Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zielona Góra: Czy zadaszenia peronów nie są za krótkie? Wiemy, kiedy skończy się ta inwestycja

kali
Zadaszenia peronów są stanowczo za krótkie. Będzie nam kapała na głowę, gdy będziemy wsiadać do pociągu - uważają nasi Czytelnicy. Mają też i inne obawy i pytania. Znamy na nie odpowiedzi!

- Widzę, że szerokość nowego zadaszenia pomiędzy peronem pierwszym a trzecim (do budynku nastawni) jest znacznie węższa od tej na wizualizacji. Gdy będzie lało, część podróżnych przemieszczających się np. na przystanki sięgnie deszcz czy śnieg - uważa pan Tomasz.

Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wyjaśnia: - Zadaszenie na dojściu z peronu nr 1 do peronu nr 3 będzie tak szerokie jak konstrukcja. Dojście do peronu jest węższe niż zadaszenie peronów, ponieważ służy wyłącznie do dojścia na perony, a nie chroni podróżnych, czekających na pociąg. Z tego względu na peronach zaprojektowano szersze zadaszenie, co widać na peronie nr 1 przed budynkiem dworca.

- Trochę się to zadaszenie będzie ciągnąć, od peronu nr 3 przez 1, 2 do 1a. I jeszcze dachy mają się połączyć z budowanym właśnie Centrum Przesiadkowym MZK - zauważa pan Marian. - Ciekawy jestem, ile w sumie to będzie metrów.
Jak się okazuje, łączna długość zadaszeń wyniesie 1002 metry.

Pan Tomasz pyta, czy coś wiadomo na temat rozbiórki starego zadaszenia nad schodami do tunelu dworcowego.
- Czasami tam zajeżdżam rowerem i zasłyszałem, że stare zadaszenie (to nad schodami) ma zostać - mówi zielonogórzanin.
- Obecne segmenty zadaszenia, znajdujące się nad wejściem do tunelu w peronach nr 1 i 2, zabezpieczają tunelu przed zalaniem w przypadku ulewnych deszczy. Docelowo zostaną one rozebrane. Zastąpi je nowe zadaszenie - odpowiada Radosław Śledziński.
Zdaniem Teresy Wołek brakuje na peronach ławek.

- Koleją podróżuje dużo starszych osób, bo nie mają samochodów - mówi pani Teresa. - Czekając na pociąg na pewno chętnie by posiedzieli na ławce.
Jak zapewnia PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - ławki i kosze na śmieci staną na peronach.
Naszych Czytelników interesuje też termin zakończenia inwestycji, związanej z zadaszeniem peronów. Radosław Śledziński podkreśla, że prace planowane są do października bieżącego roku.

- Trwa budowa pochylni dla rowerów. Kiedy ta inwestycja się zakończy? - pyta Igor Tomczyk, który będzie korzystał z tego podziemnego przejazdu, bo mieszka w centrum, a często jeździ rowerem na basen przy ul. Sulechowskiej. - Ciekawy jestem, czy pochylnia będzie też miała dach. Bo przecież, jak mocniej popada, to tunel będzie tonął.
W PKP PLK słyszymy, że pochylnia prowadząca do tunelu zostanie zakończona do końca czerwca. Będzie ona zadaszona.

ZIELONA GÓRA: Okolica dworca PKP zmienia się nie do poznania...

Budowa Centrum Przesiadkowego w Zielonej Górze - wiosna 2019. Planowane zakończenie inwestycji - 31 kwietnia 2019.

Zielona Góra: Zobacz stan Centrum Przesiadkowego! Zdradzimy,...

CENTRUM PRZESIADKOWE PRAWIE GOTOWE

ZIELONA GÓRA. Remont ul. Dworcowej zbliża się do końca. WIDEO:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska