Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zbędny kluczyk

CZESŁAW WACHNIK
Bagażnik megane II jest bardzo pojemny
Bagażnik megane II jest bardzo pojemny TOMASZ GAWAŁKIEWICZ
Na nowe ,,reno'' czekaliśmy dosyć długo. Było chyba warto. Megane II jest doskonale wyposażone, mocno zaawansowane technicznie, bezpieczne. Dlatego już sprzedano kilkanaście sztuk.

Megane pokazano w Gorzowie Wlkp., Zielonej Górze i Żaganiu. Dilerzy prześcigali się w przyciąganiu klientów. Przykładowo wchodząc do salonu Anabo w Zielonej Górze, przenosiliśmy się do kawiarni w Paryżu. A w niej śliczne dziewczyny częstowały dobrym serem, krakersami i czerwonym winem. Oczywiście francuskim. Prezenty dostawały też dzieci.
Megane II niektórych szokowało, szczególnie tył, inni natomiast podchodzili do niego ze spokojem. Auto jest oferowane w pięciu wersjach silnikowych, trzech benzynowych i dwóch diesli. Te pierwsze to 1,4 litra o mocy 98 KM, 1,6 litra o mocy 115 KM i 2,0 l o mocy 136 KM. Diesle to 1,5 litra o mocy 80 KM i 1,9 litra o mocy 120 KM.
Motory reprezentują najwyższy poziom techniki np. w silnikach benzynowych zastosowano zmienne fazy rozrządu, a w dieslach najnowszej generacji układ common rail. Dzięki niemu np. w motorze 1,9 litra moment obrotowy wynosi aż 270 Nm, a zużycie paliwa w mniejszym dieslu nie przekracza ok. 4,6 litra na 100 km. Nowością jest też zastosowanie (przy wersjach benzynowych) elektronicznego pedału gazu.

Zbędny kluczyk

W megane II nie mamy tradycyjnego kluczyka. Jest natomiast specjalna karta oraz przycisk ,,start''. Karta ,,zapamiętuje'' zresztą upodobania kierowcy np. sposób ustawienia foteli, stacje radiową itp. Nowatorska jest też deska rozdzielcza. Mamy tu dwa ,,motocyklowe'' zegary, z których jeden pokazuje prędkość, a drugi obroty silnika. W obu zegarach znaleziono też miejsce na kontrolki świateł, zapiętych pasów, wskaźniki zawartości baku i temperatury w silniku. Jakby mało było nowości, to uchwyt hamulca ręcznego, zapożyczono z samolotu. Ale jest wygodny.
Zwiększone w porównaniu do poprzedniego modelu wymiary megane II, zastosowanie sztywniejszego nadwozia oraz nowoczesnych systemów bezpieczeństwa, sprawiło, że megane jako pierwszy kompakt na świecie w teście Euro NCAP dostał aż 5 gwiazdek. Jakby tego było mało, przed kilkoma dniami wybrano go samochodem 2001 roku.

Wyposażenie i ceny

Już w najtańszej wersji pack-authentique lista wyposażenia megane II liczy dwie strony. Z wyjątkiem klimatyzacji mamy chyba wszystko. Wymieńmy ABS z systemem nagłego hamowania, kilka rodzajów poduszek powietrznych a także kurtyny, zmienne wspomaganie kierownicy, komputer pokładowy, elektrycznie podnoszone szyby, składane tylne siedzenia a nawet zderzaki w kolorze karoserii.
Ceny megane rozpoczynają się od 47.500 zł za model 3-drzwiowy z silnikiem 1,4 litra o mocy 98 KM. Model 115-konny kosztuje 49.500 zł, a z 80-konnym dieslem 52.000 zł. Ceny aut z silnikiem 136-konnym zaczynają się od 63.800 zł, a z 120-konnym dieslem od 69.800 zł. Chcąc mieć wersję 5-drzwiową, w każdym przypadku trzeba dopłacić 1.400 zł. Więcej o aucie, jego komforcie, wrażeniach z jazdy napiszemy, kiedy tylko będziemy mogli je przetestować. Pierwsze wrażenia są jednak bardzo pozytywne, auto jest komfortowe i pojemne. Dlatego może stać się przysłowiowym czarnym koniem. Ale o tym już zadecydują klienci.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska