Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zawód: Youtuber. Czyli biznes z pasji, wart miliony

Bartłomiej Wortolec [email protected]
Po lewej: Rafał „Kiślu” Kisieliński znajduje się na 190. miejscu wśród polskich youtuberów. Ma ponad 250 tysięcy wiernych fanów. A po prawej: Remigiusz „Rezigiusz” Wierzgoń jest 4. youtuberem w Polsce pod względem subskrypcji. Ma ponad 2,5 mln fanów
Po lewej: Rafał „Kiślu” Kisieliński znajduje się na 190. miejscu wśród polskich youtuberów. Ma ponad 250 tysięcy wiernych fanów. A po prawej: Remigiusz „Rezigiusz” Wierzgoń jest 4. youtuberem w Polsce pod względem subskrypcji. Ma ponad 2,5 mln fanów
Znani youtuberzy mają fanów, którzy obejrzeli ich filmy kilkaset milionów razy. Najlepsi zarabiają nawet kilkaset tysięcy złotych.

- Często siedziałem po szkole do późnych godzin wieczornych i sam uczyłem się na własnych błędach. Do pierwszych filmów używałem mikrofonu za 15 złotych. To nie jest tak, że od początku trzeba mieć wypasiony sprzęt za kilka tysięcy zł - mówi Remigiusz Wierzgoń, twórca kanału „reZigiusz”. - Do wszystkiego się dochodzi z czasem - to kwestia praktyki, żeby coraz lepiej montować czy tworzyć miniaturki. Bywało też tak, że tata wyłączał mi prąd, bo zamiast się uczyć albo iść spać, spędzałem całe noce na nagrywaniu - dodaje youtuber.

Remigiusz Wierzgoń 11 września tego roku będzie obchodził swoje 21. urodziny. Swoją przygodę z YouTube rozpoczął w 2010 roku, kiedy założył swój pierwszy kanał o nazwie „reZiGaming”. Publikował tam filmy, w których grał w Minecrafta na modach. Cała seria składała się z kilkudziesięciu odcinków. Następnie zaczął nagrywać filmy z gier pt. „The Forest” czy „GTA V”. Z czasem na swoim kanale, wraz ze wzrostem popularności w sieci, zaczął publikować vlogi czy Q&A. Jego kanał subskrybuje ponad 2,5 mln osób, a filmy „Rezigiusza” zostały wyświetlone łącznie ponad 540 mln razy.

- Nie ma jednego uniwersalnego pomysłu, żeby się wybić na YouTubie. Wiele zależy od osobowości i determinacji. Czasem wystarczy wpaść na trend lub wstrzelić się w odpowiednią niszę, aby osiągnąć sukces. W większości przypadków nie jest to takie łatwe, dlatego trzeba być cierpliwym, nie poddawać się i dalej robić swoje. Oczywiście, jeśli jest to dla nas coś więcej niż zwykła zabawa na chwilę - opowiada youtuber.

Nie zajmuje się tylko tworzeniem własnego kanału. Oprócz YouTube prowadzi z tatą drukarnię tekstylną VRIK oraz własny brand odzieżowy pod nazwą ReZiStyle. Możemy go znaleźć także w mediach społecznościowych. Facebookowy profil Remka lubi ponad 1,2 mln osób. Jego Instagrama śledzi prawie 800 tys. fanów. Dzięki swojej rozpoznawalności udało mu się zorganizować dwie akcje charytatywne, w trakcie których zebrano ponad pół miliona złotych. Rafał Kisieliński znany jest jako „Kiślu”. Ten młody youtuber w grudniu skończy 18 lat. Swoją przygodę z You Tube rozpoczął w połowie 2012 roku. Na swoim kanale nagrywał materiały z takich gier jak „Minecraft”, „The Sims 2”, czy „GTA V”. Rafała Kisielińskiego możemy również zobaczyć na filmach grupy „Terefere”, gdzie nagrywa filmy z takimi youtuberami jak: Jaś, Smav, Thorek czy SKKF.

Przyznaje: - Żeby osiągnąć sukces na YouTube, trzeba być osobą autentyczną, uśmiechniętą i pozytywną.

Obecnie posiada ponad 250 tys. subskrypcji, a jego filmy wyświetlono łącznie 9 mln razy.

Cały czas pojawiają się nowi twórcy, a ci najbardziej rozpoznawalni pobijają kolejne rekordy subskrypcji i wyświetleń. Jednak nigdy nie wiemy, co przyniesie przyszłość i kolejne platformy w internecie.

- Mam świadomość tego, że YouTube za kilka lat może nie być tak popularny jak teraz. Nie chcę na razie gdybać, co wtedy się stanie i czym będę się zajmował. Tak jak wcześniej wspomniałem - mam swoją drukarnię, więc pewnie zajmę się jej rozwojem i wprowadzeniem usług, które oferujemy na nowe rynki - komentuje Remigiusz Wierzgoń.

W Polsce działa kilka firm, które zrzeszają youtuberów i pomagają im zarządzać kanałami i karierą. Pierwsze agencje powstały 3-4 lata temu, np. GetHero zrzesza około 20 youtuberów, którzy łącznie mają niespełna 70 mln subskrybentów, a ich filmy wyświetlono 1 miliard 258 milionów razy.

- Staramy się odciążyć youtuberów, jeżeli chodzi o aspekty biznesowe w ich życiu. Kontaktujemy się z mediami, markami i jeździmy na spotkania, na których rozmawiamy z przedstawicielami firm - mówi Natalia Grodecka, Key Account Manager w agencji GetHero. - Tworzymy także analizy kanałów i przygotowujemy statystyki, które pomagają twórcom dalej rozwijać swoje kanały oraz podpowiadają, co działa i w jaki sposób najlepiej angażować swoją widownię. Oferujemy youtuberom profesjonalne studio, a nawet osoby, które zmontują za nich materiał. Nasi pracownicy mają z twórcami relacje koleżeńsko-partnerskie, więc swoich „podopiecznych” wspierają także poza firmą.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Niedziele handlowe mogą wrócić w 2024 roku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Zawód: Youtuber. Czyli biznes z pasji, wart miliony - Gazeta Pomorska

Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska