Zielona Góra. Miasto wytypowało 47 drzew do wycinki w parku Tysiąclecia! Teraz to urząd marszałkowski zadecyduje, co stanie się z roślinami

Natalia Dyjas
Natalia Dyjas
Zaktualizowano 
Zielona Góra. Sierpień 2019. Czy kilkadziesiąt drzew w parku Tysiąclecia pójdzie do wycinki? Mariusz Kapała
To już pewne. Zielonogórski magistrat chce złożyć w urzędzie marszałkowskim wniosek o wycięcie 47 drzew w parku Tysiąclecia. Powód? Te mają zagrażać bezpieczeństwu mieszkańców. Czeka nas kolejna wycinka w mieście?

W zeszłym tygodniu Czytelnicy zaalarmowali nas, że na części drzew w parku Tysiąclecia pojawiły się nietypowe znaki.

- Na niektórych drzewach w parku Tysiąclecia w Zielonej Górze pojawiły się oznaczenia, napisane pomarańczową farbą - zgłaszali się do naszej redakcji. - Czy to oznacza, że drzewa zostaną wycięte? A może tylko będą miały przycinane uschnięte gałęzie? Możecie to sprawdzić? Bardzo lubimy ten park właśnie za jego dzikość. Wycięcie części drzew może zmienić jego charakter.

O sprawę spytaliśmy w miniony piątek urzędzie miasta i w urzędzie marszałkowskim. Dlaczego również w tej drugiej instytucji? Bo zgodnie z przepisami miasto nie może być "sędzią we własnej sprawie", czyli wydawać zezwolenia na wycinkę na terenie, który jest własnością gminy. A tak jest w przypadku parku Tysiąclecia w Zielonej Górze. Takie wycinki mogą nastąpić po uzyskaniu zezwolenia marszałka województwa, po przeprowadzaniu szczegółowych analiz i ekspertyz.

- Do dzisiaj nie wpłynął żaden wniosek dotyczący wycinki drzew w Parku Tysiąclecia - informuje nas Michał Iwanowski, rzecznik prasowy zarządu województwa lubuskiego.

Ponownie z pytaniami skierowaliśmy się do urzędu miasta, prosząc o odpowiedź telefonicznie lub mailowo.

- Takich wycinek na terenie dużej już Zielonej Góry jest dużo - napisał nasz Czytelnik. - Mam prośbę do GL, aby monitorować i informować mieszkańców Zielonej Góry o wszelkich wycinkach drzew, bo mieszkańcy są zaskakiwani i nie mają możliwości protestu ani odwołania.

Co ostatecznie udało nam się ustalić?

- 1 sierpnia 2019 r. zostały przeprowadzone oględziny drzew usytuowanych w Parku Tysiąclecia, przy udziale inspektora Biura Ochrony Środowiska oraz Pani Agnieszki Kochańskiej – Ogrodnika Miejskiego (architekt krajobrazu) - tłumaczy Monika Zapotoczna, dyrektor departamentu komunikacji społecznej w zielonogórskim magistracie. - Podczas wizji w terenie wytypowano 47 drzew, których stan zdrowotny na dzień oględzin określono jako zły i bardzo zły. Drzewa te, ze względu na ich usytuowanie w parku, miejscu ogólnodostępnym dla mieszkańców, stanowią realne zagrożenie dla zdrowia i życia osób poruszających się w ich sąsiedztwie. W związku z powyższym bezwzględnie należy je usunąć.

Obecnie sporządzany jest wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie tych drzew, który złożony zostanie w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubuskiego do rozpatrzenia przez Marszałka Województwa, w celu uzyskania zgody na ich wycinkę.

Urząd marszałkowski wyjaśnia

Zgodnie z ustawą o ochronie przyrody: - Usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości może nastąpić, po uzyskaniu zezwolenia wydanego przez wójta, burmistrza albo prezydenta miasta na wniosek posiadacza nieruchomości, a jeżeli posiadacz nie jest właścicielem – do wniosku dołącza się zgodę jej właściciela - wyjaśnia nam Wojciech Kozieja, dyrektor Departamentu Rolnictwa, Zasobów Naturalnych, Rybactwa i Rozwoju Wsi w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubuskiego. - Jeżeli wnioskowane do usunięcia drzewa czy krzewy znajdują się na terenie nieruchomości będącej własnością Gminy Zielona Góra o statusie miejskim lub Gminy Gorzów Wielkopolski o statusie miejskim, wówczas organem właściwym do wydania zgody na wycinkę drzew lub krzewów jest Marszałek Województwa Lubuskiego.

Co stanie się z drzewami?

- Tutejszy urząd nie może odnieść się do wniosku, który nie został jeszcze złożony, przeanalizowany przez pracowników, nie dokonano oględzin w terenie - wyjaśnia jeszcze W. Kozieja z UMWL. - Należy zauważyć, że przed wydaniem decyzji m.in. bada się zasadność wniosku oraz przeprowadza się oględziny drzew. Biorąc powyższe pod uwagę, na tym etapie tut. Urząd nie ma nic do powiedzenia w tej sprawie.

O opinię w sprawie wycinki spytaliśmy też biologa Sebastiana Pilichowskiego. – Trudno mi oceniać akurat tę decyzję, ponieważ nie wykonywałem oceny drzewostanu w parku Tysiąclecia. Natomiast owszem – uzasadniona przecinka koron, włącznie z tym, że się usuwa drzewa, które konkurują niepotrzebnie z innymi, większymi o wodę, światło, minerały, jest stosowana w praktyce w opiece nad parkami. Z racji przestrzeni publicznej usuwa się drzewa martwe i realnie zagrażające, natomiast chore, niekonfliktowe należy leczyć i pielęgnować. Postulowałbym, by eksponować, zostawiać miejsca w parku Tysiąclecia, które będą miały dziki charakter, pozwolą zamieszkać zwierzakom. Mowa tu o zostawianiu liści choćby na fragmencie parku, eksponowanie martwego drewna. By ptaki i owady trochę mogły w tym drewnie pogrzebać i pomieszkać.

Jak oceniacie tę decyzję? Ważniejsze jest bezpieczeństwo czy drzewa powinny jednak zostać?

ZOBACZ TEŻ: Zielona Góra. Mieszkańcy pytają, czy w parku Tysiąclecia w centrum miasta szykuje się wycinka. Na drzewach pojawiły się oznaczenia [ZDJĘCIA]\\

Zobacz wideo: Zielona Góra - wycinka drzew pod parking przy I LO

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 20

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Zadra

Kolobrzeg, chodnik w stronę portu, skraj parku. Wystaje gruby konar na wysokości 0,5 m na ponad polowe chodnika. Scinają? A gdzie tam, stawiają z jednej i z drugiej strony odblaskowe tablice uwaga. Wszystko.

O
Ola
2019-08-21T14:25:02 02:00, Gość:

To nie jest rezerwat, żeby zostawiać coś "matce naturze". To jest park gdzie chodzą ludzie. Drzewa parkowe należy zgodnie ze sztuką ogrodniczą wycinać, w zależności od gatunku, po określonej liczbie lat, gdyż stanowią zagrożenie, a że od czasów wojny nikt tego nie pilnował, to teraz, gdy jest już ostatni dzwonek, ekoterroryści podnoszą wrzask. Drzewa nie są bezcenne, są zasobem odnawialnym, te spróchniałe zastępuje się nowymi nasadzeniami. W mieście jest wiele miejsc, gdzie strach jest spacerować, czy przejeżdżać, np. ul. Sikorskiego.

2019-08-21T15:10:18 02:00, Podróżnik:

Zgadzam się całkowicie. Ten park to ponure i nieprzyjemne miejsce. Park jest straszny. Uwielbiam parki, widziałem ich dziesiątki w całej Europie. Ale ten to nie park a ponury las. Do którego strach wejść. Ponury las w centrum miasta. Zdecydowanie należy go prześwietlić, odswierzyc i rozjaśnić. Potrzeba też zróżnicowania go. Dziś jest strazny, ponury, i zapuszczony. Zobaczcie parki w Berlinie, Poczdamie czy innych miastach. Czy nawet nasz park murzakowski. Tam aż się chce pochodzić, spędzić dzień z dziećmi. Do parku tysiąclecia nigdy z dziećmi nie podzedlem. Po co je straszyć. Wolę pojechać do murzakowa, czy parku w Żaganiu. Czemu nasz mini ogród botaniczny jest super, a park tysiąclecia odstrasza ? Lasów mamy pełno wokół miasta. Żadne miasto nie ma tyle lasów co my, nie potrzebujemy parku jak z horroru w centrum miasta. To ani atrakcja ani wizytówką miasta. To odstraszczacz. Park ma służyć mieszkańcom, a nie służy.

2019-08-21T15:35:27 02:00, Jarpako:

Mamy tu światowca (klakier kubickiego), możesz prześwietlić sobie "dekiel' bo drzewa to tlen dla wszystkich i klimatyzacja. To kubicki ma służyć mieszkańcom, a nie służy. takich jak ty strach wpuszczać do lasu bo zje mech (co to jest -wiesz?). Nie podoba ci się park to jedź gdzie chcesz. I przy okazji naucz się pisać po "polskiemu" światowcy spod koziej wólki.

2019-08-21T17:17:13 02:00, Podróżnik:

Po pierwsze nikt Ci nie broni zwiedzać swiat. Bierz paszport i jedź. No problem. Po drugie na jakiej podstawie twierdzisz że jestem klakierem Kubickiego. Zmatwie cię. Nie jestem, a nawet jestem przeciwnikiem. Ale to nie ma nic do tej sprawy. Po trzecie wokół miasta są tysiace hektarów nieużytków. Można posadzić 1000 razy więcej drzew niż jest w parku. Brakuje ci tlenu ? Dusisz się? Może czas rzucić palenie, wymienić smieciucha na ekologiczne ogrzewanie. Będziesz miał więcej tlenu. Argumentacje pseudoekologow mnie nie przekonują. Park tysiąclecia jest paskudny i trzeba z nim coś zrobić. Po to by był użyteczny dla mieszkańców.

A swoje obraźliwe teksty schowaj sobie do szuflady. Brakuje Ci rzeczowych argumentów to pod osłoną anonimowości wyrzucasz obelgi. Metoda prostych ludzi. Nie masz konkretnych argumentów to się nie odzywaj. Świat na tym skorzysta.

2019-08-21T18:00:17 02:00, Jarpako:

I ty mi zabronisz wypowiedzi, już się wystraszyłem. Podaj mi konkretnie ile wypadków z udziałem drzew było w parku. A parki są dla wszystkich nie tylko dla "światowców małpujących" złe pomysły innych. Masz rację park tysiąclecia jest paskudny trzeba bez wycinki dosadzić 500 drzew. Ty możesz sobie wyciąć środek z kapusty. Jak jesteś wrażliwy na zdanie innych to masz problem.

2019-08-22T07:57:15 02:00, Podróżnik:

Chyba masz problem z czytaniem ze zrozumieniem. Ja Ci niczego nie bronie. Ale skoro zabierasz głos w konkretnej dyskusji to pisz rzeczowo i na temat. A nie obrzucaj rozmówców obelgami.

Po za tym powiedz mi gdzie mówiłem cokolwiek o wypadkach ? Nikomu nie bronie sadzić drzew. Ale z tym paskudnym miejscem trzeba coś zrobić aby zaczęło służyć mieszkańcom a nie tylko zwolennikom mamrotów.

Polska, chcą coś zrobić, źle. Nic nie zrobią, źle. Co za ludzie!

P
Podróżnik
2019-08-21T14:25:02 02:00, Gość:

To nie jest rezerwat, żeby zostawiać coś "matce naturze". To jest park gdzie chodzą ludzie. Drzewa parkowe należy zgodnie ze sztuką ogrodniczą wycinać, w zależności od gatunku, po określonej liczbie lat, gdyż stanowią zagrożenie, a że od czasów wojny nikt tego nie pilnował, to teraz, gdy jest już ostatni dzwonek, ekoterroryści podnoszą wrzask. Drzewa nie są bezcenne, są zasobem odnawialnym, te spróchniałe zastępuje się nowymi nasadzeniami. W mieście jest wiele miejsc, gdzie strach jest spacerować, czy przejeżdżać, np. ul. Sikorskiego.

2019-08-21T15:10:18 02:00, Podróżnik:

Zgadzam się całkowicie. Ten park to ponure i nieprzyjemne miejsce. Park jest straszny. Uwielbiam parki, widziałem ich dziesiątki w całej Europie. Ale ten to nie park a ponury las. Do którego strach wejść. Ponury las w centrum miasta. Zdecydowanie należy go prześwietlić, odswierzyc i rozjaśnić. Potrzeba też zróżnicowania go. Dziś jest strazny, ponury, i zapuszczony. Zobaczcie parki w Berlinie, Poczdamie czy innych miastach. Czy nawet nasz park murzakowski. Tam aż się chce pochodzić, spędzić dzień z dziećmi. Do parku tysiąclecia nigdy z dziećmi nie podzedlem. Po co je straszyć. Wolę pojechać do murzakowa, czy parku w Żaganiu. Czemu nasz mini ogród botaniczny jest super, a park tysiąclecia odstrasza ? Lasów mamy pełno wokół miasta. Żadne miasto nie ma tyle lasów co my, nie potrzebujemy parku jak z horroru w centrum miasta. To ani atrakcja ani wizytówką miasta. To odstraszczacz. Park ma służyć mieszkańcom, a nie służy.

2019-08-21T15:35:27 02:00, Jarpako:

Mamy tu światowca (klakier kubickiego), możesz prześwietlić sobie "dekiel' bo drzewa to tlen dla wszystkich i klimatyzacja. To kubicki ma służyć mieszkańcom, a nie służy. takich jak ty strach wpuszczać do lasu bo zje mech (co to jest -wiesz?). Nie podoba ci się park to jedź gdzie chcesz. I przy okazji naucz się pisać po "polskiemu" światowcy spod koziej wólki.

2019-08-21T17:17:13 02:00, Podróżnik:

Po pierwsze nikt Ci nie broni zwiedzać swiat. Bierz paszport i jedź. No problem. Po drugie na jakiej podstawie twierdzisz że jestem klakierem Kubickiego. Zmatwie cię. Nie jestem, a nawet jestem przeciwnikiem. Ale to nie ma nic do tej sprawy. Po trzecie wokół miasta są tysiace hektarów nieużytków. Można posadzić 1000 razy więcej drzew niż jest w parku. Brakuje ci tlenu ? Dusisz się? Może czas rzucić palenie, wymienić smieciucha na ekologiczne ogrzewanie. Będziesz miał więcej tlenu. Argumentacje pseudoekologow mnie nie przekonują. Park tysiąclecia jest paskudny i trzeba z nim coś zrobić. Po to by był użyteczny dla mieszkańców.

A swoje obraźliwe teksty schowaj sobie do szuflady. Brakuje Ci rzeczowych argumentów to pod osłoną anonimowości wyrzucasz obelgi. Metoda prostych ludzi. Nie masz konkretnych argumentów to się nie odzywaj. Świat na tym skorzysta.

2019-08-21T18:00:17 02:00, Jarpako:

I ty mi zabronisz wypowiedzi, już się wystraszyłem. Podaj mi konkretnie ile wypadków z udziałem drzew było w parku. A parki są dla wszystkich nie tylko dla "światowców małpujących" złe pomysły innych. Masz rację park tysiąclecia jest paskudny trzeba bez wycinki dosadzić 500 drzew. Ty możesz sobie wyciąć środek z kapusty. Jak jesteś wrażliwy na zdanie innych to masz problem.

Chyba masz problem z czytaniem ze zrozumieniem. Ja Ci niczego nie bronie. Ale skoro zabierasz głos w konkretnej dyskusji to pisz rzeczowo i na temat. A nie obrzucaj rozmówców obelgami.

Po za tym powiedz mi gdzie mówiłem cokolwiek o wypadkach ? Nikomu nie bronie sadzić drzew. Ale z tym paskudnym miejscem trzeba coś zrobić aby zaczęło służyć mieszkańcom a nie tylko zwolennikom mamrotów.

G
Gość
2019-08-21T14:25:02 02:00, Gość:

To nie jest rezerwat, żeby zostawiać coś "matce naturze". To jest park gdzie chodzą ludzie. Drzewa parkowe należy zgodnie ze sztuką ogrodniczą wycinać, w zależności od gatunku, po określonej liczbie lat, gdyż stanowią zagrożenie, a że od czasów wojny nikt tego nie pilnował, to teraz, gdy jest już ostatni dzwonek, ekoterroryści podnoszą wrzask. Drzewa nie są bezcenne, są zasobem odnawialnym, te spróchniałe zastępuje się nowymi nasadzeniami. W mieście jest wiele miejsc, gdzie strach jest spacerować, czy przejeżdżać, np. ul. Sikorskiego.

2019-08-21T15:10:18 02:00, Podróżnik:

Zgadzam się całkowicie. Ten park to ponure i nieprzyjemne miejsce. Park jest straszny. Uwielbiam parki, widziałem ich dziesiątki w całej Europie. Ale ten to nie park a ponury las. Do którego strach wejść. Ponury las w centrum miasta. Zdecydowanie należy go prześwietlić, odswierzyc i rozjaśnić. Potrzeba też zróżnicowania go. Dziś jest strazny, ponury, i zapuszczony. Zobaczcie parki w Berlinie, Poczdamie czy innych miastach. Czy nawet nasz park murzakowski. Tam aż się chce pochodzić, spędzić dzień z dziećmi. Do parku tysiąclecia nigdy z dziećmi nie podzedlem. Po co je straszyć. Wolę pojechać do murzakowa, czy parku w Żaganiu. Czemu nasz mini ogród botaniczny jest super, a park tysiąclecia odstrasza ? Lasów mamy pełno wokół miasta. Żadne miasto nie ma tyle lasów co my, nie potrzebujemy parku jak z horroru w centrum miasta. To ani atrakcja ani wizytówką miasta. To odstraszczacz. Park ma służyć mieszkańcom, a nie służy.

2019-08-21T15:35:27 02:00, Jarpako:

Mamy tu światowca (klakier kubickiego), możesz prześwietlić sobie "dekiel' bo drzewa to tlen dla wszystkich i klimatyzacja. To kubicki ma służyć mieszkańcom, a nie służy. takich jak ty strach wpuszczać do lasu bo zje mech (co to jest -wiesz?). Nie podoba ci się park to jedź gdzie chcesz. I przy okazji naucz się pisać po "polskiemu" światowcy spod koziej wólki.

2019-08-21T17:17:13 02:00, Podróżnik:

Po pierwsze nikt Ci nie broni zwiedzać swiat. Bierz paszport i jedź. No problem. Po drugie na jakiej podstawie twierdzisz że jestem klakierem Kubickiego. Zmatwie cię. Nie jestem, a nawet jestem przeciwnikiem. Ale to nie ma nic do tej sprawy. Po trzecie wokół miasta są tysiace hektarów nieużytków. Można posadzić 1000 razy więcej drzew niż jest w parku. Brakuje ci tlenu ? Dusisz się? Może czas rzucić palenie, wymienić smieciucha na ekologiczne ogrzewanie. Będziesz miał więcej tlenu. Argumentacje pseudoekologow mnie nie przekonują. Park tysiąclecia jest paskudny i trzeba z nim coś zrobić. Po to by był użyteczny dla mieszkańców.

A swoje obraźliwe teksty schowaj sobie do szuflady. Brakuje Ci rzeczowych argumentów to pod osłoną anonimowości wyrzucasz obelgi. Metoda prostych ludzi. Nie masz konkretnych argumentów to się nie odzywaj. Świat na tym skorzysta.

2019-08-21T18:00:17 02:00, Jarpako:

I ty mi zabronisz wypowiedzi, już się wystraszyłem. Podaj mi konkretnie ile wypadków z udziałem drzew było w parku. A parki są dla wszystkich nie tylko dla "światowców małpujących" złe pomysły innych. Masz rację park tysiąclecia jest paskudny trzeba bez wycinki dosadzić 500 drzew. Ty możesz sobie wyciąć środek z kapusty. Jak jesteś wrażliwy na zdanie innych to masz problem.

Ludzie co wy macie w głowach? To jest park czy rezerwat albo puszcza? Park więc z głową powinno się w nim ingerować żeby był piękny A nie zarosnieta i dzika dżungla.

J
Jarpako
2019-08-21T14:25:02 02:00, Gość:

To nie jest rezerwat, żeby zostawiać coś "matce naturze". To jest park gdzie chodzą ludzie. Drzewa parkowe należy zgodnie ze sztuką ogrodniczą wycinać, w zależności od gatunku, po określonej liczbie lat, gdyż stanowią zagrożenie, a że od czasów wojny nikt tego nie pilnował, to teraz, gdy jest już ostatni dzwonek, ekoterroryści podnoszą wrzask. Drzewa nie są bezcenne, są zasobem odnawialnym, te spróchniałe zastępuje się nowymi nasadzeniami. W mieście jest wiele miejsc, gdzie strach jest spacerować, czy przejeżdżać, np. ul. Sikorskiego.

2019-08-21T15:10:18 02:00, Podróżnik:

Zgadzam się całkowicie. Ten park to ponure i nieprzyjemne miejsce. Park jest straszny. Uwielbiam parki, widziałem ich dziesiątki w całej Europie. Ale ten to nie park a ponury las. Do którego strach wejść. Ponury las w centrum miasta. Zdecydowanie należy go prześwietlić, odswierzyc i rozjaśnić. Potrzeba też zróżnicowania go. Dziś jest strazny, ponury, i zapuszczony. Zobaczcie parki w Berlinie, Poczdamie czy innych miastach. Czy nawet nasz park murzakowski. Tam aż się chce pochodzić, spędzić dzień z dziećmi. Do parku tysiąclecia nigdy z dziećmi nie podzedlem. Po co je straszyć. Wolę pojechać do murzakowa, czy parku w Żaganiu. Czemu nasz mini ogród botaniczny jest super, a park tysiąclecia odstrasza ? Lasów mamy pełno wokół miasta. Żadne miasto nie ma tyle lasów co my, nie potrzebujemy parku jak z horroru w centrum miasta. To ani atrakcja ani wizytówką miasta. To odstraszczacz. Park ma służyć mieszkańcom, a nie służy.

2019-08-21T15:35:27 02:00, Jarpako:

Mamy tu światowca (klakier kubickiego), możesz prześwietlić sobie "dekiel' bo drzewa to tlen dla wszystkich i klimatyzacja. To kubicki ma służyć mieszkańcom, a nie służy. takich jak ty strach wpuszczać do lasu bo zje mech (co to jest -wiesz?). Nie podoba ci się park to jedź gdzie chcesz. I przy okazji naucz się pisać po "polskiemu" światowcy spod koziej wólki.

2019-08-21T17:17:13 02:00, Podróżnik:

Po pierwsze nikt Ci nie broni zwiedzać swiat. Bierz paszport i jedź. No problem. Po drugie na jakiej podstawie twierdzisz że jestem klakierem Kubickiego. Zmatwie cię. Nie jestem, a nawet jestem przeciwnikiem. Ale to nie ma nic do tej sprawy. Po trzecie wokół miasta są tysiace hektarów nieużytków. Można posadzić 1000 razy więcej drzew niż jest w parku. Brakuje ci tlenu ? Dusisz się? Może czas rzucić palenie, wymienić smieciucha na ekologiczne ogrzewanie. Będziesz miał więcej tlenu. Argumentacje pseudoekologow mnie nie przekonują. Park tysiąclecia jest paskudny i trzeba z nim coś zrobić. Po to by był użyteczny dla mieszkańców.

A swoje obraźliwe teksty schowaj sobie do szuflady. Brakuje Ci rzeczowych argumentów to pod osłoną anonimowości wyrzucasz obelgi. Metoda prostych ludzi. Nie masz konkretnych argumentów to się nie odzywaj. Świat na tym skorzysta.

I ty mi zabronisz wypowiedzi, już się wystraszyłem. Podaj mi konkretnie ile wypadków z udziałem drzew było w parku. A parki są dla wszystkich nie tylko dla "światowców małpujących" złe pomysły innych. Masz rację park tysiąclecia jest paskudny trzeba bez wycinki dosadzić 500 drzew. Ty możesz sobie wyciąć środek z kapusty. Jak jesteś wrażliwy na zdanie innych to masz problem.

Z
Zielonogórzanka

Do tych co uważają, że mamy dużo drzew i lasów wokół powiem krótko: Zdejmijcie te różowe okulary, albo oderwijcie oczy od ekranów i spójrzcie co się naprawdę dzieje dookoła!

Jeszcze trochę Zielona Góra będzie zielona tylko z nazwy!

Ci którzy nie wierzą niech się dowiedzą, że wbrew pozorom nasze miasto jest w ogonku zadrzewianych miast, bo dużo od kilku lat wycinali i wycinają, a ile posadzili?!- wystarczy się zainteresować i poczytać...

Mam nadzieję, że nie "wyrżną" tych drzew, bo niewiele z tego parku zostanie!

P
Podróżnik
2019-08-21T12:56:28 02:00, zielonogórzanka:

To stary poniemiecki cmentarz, kryjący do dziś szczątki tych, którzy tu byli przed nami, ponure miejsce. Bardzo dobrze, że zostaną wycięte spróchniałe zagrażające ludziom drzewa.

2019-08-21T13:28:02 02:00, Gość:

Nie zgadzam się z Panią. To cudowny park, o który należy się troszczyć dyskretnie, a resztę pozostawić Matce Naturze.

Przestrzeń miejską należy kreować a nie pozostawiać marce naturze. To nie park narodowy czy lasy pierwotne. To nasza przestrzeń. Dla nas, mieszkańców. I tak powinna być jakiej chcemy.

581 / 4000

P

P
Podróżnik
2019-08-21T14:25:02 02:00, Gość:

To nie jest rezerwat, żeby zostawiać coś "matce naturze". To jest park gdzie chodzą ludzie. Drzewa parkowe należy zgodnie ze sztuką ogrodniczą wycinać, w zależności od gatunku, po określonej liczbie lat, gdyż stanowią zagrożenie, a że od czasów wojny nikt tego nie pilnował, to teraz, gdy jest już ostatni dzwonek, ekoterroryści podnoszą wrzask. Drzewa nie są bezcenne, są zasobem odnawialnym, te spróchniałe zastępuje się nowymi nasadzeniami. W mieście jest wiele miejsc, gdzie strach jest spacerować, czy przejeżdżać, np. ul. Sikorskiego.

2019-08-21T15:10:18 02:00, Podróżnik:

Zgadzam się całkowicie. Ten park to ponure i nieprzyjemne miejsce. Park jest straszny. Uwielbiam parki, widziałem ich dziesiątki w całej Europie. Ale ten to nie park a ponury las. Do którego strach wejść. Ponury las w centrum miasta. Zdecydowanie należy go prześwietlić, odswierzyc i rozjaśnić. Potrzeba też zróżnicowania go. Dziś jest strazny, ponury, i zapuszczony. Zobaczcie parki w Berlinie, Poczdamie czy innych miastach. Czy nawet nasz park murzakowski. Tam aż się chce pochodzić, spędzić dzień z dziećmi. Do parku tysiąclecia nigdy z dziećmi nie podzedlem. Po co je straszyć. Wolę pojechać do murzakowa, czy parku w Żaganiu. Czemu nasz mini ogród botaniczny jest super, a park tysiąclecia odstrasza ? Lasów mamy pełno wokół miasta. Żadne miasto nie ma tyle lasów co my, nie potrzebujemy parku jak z horroru w centrum miasta. To ani atrakcja ani wizytówką miasta. To odstraszczacz. Park ma służyć mieszkańcom, a nie służy.

2019-08-21T15:35:27 02:00, Jarpako:

Mamy tu światowca (klakier kubickiego), możesz prześwietlić sobie "dekiel' bo drzewa to tlen dla wszystkich i klimatyzacja. To kubicki ma służyć mieszkańcom, a nie służy. takich jak ty strach wpuszczać do lasu bo zje mech (co to jest -wiesz?). Nie podoba ci się park to jedź gdzie chcesz. I przy okazji naucz się pisać po "polskiemu" światowcy spod koziej wólki.

Po pierwsze nikt Ci nie broni zwiedzać swiat. Bierz paszport i jedź. No problem. Po drugie na jakiej podstawie twierdzisz że jestem klakierem Kubickiego. Zmatwie cię. Nie jestem, a nawet jestem przeciwnikiem. Ale to nie ma nic do tej sprawy. Po trzecie wokół miasta są tysiace hektarów nieużytków. Można posadzić 1000 razy więcej drzew niż jest w parku. Brakuje ci tlenu ? Dusisz się? Może czas rzucić palenie, wymienić smieciucha na ekologiczne ogrzewanie. Będziesz miał więcej tlenu. Argumentacje pseudoekologow mnie nie przekonują. Park tysiąclecia jest paskudny i trzeba z nim coś zrobić. Po to by był użyteczny dla mieszkańców.

A swoje obraźliwe teksty schowaj sobie do szuflady. Brakuje Ci rzeczowych argumentów to pod osłoną anonimowości wyrzucasz obelgi. Metoda prostych ludzi. Nie masz konkretnych argumentów to się nie odzywaj. Świat na tym skorzysta.

T
Tuwer
2019-08-21T15:46:53 02:00, Klonik:

Wycinają źle, spadnie suchy konar i (oby tylko) nabije guza to zaraz pozwy o odszkodowanie. Nie panikujcie bo napewno posadzą w to miejsce nowe.

Piszesz z Urzędu Miasta Zielona Góra...??

F
Fhf
2019-08-21T14:25:02 02:00, Gość:

To nie jest rezerwat, żeby zostawiać coś "matce naturze". To jest park gdzie chodzą ludzie. Drzewa parkowe należy zgodnie ze sztuką ogrodniczą wycinać, w zależności od gatunku, po określonej liczbie lat, gdyż stanowią zagrożenie, a że od czasów wojny nikt tego nie pilnował, to teraz, gdy jest już ostatni dzwonek, ekoterroryści podnoszą wrzask. Drzewa nie są bezcenne, są zasobem odnawialnym, te spróchniałe zastępuje się nowymi nasadzeniami. W mieście jest wiele miejsc, gdzie strach jest spacerować, czy przejeżdżać, np. ul. Sikorskiego.

2019-08-21T15:10:18 02:00, Podróżnik:

Zgadzam się całkowicie. Ten park to ponure i nieprzyjemne miejsce. Park jest straszny. Uwielbiam parki, widziałem ich dziesiątki w całej Europie. Ale ten to nie park a ponury las. Do którego strach wejść. Ponury las w centrum miasta. Zdecydowanie należy go prześwietlić, odswierzyc i rozjaśnić. Potrzeba też zróżnicowania go. Dziś jest strazny, ponury, i zapuszczony. Zobaczcie parki w Berlinie, Poczdamie czy innych miastach. Czy nawet nasz park murzakowski. Tam aż się chce pochodzić, spędzić dzień z dziećmi. Do parku tysiąclecia nigdy z dziećmi nie podzedlem. Po co je straszyć. Wolę pojechać do murzakowa, czy parku w Żaganiu. Czemu nasz mini ogród botaniczny jest super, a park tysiąclecia odstrasza ? Lasów mamy pełno wokół miasta. Żadne miasto nie ma tyle lasów co my, nie potrzebujemy parku jak z horroru w centrum miasta. To ani atrakcja ani wizytówką miasta. To odstraszczacz. Park ma służyć mieszkańcom, a nie służy.

Wyprowadź się do Wrocławia - tam przynajmniej odetchniesz benzyną!

Q
Qper
2019-08-21T12:56:28 02:00, zielonogórzanka:

To stary poniemiecki cmentarz, kryjący do dziś szczątki tych, którzy tu byli przed nami, ponure miejsce. Bardzo dobrze, że zostaną wycięte spróchniałe zagrażające ludziom drzewa.

Stare próchno to już Jesteś.... Wybierz się na ul. Westerplatte - "wizytówkę" Kubickiego... sam beton i rachityczne krzewy!

K
Klonik

Wycinają źle, spadnie suchy konar i (oby tylko) nabije guza to zaraz pozwy o odszkodowanie. Nie panikujcie bo napewno posadzą w to miejsce nowe.

J
Jarpako
2019-08-21T14:25:02 02:00, Gość:

To nie jest rezerwat, żeby zostawiać coś "matce naturze". To jest park gdzie chodzą ludzie. Drzewa parkowe należy zgodnie ze sztuką ogrodniczą wycinać, w zależności od gatunku, po określonej liczbie lat, gdyż stanowią zagrożenie, a że od czasów wojny nikt tego nie pilnował, to teraz, gdy jest już ostatni dzwonek, ekoterroryści podnoszą wrzask. Drzewa nie są bezcenne, są zasobem odnawialnym, te spróchniałe zastępuje się nowymi nasadzeniami. W mieście jest wiele miejsc, gdzie strach jest spacerować, czy przejeżdżać, np. ul. Sikorskiego.

2019-08-21T15:10:18 02:00, Podróżnik:

Zgadzam się całkowicie. Ten park to ponure i nieprzyjemne miejsce. Park jest straszny. Uwielbiam parki, widziałem ich dziesiątki w całej Europie. Ale ten to nie park a ponury las. Do którego strach wejść. Ponury las w centrum miasta. Zdecydowanie należy go prześwietlić, odswierzyc i rozjaśnić. Potrzeba też zróżnicowania go. Dziś jest strazny, ponury, i zapuszczony. Zobaczcie parki w Berlinie, Poczdamie czy innych miastach. Czy nawet nasz park murzakowski. Tam aż się chce pochodzić, spędzić dzień z dziećmi. Do parku tysiąclecia nigdy z dziećmi nie podzedlem. Po co je straszyć. Wolę pojechać do murzakowa, czy parku w Żaganiu. Czemu nasz mini ogród botaniczny jest super, a park tysiąclecia odstrasza ? Lasów mamy pełno wokół miasta. Żadne miasto nie ma tyle lasów co my, nie potrzebujemy parku jak z horroru w centrum miasta. To ani atrakcja ani wizytówką miasta. To odstraszczacz. Park ma służyć mieszkańcom, a nie służy.

Mamy tu światowca (klakier kubickiego), możesz prześwietlić sobie "dekiel' bo drzewa to tlen dla wszystkich i klimatyzacja. To kubicki ma służyć mieszkańcom, a nie służy. takich jak ty strach wpuszczać do lasu bo zje mech (co to jest -wiesz?). Nie podoba ci się park to jedź gdzie chcesz. I przy okazji naucz się pisać po "polskiemu" światowcy spod koziej wólki.

P
Podróżnik
2019-08-21T14:25:02 02:00, Gość:

To nie jest rezerwat, żeby zostawiać coś "matce naturze". To jest park gdzie chodzą ludzie. Drzewa parkowe należy zgodnie ze sztuką ogrodniczą wycinać, w zależności od gatunku, po określonej liczbie lat, gdyż stanowią zagrożenie, a że od czasów wojny nikt tego nie pilnował, to teraz, gdy jest już ostatni dzwonek, ekoterroryści podnoszą wrzask. Drzewa nie są bezcenne, są zasobem odnawialnym, te spróchniałe zastępuje się nowymi nasadzeniami. W mieście jest wiele miejsc, gdzie strach jest spacerować, czy przejeżdżać, np. ul. Sikorskiego.

Zgadzam się całkowicie. Ten park to ponure i nieprzyjemne miejsce. Park jest straszny. Uwielbiam parki, widziałem ich dziesiątki w całej Europie. Ale ten to nie park a ponury las. Do którego strach wejść. Ponury las w centrum miasta. Zdecydowanie należy go prześwietlić, odswierzyc i rozjaśnić. Potrzeba też zróżnicowania go. Dziś jest strazny, ponury, i zapuszczony. Zobaczcie parki w Berlinie, Poczdamie czy innych miastach. Czy nawet nasz park murzakowski. Tam aż się chce pochodzić, spędzić dzień z dziećmi. Do parku tysiąclecia nigdy z dziećmi nie podzedlem. Po co je straszyć. Wolę pojechać do murzakowa, czy parku w Żaganiu. Czemu nasz mini ogród botaniczny jest super, a park tysiąclecia odstrasza ? Lasów mamy pełno wokół miasta. Żadne miasto nie ma tyle lasów co my, nie potrzebujemy parku jak z horroru w centrum miasta. To ani atrakcja ani wizytówką miasta. To odstraszczacz. Park ma służyć mieszkańcom, a nie służy.

J
Jarpako
2019-08-21T14:25:02 02:00, Gość:

To nie jest rezerwat, żeby zostawiać coś "matce naturze". To jest park gdzie chodzą ludzie. Drzewa parkowe należy zgodnie ze sztuką ogrodniczą wycinać, w zależności od gatunku, po określonej liczbie lat, gdyż stanowią zagrożenie, a że od czasów wojny nikt tego nie pilnował, to teraz, gdy jest już ostatni dzwonek, ekoterroryści podnoszą wrzask. Drzewa nie są bezcenne, są zasobem odnawialnym, te spróchniałe zastępuje się nowymi nasadzeniami. W mieście jest wiele miejsc, gdzie strach jest spacerować, czy przejeżdżać, np. ul. Sikorskiego.

Nie ma obowiązku chodzić po parku jak ktoś się boi drzew. Możesz jechać na Saharę i spacerować. Ja jak spaceruję najbardziej boję się durni. Ale nie każę ich wycinać. Zgodnie ze sztuką fryzjerską powinno się niektórym obcinać uszy i tobie też. Pokaż mi w parku drzewa które są nasadzane np. corocznie aby rosły pokoleniowo. kubicki jest w Zielonej już ze 12 lat czy są drzewa w tym wieku w parku i ile? A czy była zrobiona analiza wypadków np. Czy przez ostatnie 20 lat jakiekolwiek drzewo lub jego konar spadły na człowieka w parku tysiąclecia?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3