne dwa przyjadą do nas z Holandii jeszcze w marcu. Z prawej zabytkowa, drewniana ,,N'' - ka, która jest zaledwie kilka lat od nich starsza. Ona wyjeżdża okazyjnie, one będą na trasie codziennie. Kazimierz Ligocki
Do końca marca będziemy mieć w mieście dwa ,,nowe'' tramwaje. Nowe dla nas, gorzowian, a tak naprawdę z 1966 r. Magistrat kupi je od holenderskiego stowarzyszenia tramwajowego. Pojeżdżą pięć lat.

Jeszcze niedawno szef Miejskiego Zakładu Komunikacji Roman Maksymiak tłumaczył w ,,GL'', że nie ma sensu kupować używanych czy przestarzałych wagonów. - Trzeba postępować rozsądnie. Nowe składy pojeżdżą nawet 40 lat - mówił. W raporcie o MZK proponował zakup 20 nowoczesnych, trójczłonowych tramwajów za 160 mln zł. Skąd zmiana? Nie ma takiej. Używki mają być tymczasowym rozwiązaniem. I są wyjątkowo tanie. Nowy skład, o którym mówił R. Maksymiak kosztuje nawet 8 mln zł. Za dwa Helmuty zapłacimy 269 tys. zł.

Po co MZK ściąga na swoje tory zabytki z amsterdamskiej fundacji, które od kilku lat nie woziły regularnie pasażerów? Czytaj we wtorek 9 marca w papierowym wydaniu "Gazety Lubuskiej" dla Czytelników z Gorzowa

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska