Nie ma miesiąca, by nasi Czytelnicy nie zgłaszali nam takich historii: jakiś sprzedawca zadzwonił na telefon stacjonarny, przekonał starszą osobę do zakupu towaru. Produkt przychodzi, różni się jakością od reklamowanego, klient zostaje z trefnym przedmiotem i kłopotem.
- Zdarza się, że i raz w tygodniu mam takie telefony z różnymi ofertami - mówi pani Maria. - Najczęściej są one do południa, gdy sprzedający wiedzą, że nikogo innego, oprócz emerytów, nie ma w domu, bo członkowie rodziny są w tym czasie w pracy.
Teraz łatwiej będzie uzyskać pomoc w takich sprawach.
- W ramach działań Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, weszliśmy w realizację ogólnopolskiego projektu - mówi Jan Kominek, prezes klubu seniora Relaks, działającego przy ul. Ptasiej 16. - W jego ramach powstało 10 ośrodków regionalnych. Jeden z nich będzie miał siedzibę u nas, w klubie seniora Relaks. Projekt będzie trwał do końca 2020 roku.
Tutaj uzyskasz poradę
Na razie ośrodek prowadzony jest przez jedno z biur adwokackich. Z biegiem miesięcy będą go obsługiwać radcy prawni i adwokaci. I to przez 90 godzin w miesiącu.
- Głównie skupiamy się na tematach konsumenckich - słyszymy w klubie. - Bo one są najczęstsze wśród osób starszych. Czyli: ktoś został naciągnięty, ktoś spisał nie taką umowę, ktoś nie może sobie poradzić z reklamacją. To tematy, które u osób starszych stanowią pewien problem. Czyli działania w zakresie praw konsumenta.
W jakich godzinach działa ośrodek?
By działalność nie przeszkadzała w pracach klubu (w końcu działają w nim różne sekcje, ciągle odbywają się jakieś kursy, warsztaty i spotkania), ośrodek działa obecnie: w poniedziałki, wtorki i czwartki w godz. 15.00-19.00; w środy: 8.00-12.00, piątki: 8.00-18.00. W kolejnych miesiącach te godziny mogą jeszcze ulec zmianie.
- Chodzi nam o to, by stworzyć możliwość tym, którzy pracują w różnych godzinach, by mogli przyjść - wyjaśnia prezes Jan Kominek. - Ośrodek nie jest tylko dla naszych klubowiczów, ale jest ogólnodostępny dla wszystkich mieszkańców. Chcemy, by skorzystało z tego jak najwięcej osób.
Nowością mają być nie tylko porady prawne, ale też pisanie pism, pomoc przy konstruowaniu dokumentów, reklamacji. Z takiej konsultacji mieszkańcy mogą skorzystać w klubie bezpłatnie. Jak możemy umówić się na wizytę?
Jak umówić się na wizytę?
- Umawiać się można, dzwoniąc na telefon stacjonarny, który będzie funkcjonował w godzinach działania ośrodka - wyjaśnia Jan Kominek. - Numer to: 68 353 57 52. Później będzie to uzupełnione o numer komórkowy. Bo być może niektóre sesje będziemy organizować w innych miejscach.
Okazuje się, że ośrodek może stać się bardzo przydatnym dla mieszkańców miejscem. Dlaczego?
- Takie zgłoszenia, związane z prawem konsumenta są nagminne - mówi J. Kominek. - Mieliśmy wśród osób w klubie z takimi przypadkami do czynienia. Niektóre były bardzo kłopotliwe - np. senior kupował towar, który teoretycznie można było zwrócić do 14 dni. Ale firmy, sprzedające rzecz na raty, unikały odbioru telefonu, kontaktu by przeciągnąć ten czas powyżej 14 dni. I klient musiał sobie z tym umieć poradzić.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?