Nie tylko pani Ewelina napisała do naszej redakcji. Dzwonią zatroskane mamy, tatusiowie, ale także babcie czy ciocie. Nabór do przedszkoli co roku wywołuje wielkie emocje.
- Tak się denerwuję, że spać po nocach nie mogę – mówi pani Ewa, mama trzyletniego Jasia.
Dyrektor departamentu ds. edukacji i spraw społecznych w zielonogórskim magistracie Wioleta Haręźlak zapewnia, że w tym roku dla każdego dziecko urodzonego w 2018 roku, a zameldowanego w Zielonej Górze, zapewnione będzie miejsce w publicznym przedszkolu.
A dzieci tych w mieście jest 1.406.
Przedszkole nr 18 w Zielonej Górze: Dobra wiadomość dla rodziców przedszkolaków
Dobrą wiadomością jest też ta, którą przekazuje nam dyrektor Przedszkola nr 18 przy ulicy Moniuszki Anna Skrzypczak-Mamet. Przez ostatnie lata tak jak w większości placówek przyjmowano tylko jedną grupę trzylatków. Bo tak to zwykle się odbywa, że odchodzi najstarsza grupa dzieci do szkoły, a przychodzi najmłodsza.
- W tym roku będziemy mogli przyjąć aż 120 dzieci – mówi Anna Skrzypczak-Mamet. – A to dlatego, że tylu będziemy mieć absolwentów. Przedszkole powstało w nowym budynku w 2017 roku, wówczas przyjęliśmy kilka grup trzylatków, teraz są one najstarsze i opuszczą nas latem.
Ogólnie w przedszkolu przy ul. Moniuszki opiekę znajduje 250 dzieci. Zatrudnionych jest 22 nauczycieli wychowawców i 11 pań do pomocy. Przedszkolaki jak i ich rodzice mogą liczyć na wsparcie dwóch pedagogów, logopedy, terapeuty…
Przedszkole wyróżnia się m.in. tym, że od czterech lat pracuje się tu zgodnie z planem daltońskim.
- Cieszymy się, że nasze dzieci będą mogły kontynuować naukę w szkole, właśnie z wykorzystaniem elementów planu daltońskiego. Wiemy, że nauczyciele podstawówek doceniają tę metodę pracy z dziećmi – podkreśla Anna Skrzypczak-Mamet.
Plan daltoński się sprawdza. To klucz do sukcesu
Marta Kopycińska przyznaje, że pracuje z dziećmi od 15 lat, ale dopiero w Przedszkolu nr 18 zetknęła się z planem daltońskim. Uważa, że to świetna metoda pracy z przedszkolakami.
Jak tłumaczy, to koncepcja polegająca na wdrażaniu do samodzielności w działaniu, podejmowaniu inicjatyw i odpowiedzialności za swoją pracę, a także rozwijająca umiejętność współpracy.
W sali można zobaczyć wiele kolorowych, pełnych symboli tablic, jest specjalny zegar i zdjęcia dzieci. Wszystko po to, by umożliwić przedszkolakom działanie. I wszystko musi być pod ręką. Nawet nożyczki, którymi posługują się już najmłodsi. Oczywiście pod okiem nauczycielek.
- Jeśli szanujemy każde dziecko i podążamy za jego możliwościami, to jest ono w stanie dużo więcej zrobić, niż nam się wydaje – podkreśla Marta Kopycińska. – Nie wykonujemy za dziecko tego, co samo jest w stanie zrobić. Przedszkolaki zawsze mogą liczyć na pomoc kolegów i koleżanek. Bo potrafią współpracować i skupiać się na rozwiązaniu problemu, a nie na rywalizacji. Staramy się, by każde dziecko potrafiło rozwiązywać zadania z każdym. Uczymy w ten sposób szacunku, umiejętności komunikacji, współpracy z każdym, a nie tylko z moją przyjaciółką. Każde zadanie czy w parach, czy w większych grupach, jest dokładnie omówione. Dzieci wiedzą, jakie mają mocne strony, a nad czym należy popracować. Są pewne siebie, potrafią samodzielnie zaplanować swoje działania i wziąć za nie odpowiedzialność. To są niezbędne umiejętności, by osiągać sukcesy.
O czym muszą pamiętać rodzice dzieci już chodzących do przedszkola, a o czym ci którzy chcą zapisać swoją pociechę
Uwaga, rodzice dzieci, które obecnie chodzą do przedszkola, muszą w dniach 1-5 marca złożyć deklarację o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego w przedszkolu, do którego uczęszcza dziecko.
Rodzice dzieci, którzy chcą zapisać swoje dziecko do przedszkola, będą mogli zapoznać się z ofertą placówek od 1 marca.
O czym muszą po kolei pamiętać rodzice przyszłych przedszkolaków i jakich terminów się trzymać?
- 15 - 31 marca - złożenie wniosku o przyjęcie do przedszkola lub oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej oraz dokumentów potwierdzających spełnianie kryteriów rekrutacyjnych.
- do 9 kwietnia - weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do przedszkola lub oddziału przedszkolnego
w szkole podstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata kryteriów branych pod uwagę
w postępowaniu rekrutacyjnym, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności, o
których mowa w art. 150 ust. 7 ustawy Prawo oświatowe. - 23 kwietnia godz. 12.00 - opublikowanie list kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych.
- 28 kwietnia - potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia do wskazanego przedszkola lub oddziału przedszkolnego
- w szkole podstawowej w postaci pisemnego oświadczenia.
- 30 kwietnia godz. 12.00 - opublikowanie list kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.
Postępowanie uzupełniające:
- 6 maja - informacja o przedszkolach, które po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego nadal dysponują wolnymi
- miejscami.
- 10 maja 14 maja Złożenie wniosku o przyjęcie do przedszkola lub oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej oraz dokumentów potwierdzających spełnianie kryteriów rekrutacyjnych.
- do 20 maja Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do przedszkola lub oddziału przedszkolnego
w szkole podstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu uzupełniającym, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności, o których mowa w art. 150 ust. 7 ustawy Prawo oświatowe. - 25 maja godz. 12:00 - opublikowanie list kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych.
- 27 maja - potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia do wskazanego przedszkola lub oddziału przedszkolnego
w szkole podstawowej w postaci pisemnego oświadczenia. - 31 maja godz. 12.00 - opublikowanie list kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.
Zobacz też:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?