Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zbliża się premiera The Sims 3

(pij)
Wielkimi krokami nadchodzi premiera trzeciej części gry, która do tej pory podbiła serca ponad stu milionów graczy na całym świecie!

Trzecia część słynnego cyklu The Sims, który zrewolucjonizował rynek elektronicznej rozrywki i może się poszczycić ponad stumilionowym nakładem, jest już w finalnej fazie produkcji i pojawi się w sklepach w przyszłym roku. The Sims 3 będzie grą nowej generacji - dzięki niej rozgrywka będzie jeszcze lepsza!

Marka The Sims rozpoczęła podbój rynku w 2000 roku, jednak jej sukces jest owocem kilkunastu lat intensywnej pracy. Koncepcja gry, będącej symulatorem ludzkiego życia, została wymyślona przez Willa Wrighta - dziś znanego na całym świecie projektanta gier komputerowych, który pod koniec lat osiemdziesiątych zapoczątkował przebojową serię SimCity.

Pierwsza część The Sims doczekała się licznych dodatków, podobnie jak druga odsłona cyklu, która ukazała się w 2004 roku i została sprzedana w Polsce w ponad milionowym nakładzie!

The Sims 3 zaprasza gracza do wyjątkowego, tętniącego życiem świata. Gra zainspiruje do działania, zaskoczy niezliczonymi możliwościami oraz niespodziewanymi sytuacjami. Tytułowe Simy będą przechadzać się po ulicach, odwiedzać domy sąsiadów i zwiedzać całą okolicę. Wybiorą się na spacer z przyjaciółmi do centrum miasta, nawiążą nowe znajomości w parku lub przypadkowo spotkają znajomych na rogu ulicy. Kto wie, co się wydarzy, jeśli znajdą się we właściwym miejscu o właściwej porze?

Czego dokładnie można spodziewać się po The Sims 3 i dlaczego ta produkcja będzie wyjątkowa?
Na poszczególne pytania odpowiedział producent gry Ben Bell.

- Po tylu latach intensywnej aktywności twórczej fani Simów mają już w swoich zbiorach wiele ciekawych postaci, domów i innych obiektów. Czy będzie możliwość przeniesienia swoich dzieł ze starszych wersji Simów do The Sims 3?
- The Sims 3 zawiera tyle innowacji względem poprzednich wersji, że przeniesienie do gry stworzonych Simów lub przedmiotów jest raczej niemożliwe. Nowa odsłona serii ma tak szczegółową grafikę, że konwersja obiektów ze starszych gier zubożyłaby doznania graczy.

- Wielu fanów ma w domu pokaźną kolekcję dodatków zakupionych do The Sims™ 2, które staną się bezużyteczne w chwili zakupu The Sims 3. Jakich dodatków możemy się spodziewać po nowych Simach - zwierzaków, czterech pór roku, magii? I co z zestawami akcesoriów?
- Obecnie zajmujemy się wyłącznie podstawą The Sims 3. Wieloosobowy zespół dokłada wszelkich starań, aby gra była jak najlepsza, i dopóki nie dopracujemy jej do perfekcji, nie będziemy wybiegać myślą naprzód.

- Jest też kilka pytań dotyczących tzw. żyjącego otoczenia. Do tej pory rodziny stworzone przez gracza były nieaktywne do chwili przejęcia nad nimi kontroli, a teraz będą żyły swoim życiem. Załóżmy, że gracz stworzy dwie rodziny, Annę i Piotra oraz Jana Kowalskiego, po czym będzie grać Anną i Piotrem, a o Janie zapomni. Może się więc okazać, że gdy po dłuższym czasie do niego wróci, nie będzie już miał kim grać, ponieważ Jan dożył późnej starości i umarł. Czy jest rozwiązanie tego problemu?
- W The Sims 3 jest mnóstwo możliwości. Rodziny z powyższego przykładu będą rozwijać się równolegle, będzie można się także między nimi przełączać. Można również przenosić rodziny pomiędzy plikami, np. doprowadzić jedną z nich do pewnego punktu w życiu, po czym zapisać razem z inną rodziną. Na pewno często tak będą robić gracze, którzy lubią tworzyć fabuły.

- Według zapowiedzi, w grze ma być nowe narzędzie, tzw. "ręka Boga", która umożliwia przesuwanie Simów i innych obiektów. Będzie można nakarmić lub umyć Sima jednym kliknięciem myszki. Jakie ułatwienia są jeszcze przewidziane?
- Gra nie zawiera funkcji działającej dokładnie w ten sposób. Gracz ma jednak do dyspozycji tzw. "bezpośrednie przeciąganie przedmiotów". W skrócie polega to na tym, że niektórymi obiektami można manipulować za pomocą myszy. Do tej pory Simy musiały same sprzątać, a teraz gracz może sam wyrzucić śmieci do kosza lub podnieść obiekt z podłogi i umieścić go w wyposażeniu Sima.

- A co z robotami, kosmitami, wampirami itp.? Czy będą już w wersji podstawowej, czy dopiero w późniejszych dodatkach?
- Mamy kilka niespodzianek w zanadrzu...

- Nowy świat Simów zapowiada się na dość rozległy. Czy planujecie umieszczenie w nim jakichś mini gier, np. prowadzenie samochodu? A może symulator tańca, tak popularny wśród graczy konsolowych?
- W The Sims 3 znajdziecie kilka ciekawych gier polegających na zbieraniu przedmiotów, bardzo rozbudowany jest też system rozwijania umiejętności.

- Czy Simy wciąż będą wydawać nieartykułowane dźwięki w języku simlish? A może ich język zostanie wzbogacony, np. o słowa, które rzeczywiście coś znaczą?
- Simy mówią tylko w simlish. Próbowaliśmy je nauczyć ludzkiego języka, ale zupełnie nie były tym zainteresowane.

- Jakie nowe czynności znajdziemy w The Sims 3?
- Simy będą mogły robić wiele rzeczy, które wcześniej nie były możliwe, np. jazda na rowerze, pójście na siłownię, spędzanie czasu na plaży, wizyta w kafejce i wiele innych!

- Jakie ulepszenia zawiera gra? Na czym polegają nowe "granice" w świecie Simów? Jakie możliwości otwierają się przed nimi?
- Pierwszą zmianą, jaką zauważy gracz, będzie otoczenie Simów. Każda widoczna lokacja jest dostępna. Do tej pory Simy mogły poruszać się tylko w obrębie danego obiektu, czyli parceli, teraz nie mają granic.

Dzięki wspaniałej grafice wszystko widać w najdrobniejszym szczególe - można przyjrzeć się płatkowi kwiatka, a zaraz potem przeskoczyć kamerą na drugi koniec miasta i pooglądać piegi na twarzy innego Sima. Wszystko w czasie rzeczywistym!

Projektanci The Sims znajdują się obecnie w świetnej sytuacji - realizm w grze został osiągnięty. Teraz możemy się skupić na opracowywaniu stylu i pracować nad płynnością rozgrywki, aby gracz mógł bez reszty pogrążyć się w swojej historii.

- Jak przedstawiają się możliwości konfiguracji gry i jak będzie to wyglądać w praktyce?
- Gracz dostanie do ręki niespotykaną dotąd kontrolę nad stroną wizualną gry, na miarę tej, jaką mają nasi graficy. Funkcja "Kreacja stylu" umożliwi stworzenie wymarzonej postaci. Gra zawiera również narzędzia umożliwiające gruntowną zmianę wyglądu niemalże każdego elementu Sima lub jego domu.

- Czy możemy się spodziewać powrotu znanych i lubianych rodzin Simowych na nowym etapie swojego życia, jak to miało miejsce w przypadku The Sims i The Sims 2 ?
- Tak! W The Sims 3 zobaczycie ponownie niektóre rodziny.

- Jaki wpływ na zmiany wprowadzone w grze miały komentarze fanów?
Wszyscy jesteśmy fanami Simów, wielu z nas pracowało też przy poprzednich odsłonach serii, więc perspektywa gracza jest wpisana w to, co robimy jako zespół. Przeprowadziliśmy też wiele dyskusji ze społecznościami Simowymi z całego świata, co z pewnością miało spory wpływ na kształt gry. Fani zawsze chcieli więcej interakcji pomiędzy Simami. Gra w założeniu miała być szczegółową symulacją współczesnego życia, jednak zawsze było ono niekompletne. The Sims 3 uzupełnia tę lukę - w grze będzie wszystko to, co może się zdarzyć, gdy wychodzisz z domu.

- Podczas tworzenia Sima gracze będą mieć do wyboru pięć cech osobowości określających jego charakter. Jak szczegółowe jest to narzędzie, czy umożliwia ono dokładne stworzenie wymyślonej postaci lub wręcz odwzorowanie samego siebie, znajomego lub swoich idoli? Jakie ekstremalne osobowości będzie można znaleźć w The Sims 3?
- Gracz ma do wyboru ponad 70 cech osobowości. Każdą z nich opisuje prosta nazwa, dzięki której łatwo się można domyślić, jakim zachowaniom odpowiada. Osobowości mają decydujący wpływ na rozgrywkę - wybranie danych opcji wiąże się z określonymi zachowaniami, interakcjami, celami i korzyściami. Dla przykładu podam kilka ekstremalnych cech: Szalony, Zły, Kleptoman, Paranoik, Śmiały, Nie lubi dzieci, Geniusz.

- Z jakimi trudnościami borykaliście się podczas pracy nad The Sims 3?
- Najwięcej wysiłku włożyliśmy w stworzenie sztucznej inteligencji, aby zachowanie mieszkańców miasta wyglądało realistycznie. Miasto żyje, Simy dorastają, rozwijają się, więc dopieszczenie wszystkich szczegółów wymagało wielkiego nakładu pracy. Zaludnienie świata gry niezależnymi postaciami to nic nowego, jednak w The Sims 3 każda z nich posiada osobowość, złożoną z różnych cech i motywacji - czegoś takiego jeszcze nie było!
Sporo czasu spędziliśmy też na opracowywaniu funkcji "Kreacja stylu", dzięki której gracz ma ogromny wpływ na wygląd niemalże każdego elementu świata Simów: ubrań, mebli, samochodów itd. Chcieliśmy udostępnić możliwość daleko idącej ingerencji graficznej w grze. Ta funkcja ma wielki potencjał i chcemy dopracować ją do perfekcji.

- Świat gry jest otwarty, czyli koniec z wczytywaniem parcel, jednak w przeciwieństwie do The Sims 2 będzie tylko jedno otoczenie. Powiedzcie, co wpłynęło na tę decyzję i jakie będzie miała konsekwencje dla graczy?
- Jest tylko jedno otoczenie i wygląda ono naprawdę wspaniale. Nazywa się Sunset Valley i pracowaliśmy nad nim - i tylko nad nim - przez kilka lat. Jest o wiele większe i ciekawsze od czegokolwiek, co zrobiliśmy wcześniej. Chcieliśmy poświęcić pracy nad miastem dużo więcej czasu niż dotychczas i stworzyć coś, co rzuci wszystkich na kolana.

Ponadto, nie będzie dwóch takich samych miast w The Sims 3, ponieważ nie będzie dwóch identycznych pokoleń mieszkańców. Jak już wspomnieliśmy, każdym Simem przez całe życie kieruje sztuczna inteligencja - Simy dorastają, idą do szkoły, zakochują się, pobierają, znajdują pracę, wyprowadzają od rodziców, zakładają rodziny, starzeją się i umierają. Kto chce, może zmienić wszystkich mieszkańców w mieście i wypełnić je dowolnymi postaciami, np. bohaterami serialu, ulubionymi muzykami, sportowcami - kim tylko dusza zapragnie.

- Każdy Sim ma cel życiowy i marzenia, które może realizować. Jakie są przykładowe cele i co się dzieje w chwili życiowego spełnienia lub porażki?
- Jak każdy człowiek, Simy mają pragnienia. Te najważniejsze to "pragnienia życiowe". Może to być chęć zostania gwiazdą rocka, milionerem, astronautą lub marzenie o założeniu wielkiej rodziny. Przed osiągnięciem takiego celu masz okazję spełnić drobniejsze pragnienia Sima, dzięki czemu zdobędziesz punkty, za które można kupić specjalne cechy i obiekty - jest przy tym mnóstwo zabawy i śmiechu. Nie da się przegrać w The Sims 3, ale można utrudniać Simom życie, co doprowadza do przeróżnych dziwnych i komicznych sytuacji.

- Ile wysiłku trzeba włożyć w wejście na sam szczyt kariery zawodowej? Czy jest jakaś "droga na skróty"?
- Jeśli podejmie się właściwe decyzje, można jednym Simem osiągnąć sukces w kilku zawodach, jednak wymaga to sporego wysiłku i odpowiednich cech Sima. Dobrym rozwiązaniem mógłby być Sim pracoholik, który cały czas spędza w biurze. Jeśli chodzi o "skróty", Simy od czasu do czasu staną przed tzw. "okazjami", dzięki którym ich kariera nabierze rozpędu.

- The Sims 3 będzie stawiać graczy przed dylematami moralnymi, jak np. możliwość przywłaszczenia sobie części pieniędzy otrzymanych na kampanię wyborczą. Jakie jeszcze dylematy może mieć Sim i jakie są konsekwencje podjętych decyzji?
- W grze jest mnóstwo sytuacji, w których gracz będzie musiał dokonać moralnego wyboru, np. gdy stanie przed okazją umożliwiającą rozwój kariery. Nie chcę jednak zdradzać zbyt wielu szczegółów. Wiele z tych dylematów moralnych to efekt działania symulatora społecznego gry i to właśnie ten aspekt The Sims 3 jest najbardziej wciągający. Gracze często przerabiają w grze kwestie moralne, z jakimi sami się stykają, traktując The Sims jako swego rodzaju symulację sytuacji życiowych. Czyli na przykład można spróbować "obcować" w pracy, ale jeśli para Simów zostanie przyłapana, uciekają z biura na golasa. Chyba każdy wolałby taką wpadkę przeżyć wirtualnie niż na żywo.

- Co nowego gra oferuje społecznościom? Jakie są możliwości kontaktów pomiędzy graczami i wymiany stworzonych dzieł?
- The Sims 3 oferuje niespotykaną dowolność kształtowania wyglądu gry. Będzie można zmienić w zasadzie wszystko, i to bezpośrednio w grze, bez konieczności posiadania specjalistycznej wiedzy programistycznej - ogranicza nas tylko wyobraźnia. Nazwaliśmy tę funkcję "Kreacją stylu".

W przeszłości fani tworzyli swoje dzieła poza grą, po czym wymieniali się nimi w sieci. Chcieliśmy dać im do ręki te same możliwości, jakie mają nasi graficy.
Proces udostępniania dzieł w sieci jest teraz łatwiejszy niż przedtem. Instalacja stworzonych przez graczy obiektów i zarządzanie nimi odbywa się poprzez menu uruchamiania gry, dzięki czemu nie trzeba tracić czasu na szukanie ich po wszystkich folderach.
Ponadto serwis społecznościowy The Sims 3 został stworzony w zasadzie od nowa. Gracze dostaną do dyspozycji wiele wspaniałych narzędzi, jak np. sieciowy edytor filmowy umożliwiający tworzenie filmów ze scenek zarejestrowanych podczas gry.

- Podobnie jak w poprzedniej odsłonie serii, miłośnicy życia towarzyskiego będą mieli w The Sims 3 mnóstwo sposobności do wykazania się. Jakie są rodzaje imprez? Jakie przyjęcia można zorganizować biorąc pod uwagę rozwój kariery?
- W The Sims 3 są nie tylko nowe rodzaje imprez, ale też i nowe miejsca, w których można się spotykać. Jeśli masz ochotę skoczyć ze znajomymi na plażę i urządzić tam grill-party, proszę bardzo - zadzwoń do wszystkich, wyciągnij z szafy gitarę lub magnetofon i wskakuj do samochodu! Jeśli rozpoczynasz karierę polityczną, zorganizuj przyjęcie dla swoich zwolenników, aby zebrać datki na kampanię wyborczą.

- Na jakim etapie jest teraz gra i nad czym obecnie pracuje zespół?
- Spędzamy teraz sporo czasu na graniu i doskonaleniu otwartego, pulsującego życiem świata gry. W The Sims 3 gracze będą mieli do czynienia z tymi aspektami życia, których brakowało w poprzednich częściach serii. Teraz Simy nie są przywiązane do parcel, co było dla nas wielkim wyzwaniem, ale jesteśmy bardzo zadowoleni z końcowego efektu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska